چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی برپایی جشن بزرگ «بابا علی» با حضور ۳۱ هزار یتیم در استان‌های کشور ۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) تصاویری زیبا از کتیبه جدید صحن گوهرشاد در آستانه عید غدیر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد با میراث شهدا چه می‌کنیم؟! آیت‌الله مکارم‌شیرازی از بیمارستان مرخص شد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد! مروری بر ادعیه و احادیثی که از امام علی (ع) برای ما به جا مانده است| باب‌الرَّحمه، دری که بسته نمی‌شود آغاز عملیات تنظیف گنبد منور حرم امام‌رضا‌(ع) به‌مناسبت عید سعید غدیرخم + تصاویر
سرخط خبرها

دل‌تنگی برای تابستان‌های مشهد

  • کد خبر: ۲۳۳۳۷۶
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
دل‌تنگی برای تابستان‌های مشهد
این روز‌های مشهد را خیلی دوست دارم؛ توی مغازه‌ها بوی پوشال معطر کولر می‌آید و توی میوه فروشی‌ها هوریز بوی طالبی و شلیل و انبه و خربزه است.

این روز‌های مشهد را خیلی دوست دارم؛ توی مغازه‌ها بوی پوشال معطر کولر می‌آید و توی میوه فروشی‌ها هوریز بوی طالبی و شلیل و انبه و خربزه  است. زائر‌های اطراف حرم را که رصد می‌کنی عموماً وقت خرید، یک دبه ماست دست گرفته اند چندتایی خیارسبز و نعناخشک و  چند سیر و مغز گردو و کشمش؛ تابلو است که ناهار آب دوغ خیار مفصلی دارند، این روز‌های مشهد وقتی از گرمای حرم می‌خزی در خنکای رواق و تالار‌های خنک و معطر کیفور می‌شوی، کف پاهایت که می‌نشیند روی مرمر‌های خنک حس نجیبی از ساق هایت می‌رود تا بالا و خنکا می‌نشیند به جانت.

این روز‌های مشهد آب خوری‌ها ریه هایت را از خنکای آب شاداب‌تر می‌کند و نماز که می‌خوانی مهر چسبیده به پیشانی عرق کرده ات سماجت می‌کند و وقتی از سجده بلند می‌شوی می‌افتد روی مرمر و تیریک می‌کند.

تابستان‌ها حرم موسیقی دارد، همان پیچیدن باد لای رشته‌های نورانی چلچراغ‌ها و به هم خوردنشان. این روز‌های حرم پر از بچه هاست بچه‌هایی که امتحان داده اند و مثل بره‌های بهارمست تمام صحن‌ها را روی سرشان گذاشته اند.

من این همه از مشهدتان تعریف کردم آقاجان و شما قطعا می‌فهمید که دلم برای یک مشهد تابستانی مفصل تنگ شده است.

دلم لک زده برای یک آب طالبی بی شکر بالا رفتن جلو باب الجواد بعد از یک دل سیر گریه کردن. دلم زل زدن در صبح‌های گوارای گوهرشاد را می‌خواهد بعد از نماز صبح به گنبدتان و تماشای کبوتر‌ها و بالا آمدن خورشید.

همه چیز دست شماست. ماییم و دل تنگی و عرض ارادتی از دور به محضر با جود و کرم شما. مسلمیه نزدیک است. شما هم دارید حاضر می‌شوید برای اقامه عزای جدتان. ما را صدا کنید بیاییم آنجا از شما اذن ورود به محرم را بگیریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->