بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
سرخط خبرها

نحوه هلاکت ۸ نظامی اسرائیلی به روایت رسانه‌های عبری

  • کد خبر: ۲۳۳۹۰۶
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
نحوه هلاکت ۸ نظامی اسرائیلی به روایت رسانه‌های عبری
رسانه‌های عبری زبان، جزئیاتی مهمی از کمین ترکیبی که منجر به هلاکت هشت نظامی صهیونیست در رفح شد را منتشر کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، اکانت امنیتی عبری زبان اینتل تایمز در خبری این عملیات را یک فاجعه توصی فکرده و نوشت، ۸ نظامی اسرائیلی بر اثر انفجار بمب در کنار یک نفر بر زرهی ارتش کشته شدند، این حادثه ما را به یاد انفجار مشابهی می‌اندازد که در محله الشجاعیه غزه رخ داد و باعث شد شرایط جنگ در آن مرحله تغییر کند.

در این بین، پایگاه خبری حدشوت بزمان هم جزئیاتی از این عملیات را که در منطقه تل السلطاندر غرب رفح رخ داد متنشر کرد.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، شدت انفجار به حدی بود که باعث شد،  چند بالگرد برای انتقال بقایای اجساد نظامیان اسرائیلی به منطقه اعزام شوند.

کلیه نظامیان کشته شده درجه دار‌های جمعی یگان مهندسی بودند و اجساد آنها به بیمارستان‌های بیلینسون و شعاری تسیدیک منتقل شدند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد، خانواده این نظامیان در جریان کشته شدن آنها قرار گرفتند.

این عملیات در حدود ساعت ۵ بامداد رخ داد و شلیک گلوله ضد زره علیه نفر بر حامل ۸ نظامی و افسر باعث انفجار آن شد و آتش فورا تمامی آن را در حالی که نظامیان در آن در خواب بودند در بر گرفت و باعث شد تا همه نظامیان موجود در داخل خودرو در آتش بسوزند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تلویزیون رژیم صهیونیستی روایت دیگری را براساس نتایج تحقیقات اولیه ارتش اسرائیل در رابطه با این حادثه منتشر کرد.

براساس تحقیقات اولیه این نفر بر زرهی که در حین حرکت دچار انفجار شدیدی شد، این انفجار به حدی شدید بود که کارشناسان در ارزیابی‌های اولیه خود آن را ناشی از انفجار یک بمب بدانند، این بمب می‌تواند کنار جاده ای، یا مغناطیسی باشد.

حادثه در سال ۵ بامداد رخ داد و نفر بر مذکور در ستونی از نفربر‌های زرهی بعد از بازگشت از یک عملیات در حال حرکت بود و در نزدیکی محلی رخ داد که نظامیان قرار بود در آنجا استراحت کنند.

نفر بر زرهی پنجمین یا ششمین نفر بر ستون بود و دقیقا پشت سر بقیه خودرو‌های نظامی حرکت می‌کرد، از اینرو تحقیقات تکمیلی در رابطه با احتمال فعال کردن این بمب از راه دور انجام می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد، نفر بر "نمر" (NMR) یک نفر بر مهندسی است و طبیعی است که مواد منفجره‌ای هم داخل آن برای انجام اقدامات مهندسی به همراه خود داشت، از اینرو در نتیجه انفجار اولیه مواد منفجره موجود در داخل این نفر بر هم منفجر شدند و تلفات را تشدید کردند.

ارتش همچنین تاکید کرد بر خلاف اخبار اولیه، نفر بر در حال حرکت مورد هدف قرار گرفته است، اما در زمان هدف قرار گرفتن درگیری در محور حرکت وجود نداشت، همچنین شلیک هیچ موشک ضد تانک یا زرهی نیز در محل مشاهده نشد.

ارتش اسرائیل دو ساعت بعد از این انفجار شدید، توانست خود را به به نفر بر رسانده و اجساد را از درون آن تخلیه کند، این در حالی است که منطقه وقوع انفجار کاملا در کنترل ارتش اسرائیل است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->