جزئیات جدیدی از کشتی حادثه‌دیده در جنوب شرق یمن موضوع چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چیست؟ طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی
سرخط خبرها

تحریم‌های جدید آمریکا علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد مرتبط با روسیه

  • کد خبر: ۲۳۳۴۳۴
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
تحریم‌های جدید آمریکا علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد مرتبط با روسیه
وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد مرتبط با روسیه را در داخل و خارج این کشور از جمله «بورس مسکو» اعمال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که دفتر دارائی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) «بورس مسکو» نیز هدف تحریم های امروز هدف قرار گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم‌ های جدید خود علیه روسیه، بیش از ۳۰۰ شخص حقیقی و حقوقی در روسیه، آسیا، غرب آسیا، اروپا و آفریقا را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: در حالی که رئیس جمهور بایدن و سران گروه ۷ برای نشست این هفته (به وقت محلی) در ایتالیا آماده می شوند، وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال صدور تدابیر جدید گسترده ای است که بر اساس تعهدات گروه ۷ برای تشدید فشار بر روسیه اجرا می شود.

بیش از ۳۰۰ تحریم جدید عمدتا با هدف بازدارندگی افراد و شرکتها در کشورهایی از جمله چین، امارات متحده عربی و ترکیه از کمک به مسکو برای دور زدن تحریم های غربی است. آنها همچنین موسسات مالی خارجی را تهدید می کنند که در صورت معامله با هر نهاد تحریم شده روسیه، تحریم خواهند شد. 

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، گفت که ارتش روسیه «از دستیابی به دنیای خارج مستاصل شده است.» هفت شرکت چینی و مستقر در هنگ کنگ روز چهارشنبه به دلیل ارسال میلیون ها دلار کالا به روسیه، از جمله اقلامی که می تواند در سیستم های تسلیحاتی روسیه استفاده شود، هدف قرار گرفتند. 

مقامات آمریکایی می گویند چین تامین کننده اصلی قطعات حیاتی روسیه است. روز چهارشنبه، آمریکا یک شرکت دفاعی دولتی چین را که به گفته مقامات، تجهیزات نظامی را برای استفاده در بخش دفاعی روسیه ارسال کرده بود، تحریم کرد. 

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ما به حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه رسیدگی خواهیم کرد و با سیاست های غیر بازاری چین که منجر به عواقب مضر جهانی می شود، مقابله خواهیم کرد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ با حمله مسکو آغاز شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)،  تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو  اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

آمریکا همچنین ایران را از ابتدای این جنگ متهم به حمایت از روسیه با ارسال پهپاد کرده است؛ اتهامی که بارها مقامات جمهوری اسلامی ایران، آن را رد کرده اند.

این روزها، ایالات متحده آمریکا همزمان با دو بحران بزرگ یکی در شرق اروپا و دیگری در غرب آسیا (خاورمیانه)، یعنی جنگ اوکراین و دیگری جنگ در غزه و حمایت از رژیم اسرائیل درگیر است که ابعاد جنگ اسرائیل به یمن رسیده و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->