ضبط سریال پایتخت ۷ آغاز شد + عکس حکایت پدر و دختر و دو خواستگار پس از آن زمستان سخت | درباره کامران شیردل، کارگردان و مستندساز ایرانی که امروز ۸۵ ساله شد پوستر نمایش «سینگل» منتشر شد آزمونی جدید برای خانواده تئاتر مشهد رونمایی از پوستر اولین جشنواره فیلم کوتاه کیارستمی آخرین وضعیت سلامتی مجید قناد از زبان دخترش جزئیات دومین مناظره انتخاباتی صداوسیما اعلام شد حمید هیراد: خستم از این مریضی کوفتی انتشار نسخه ویژه نابینایان «شبکه» با صدای نوید پورفرج «ادی مورفی» برای چهارمین بار پلیس بورلی هیلز شد خدمت‌رسانی شبانه‌روزی چایخانه‌های حرم رضوی در دهه ولایت فصل ششم ایرانگرد برای نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود انتشار جلد نوزدهم «دائره‌المعارف قرآن کریم» کل اگر طبیب بودی... بی نهایت ساده؛ به غایت پیچیده | نظر ناشران مشهدی درباره فرایند قیمت گذاری کتاب فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۳۱ خرداد و یکم تیر ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ شهاب اسفندیاری کارشناس فرهنگی میزگرد فرهنگی کیست؟ + سوابق و بیوگرافی محمد فاضلی، مشاور فرهنگی پزشکیان در میزگرد فرهنگی کیست؟
سرخط خبرها

کتاب «فتوای هسته ای» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۳۲۲۰۶
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کتاب «فتوای هسته ای» منتشر شد
کتاب «فتوای هسته‌ای» وارد بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب فتوای هسته‌ای که به بررسی فقهی و حقوقی فتوای آیت الله العظمی امام خامنه‌ای پیرامون حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای می‌پردازد از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی به زیور طبع آراسته شد.

این کتاب به قلم حجت الاسلام محمدحسین پورامینی دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی به رشته تحریر در آمده که از سوی انتشارات این نهاد علمی فرهنگی منتشر و روانه بازار شده است.

نویسنده در این کتاب بر این نکته تاکید می‌کند که، در شرایطی که تاکنون در حقوق بین الملل، هیچ ممنوعیت جامع و مطلقی در خصوص استفاده از سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد، آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای برای اولین بار در قالب یک فتوای فقهی، تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام و ممنوع اعلام کرده و بیان داشتند که سلاح‌های هسته‌ای در سلسله نیاز‌ها و نظام تسلیحاتی جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

این فتوا بیانگر نگاه انسانی و رویکرد بشردوستانه فقه امامیه است که در این کتاب بدان پرداخته و در سه بخش سازمان‌دهی شده است.

بخش نخست کلیات تحقیق با عنوان «تحلیل مفهومی سلاح هسته‌ای، آثار مخرب، و رویکرد بین‌المللی در برابر آن» نام‌گذاری شده و دارای سه فصل بوده که به شناخت سلاح هسته‌ای از حیث موضوع‌شناسی و رویکرد بین‌المللی پیرامون آن پرداخته است.

بخش دوم تحقیق «چیستی فتوای هسته‌ای آیت‌اللّه خامنه‌ای و جایگاه آن در فقه و حقوق بین‌الملل» است که پس از موضوع‌شناسی فتوای هسته‌ای و بررسی ماهیت آن، مبانی نظری و جایگاه این فتوا در فقه و نظام حقوق بین‌الملل را مورد بررسی قرار داده است.

بخش سوم این تحقیق نیز با عنوان «ادله فقهی و حقوقی فتوای آیت‌اللّه خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت مطلق تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» آمده است.

فصل اول بخش سوم به بیان ادله فقهی و حقوقی فتوای آیت‌اللّه خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت مطلق تولید سلاح‌های هسته‌ای پرداخته و فصل دوم آن، به بررسی ادله فقهی و حقوقی فتوای آیت‌اللّه خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت مطلق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اختصاص دارد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->