چرخ گوشت دست کودک دو ساله را بلعید یارانه خرداد ۱۴۰۳ برای دهک‌های چهار به بالا واریز شد زن ۶۰ ساله شوهرش را آتش زد دستگیری اعضای گروه ۲۹ نفره شیطان پرستی در شیروان دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد در شهرستان مشهد کمبود مدرسه داریم بارش باران در محور‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شمار جان‌باختگان ایرانی در حج تمتع به ۱۴ نفر رسید (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بعد از غذا، چای و شیرینی بخوریم؟ | به این شرط بعد از خوردن غذا بخوابید بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان‌رضوی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) طلا‌های اهدایی مرد به زن هِبه و قابل‌استرداد است از قند و شکر دوری کنید وزیر آموزش‌وپرورش: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد خراسان‌رضوی در مسیر تبدیل‌‌شدن به قطب تجهیزات پزشکی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری و وزش باد شدید مصرف چه دارو‌هایی در گرما خطرناک است؟ ابتلای ۴۵ درصد مردم کشور به کبد چرب
سرخط خبرها

اعترافات تکان دهنده دو باجناق سنگدل درباره قتل زن بی دفاع

  • کد خبر: ۲۳۲۳۱۲
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
اعترافات تکان دهنده دو باجناق سنگدل درباره قتل زن بی دفاع
دو باجناق سابق که با همدستی یکدیگر زنی را به قتل رسانده و جسدش را در بیابانی دورافتاده دفن کرده بودند، ۵ سال پس از این جنایت توسط اولیای دم بخشیده شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اردیبهشت ماه سال ۹۸ فرزندان زنی جوان نزد ماموران پلیس بندرعباس رفتند و از مفقود شدن مادرشان خبر دادند. آنها گفتند که مادرشان از چند روز قبل از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته و به تماس‌های تلفنی آنها هم جواب نمی‌دهد. یکی از آنها گفت: پدر و مادرم چند سال قبل از یکدیگر جدا شدند و ما با مادرمان زندگی می‌کردیم تا اینکه چند روز قبل او ناپدید شد و می‌ترسیم بلایی بر سرش آمده باشد.

با آغاز تحقیقات درباره این زن معلوم شد که او از مدتی قبل با مردی ارتباط داشته و ممکن است این مرد از سرنوشت او اطلاع داشته باشد. این مرد نیز چند سال قبل از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کرد. او در بازار ماهی‌فروشان بندرعباس کار می‌کرد و چند روز بعد از مفقود شدن زن جوان به پلیس احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد ارتباط با زن جوان را قبول کرد، اما مدعی شد از سرنوشتش اطلاعی ندارد. در این شرایط بازجویی‌ها از وی ادامه پیدا کرد تا اینکه او در اعترافاتی هولناک گفت که با همدستی باجناق سابقش زن جوان را به قتل رسانده است.

ناگفته‌های جنایت

متهم در اعترافاتش گفت: بعد از آنکه از همسرم جدا شدم مدتی از بندر رفتم و چند سالی در شهر دیگری زندگی می‌کردم تا اینکه دوباره به بندر برگشتم. این بار در بازار ماهی‌فروشان مشغول به کار شدم و در آنجا بود که با زن جوان آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. هنوز وضعیت مالی خوبی نداشتم و مشکلات زیادی داشتم. یک روز سراغ باجناق سابقم رفتم و از او کمک خواستم. او هم خانه کوچکی را که داشت به من داد تا در آنجا زندگی کنم.

متهم ادامه داد: یک روز که زن جوان را به خانه ام دعوت کرده بودم ناگهان باجناقم سر رسید و از دیدن زن جوان در خانه شوکه شد. او به تندی با من برخورد کرد و گفت نباید کسی را به خانه می‌آوردم. او گفت باید زن جوان را از خانه ام بیرون کنم. من در شرایط سختی قرار گرفته بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم. در این شرایط بود که تصمیم گرفتم حرف باجناق سابقم را گوش کنم و زن جوان را بیرون کنم. در این بین من و زن جوان با هم درگیر شدیم و باجناق سابقم هم از من حمایت کرد و دقایقی بعد وقتی به خودمان آمدیم زن جوان را خفه کرده بودیم. ما در ادامه با همدستی یکدیگر جسد را به بیابانی دورافتاده بردیم و در آنجا دفن کردیم. بعد هم با هم قرار گذاشتیم که از این ماجرا با کسی حرف نزنیم.

حکم قصاص

به دنبال اعترافات این متهم، باجناق سابقش نیز دستگیر شد و در اعترافاتش حرف‌های اولین متهم را تایید کرد. او گفت ناخواسته پایش به این پرونده باز شده است. متهم گفت: همسرم همیشه به من می‌گفت که شوهر خواهر سابقش مرد خوبی نیست و همیشه از من می‌خواست که با او رابطه‌ای نداشته باشم. همسرم وقتی فهمید که من خانه‌ام را در اختیار او قرار داده‌ام تا چند روز قهر کرد. حالا فهمیده‌ام که اشتباه کردم و بی‌جهت پایم به پرونده قتل باز شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، متهمان در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان به اتهام قتل محاکمه شدند. شواهد به دست آمده نشان می‌داد که هر دو متهم به یک میزان در قتل مقصر هستند. در این شرایط بود که هیئت قضایی هر دو متهم را به قصاص محکوم و اولیای دم را موظف کرد تا پیش از اجرای حکم تفاضل دیه محکومان را پرداخت کنند.

بخشش ۵ سال پس از جنایت

هرچند این رای مدتی بعد قطعی و آماده اجرا شد، اما از مدتی قبل مسئولان واحد صلح و سازش دادگستری هرمزگان تلاش‌های‌شان برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده را آغاز کردند و در نهایت با تلاش‌های قاضی الهام پوردهقان فراشاه، مسئول واحد اجرای احکام و کاظم شاهرخ‌نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس اولیای دم حاضر شدند در قبال دریافت دیه هر دو محکوم را ببخشند تا این پرونده مختومه شود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->