افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

٧۴ درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه

  • کد خبر: ۲۳۴۰۳۰
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
٧۴ درصد شهرک‌های صنعتی فاقد تصفیه‌خانه
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ٧۴ درصد شهرک‌های صنعتی کشور فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق ملی محیط زیست و بانک صادرات اظهار کرد: دولت همواره تاکید دارد که پیش از احداث صنعت و یا شهرک صنعتی ابتدا تصفیه‌خانه آن مرکز احداث شود تا کمترین هدررفت در منابع آبی و آسیب به محیط زیست داشته باشیم.

وی افزود: آورد بارندگی در کشور ۴١٣ میلیارد متر مکعب است که سالانه ٢٧٠ میلیارد متر مکعب آن تبخیر و بقیه در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود. در این میان همواره بر تامین مقاله محیط‌زیست هم تاکید داریم.

سلاجقه در خصوص تالاب انزلی عنوان کرد: امروز تالاب انزلی با مشکل انواع آلاینده‌ها و کاهش ورودی آب مواجه است که اگر فکری برای حل معضلات این حوضه آبی نکنیم در آینده مشکل‌ساز خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: مسأله پسماند‌ها هم در کشور به معضل آبی محیط‌زیست تبدیل شده و نمونه آن مجتمع سراوان است که منابع آبی و خاکی اطراف خود را آلوده کرده است. برای جابجایی این مجموعه در تلاش هستیم که تاکنون ٨٠ تا ٩٠ درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در عرصه محیط زیست تصریح کرد: در سفر‌های استانی معمولا استانداران نسبت به عملکرد بانک‌ها گله دارند که تسهیلات پرداخت نمی‌کنند. باید این روند تسهیل شود و بانک‌ها چرخه اقتصادی کشور را به چرخش درآورند.

سلاجقه بیان کرد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی همواره در معرض انواع خطرات طبیعی بود. در نشست داموس در یک بازه زمانی ٢ ساله که ابرچالش‌های دنیا را بررسی می‌کردند که از ١٠ چالش ٢ چالش به طور مستقیم به محیط زیست مربوط بود، همچنین در یک بازه ١٠ ساله ۶ چالش کامل محیط زیستی و بقیه هم مرتبط با آن بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به سرمایه‌گذاری بانک‌ها در زمینه محیط زیست گفت: ماندگارترین سرمایه‌گذاری در بخش محیط‌زیست است. سرمایه‌گذاری ثابت با ارزش افزوده بسیار بالا برای نسل‌های آینده در این بخش انجام می‌شود. کشور در بعد محیط زیست در زمینه آلایندگی‌ها و تخریب منابع آب و خاک در رده بالایی قرار گرفته و همه در آستانه‌ها قرار دارند.

وی اضافه کرد: ایران از لحاظ تنوع زیستی در رده‌های اول دنیا قرار دارد، اما در تمام این زمینه‌ها در آستانه‌ها هستیم، البته پیشینه تاریخی کشور اینگونه است، با این وجود باید بتوانیم خود را با طبیعت هماهنگ کنیم. در سیلاب سال ١٣٩٨ کشور جمعیت زیادی از اندیشمندان و متخصصان دور هم جمع شدند و مخاطرات طبیعی کشور را احصا کردند، اگر در دنیا ٣٢ مخاطره طبیعی وجود دارد، در ایران ۵٢ مخاطره احصا شد که ١٣ مخاطره مستقیم به محیط زیست مربوط است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در راستای حفظ محیط‌زیست می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد. زمانی قرار بود بانک محیط زیست راه‌اندازی شود، اما نشد و صندوق ملی محیط زیست راه‌اندازی شد. برای نتیجه‌بخش‌تر بودن عملکرد آن در صدد بازبینی اساسنامه آن هستیم و از آنجا که منابع صندوق محدود است در قدیم ظرفیت را افزایش دادیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به ظرفیت فرهنگی محیط زیستی کشور عنوان کرد: یک توله یوز در کشور متولد می‌شود تمام جمعیت خوشحال می‌شوند و وقتی توله یوز تلف می‌شود تمام جمعیت ناراحت می‌شوند، این نشان از ظرفیت بالای محیط زیستی کشور دارد که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ٢٨ گونه جانوری در کشور در معرض خطر انقراض قرار دارد، تصریح کرد: سیر توالی اکولوژیکی دنیا این روند را نشان می‌دهد، اما باید برای حفظ آنها تلاش کنیم و برنامه داشته باشیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->