سانحه رانندگی در خواف خراسان رضوی یک کشته داشت بارش باران و کاهش دید افقی رانندگان در حوزه بردسکن، کلات وسرخس (۳ تیرماه ماه ۱۴۰۳) شناسایی و دستگیری ۴۰ مجرم سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک از ابتدای امسال استفاده از ظرفیت پزشکان بین المللی در پیاده‌روی اربعین حریق منزل مسکونی در خیابان عبادی مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) برخورد گلوله به قلب متهم مامور پلیس را به دادگاه کشاند جزییات اسیدپاشی کارتن‌خواب غیرتی روی جوان مغازه‌دار| مقتول با زنم رابطه داشت ترافیک سنگین در خیابان‌های مشهد پس از بارش باران (۳ تیر ۱۴۰۳) روایت تلخ عروس عاشق| خانواده همسرم من را روانی خطاب می‌کنند حمایت از نوهمسران دهه شصتی مناطق محروم در دولت سیزدهم + جزییات توصیه‌های ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۳ تیرماه ۱۴۰۳) بلیت قطار گران می‌شود؟ (۳ تیر ۱۴۰۳) پیکر سومین مفقودی سیل جاده چالوس پیدا شد (۳ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۲ فقره سرقت در غرب مشهد (سوم تیرماه ۱۴۰۳) وثیقه خروج از کشور مشمولان غیرغایب در محرم و صفر حذف شد جوانان با چه انگیزه‌ای مهاجرت می‌کنند؟ ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد آپارتمان‌هایی که جلوی رشد هوش هیجانی کودک را گرفته اند! مشمولان ۳۵‌سال‌به‌‌بالا و حداقل دارای ۲ فرزند معاف می‌شوند نتایج یک پژوهش؛ ۲۸ میلیون ایرانی در مناطق درگیر با بحران آب زندگی می‌کنند
سرخط خبرها

۲ شرط مهم مادر مقتول برای بخشش قاتل سنگدل جه بود؟

  • کد خبر: ۲۳۲۸۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
۲ شرط مهم مادر مقتول برای بخشش قاتل سنگدل جه بود؟
مردی که در حمایت از دخترش با مردی درگیر شده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود ۶ سال پس از این جنایت با دو شرط از سوی اولیای دم بخشیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فروردین ماه سال ۹۷ به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مرد جوانی که بر اثر اصابت ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است.

در این شرایط گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این باره را آغاز کردند. شواهد اولیه حاکی از این بود که مرد جوان در جریان یک درگیری خیابانی جانش را از دست داده است. افسران پلیس در تحقیقات محلی موفق شدند چند شاهد را شناسایی کنند.

 یکی از آنها به ماموران گفت:‌در حال عبور از خیابان بودم که مقتول را دیدم که با جوان دیگری گلاویز شده بود. من و چند نفر دیگر تلاش کردیم که بین آنها میانجی‌گری کنیم، اما یکی از آنها ناگهان چاقو کشید و ما هم جلو نرفتیم. او چند ضربه به مقتول زد و فرار کرد. ما هم با دیدن این صحنه با اورژانس تماس گرفتیم و پیکر نیمه جان مرد جوان به بیمارستان منتقل شد؛ اما بعد فهمیدیم که او جانش را از دست داده است.

کارآگاهان همچنین در تحقیقات میدانی با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در محل حادثه وجود داشت موفق شدند چهره عامل این جنایت را شناسایی کنند. هرچند اطلاعات به دست آمده نشان می‌داد که او در یکی از محله‌های تهران زندگی می‌کند؛ اما وقتی ماموران قصد دستگیری او را داشتند پی بردند که بعد از قتل به مکان نامعلومی گریخته است.

تحقیقات پلیس در این باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام ماموران موفق شدند قاتل فراری را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وقتی متهم در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت به قتلی که مرتکب شده اعتراف کرد و گفت به هواداری از خواهرش دست به جنایت زده است.

 او گفت: مدتی قبل فهمیدم که خواهرم به طور پنهانی با مقتول در ارتباط است. خواهرم می‌گفت مدتی قبل با او آشنا شده و مبلغی پول به او داده تا سرمایه‌گذاری کند. خواهرم می‌گفت چند وقت گذشته، اما مرد جوان پولهایش را پس نمی‌دهد و مدام وعده و وعید می‌دهد. وقتی نگرانی خواهرم را دیدم با مرد جوان تماس گرفتم و خواهش کردم پول خواهرم را بدهد. او امروز و فردا می‌کرد تا اینکه روز حادثه با هم قرار گذاشتیم تا این مشکل را برطرف کنیم. آن روز فکر می‌کردم پول خواهرم را می‌دهد، اما وقتی فهمیدم دست خالی است با او درگیر شدم و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم.

در یک قدمی چوبه دار

به دنبال اعترافات متهم، او صحنه جنایت را بازسازی کرد و در نهایت پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. از آنجا که همه شواهد و مدارک به دست آمده علیه متهم بود، قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند و این رای مدتی بعد در دیوان عالی کشور تایید شد. همه چیز برای اجرای حکم آماده بود و پرونده به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و در اختیار قاضی شیما جعفری قرار گرفت. در چنین شرایطی بود که تلاش‌ها برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده آغاز شد.

۲ شرط برای بخشش

هرچند مادر مقتول بعنوان ولی دم حاضر به بخشش نبود، اما با ادامه یافتن رایزنی‌ها سرانجام او به دو شرط حاضر شد که قاتل پسرش را ببخشد.

این زن گفت قاتل باید دیه پسرش را پرداخت کند تا او این پول را صرف امور خیریه کند. دومین شرط هم این است که قاتل باید قول بدهد که بعد از آزادی از زندان زندگی شرافت‌مندانه‌ای داشته باشد و دیگر مرتکب کار‌های خلاف نشود و به افراد نیازمند کمک کند.

بر اساس این گزارش با منتفی شدن قصاص در این پرونده، قرار است متهم به زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->