«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

چگونه بدون حساب کاربری از اسکایپ استفاده کنیم؟

  • کد خبر: ۲۳۴۱۶
  • ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
چگونه بدون حساب کاربری از اسکایپ استفاده کنیم؟
اسکایپ اخیرا به‌لطف قابلیت جدیدی به‌نام Meet Now برقراری تماس را به‌کاری ساده‌تر تبدیل کرده است. چگونه می‌توانیم بدون حساب کاربری به برقراری تماس از طریق اسکایپ بپردازیم؟

به گزارش شهرآرانیوز، اسکایپ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیا برای برقراری تماس صوتی و ویدئویی است. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و روی آوردن افراد به کار در خانه، امروزه پلتفرم‌هایی نظیر اسکایپ اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند. مردم می‌توانند به‌لطف اسکایپ و بسترهای مشابه ضمن برقراری ارتباط با دوستان و اقوام، پروژه‌های کاری را نیز پیش ببرند و با همکاران‌شان در ارتباط باشند. در بین اپلیکیشن‌های مختلف، Zoom توانست بیش از بقیه کاربران را به‌سمت خود جلب کند؛ زیرا برقراری تماس از طریق زوم، بسیار ساده است. ماکروسافت در همین راستا چند روز پیش، از آغازبه‌کار گسترده‌ی سرویس Meet Now در اسکایپ خبر داد. 

به‌لطف قابلیت Meet Now می‌توانید بدون داشتن حساب کاربری یا حتی دانلود اپلیکیشن اسکایپ، از طریق آن به برقراری تماس ویدئویی و برگزاری جلسات بپردازید. قابلیت Meet Now به‌صورت مستقیم برای رقابت با Zoom طراحی شده است. با وجود اینکه زوم محبوبیت زیادی دارد و افراد متعددی از آن استفاده می‌کنند، اما اخیرا با برخی مشکلات در حوزه‌ی امنیت و حریم خصوصی (به‌خصوص زوم‌بامبینگ) مواجه شده است. زوم‌بامبینگ نوعی حمله‌ی سایبری است؛ زوم‌بامبینگ به فرایندی گفته می‌شود که فردی سودجو با اتکا به آن، ID مربوط‌به جلسات ویدئویی خصوصی برقرارشده از طریق اپلیکیشن Zoom را پیدا می‌کند و با عموم مردم به‌اشتراک می‌گذارد. مایکروسافت قصد دارد فرصتِ پیش‌آمده را غنیمت بشمرد و با قابلیت Meet Now اسکایپ، کاربران را از زوم به‌سمت پلتفرم خود بکشاند. 

اسکایپ تنها پلتفرم مایکروسافت برای برقراری تماس ویدئویی نیست؛ ردموندی‌ها سرویس محبوب دیگری به‌نام مایکروسافت تیمز دارند که به‌صورت ویژه برای کسب‌و‌کارها طراحی شده است و در کنار قابلیت تماس ویدئویی، مزیت‌های دیگری نیز برای آن‌ها به‌همراه دارد. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد قابلیت Meet Now اسکایپ نه‌تنها مخصوص کسانی است که دوست دارند با دوستان و اقوام خود ارتباط داشته باشند، بلکه به درد کسب‌و‌کارهای کوچک نیز می‌خورد و می‌تواند به‌خوبی کار آن‌ها را راه بیاندازد.

البته مشکلی اساسی در این رابطه وجود دارد. قابلیت Meet Now مخصوص کاربرانی است که از طریق مرورگرهای وب لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های دسکتاپ وارد وب می‌شوند (ناگفته نماند به‌منظور بهره‌گیری از قابلیت Meet Now باید از مرورگرهای مایکروسافت اج یا گوگل کروم استفاده کنید؛ Meet Now از موزیلا فایرفاکس پشتیبانی نمی‌کند). بااین‌حال اگر از طریق موبایل بخواهید وارد عمل شوید، همچنان به دانلود اپلیکیشن اسکایپ نیاز پیدا خواهید کرد. البته براساس گفته‌های یکی از نمایندگان مایکروسافت، حتی هنگام استفاده از گوشی نیز نیازی به داشتن حساب کاربری مایکروسافت ندارید. 

تمامی قابلیت‌های معمولی اسکایپ در جلسات ویدئویی به‌خوبی با Meet Now سازگاری دارند که از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان به‌اشتراک‌گذاری صفحه، ضبط تماس، فعال‌سازی قابلیت تارکردن بخش پشت سر کاربر و استفاده از قسمت چت در حین تماس، اشاره کنیم. جلساتی که از طریق Meet Now برگزار می‌کنید دارای نوعی لینک اختصاصی هستند که هیچ‌گاه منقضی نمی‌شوند. بنابراین می‌توانید به‌راحتی لینک را بسازید و در هر زمان که خواستید آن را با افراد موردنظر به‌اشتراک بگذارید. تا زمانی‌که لینک مربوطه را داشته باشید می‌توانید جلسات ویدئویی برگزار کنید؛ فرقی ندارد که لینک موردبحث توسط شما ایجاد شده باشد یا فردی دیگر. امکان استفاده‌ی مجدد از لینک‌ها در هر زمانی وجود دارد؛ برای ملحق شدن به جلسات ویدئویی در هر زمان که خواستید روی لینک کلیک کنید.

استفاده از Meet Now کار ساده‌ای است و پیچیدگی خاصی ندارد. برای این کار وارد صفحه‌ی ویژه‌ی وب‌سایت رسمی اسکایپ شوید. پس از ورود به سایت، روی گزینه‌ی آبی‌رنگ Create a free meeting کلیک کنید. پس از کلیک روی لینک موردبحث، پنجره‌ای کوچک به‌صورت شناور روی صفحه ظاهر می‌شود که حاوی لینکی اختصاصی است. در بخش زیرین این پنجره، گزینه‌ای برای به‌اشتراک‌گذاری لینک مربوطه از طریق جیمیلیا اوت‌لوک دیده می‌شود. کاربر همچنین می‌تواند لینک را کپی کند و از روش‌های دیگر برای بقیه بفرستد. در جعبه‌ی موردبحث گزینه‌ای دیگر تحت عنوان Start call وجود دارد که با کلیک روی آن، تماس ویدئویی شما آغاز می‌شود. نحوه‌ی عملکرد تماس برقرارشده‌ از طریق Meet Now همچون دیگر تماس‌هایی است که در حالت معمول از طریق اسکایپ برقرار می‌‌کنید. بنابراین تا زمانی‌که فردی دیگر وارد جلسه‌ی ویدئویی نشود، چیزی برای نمایش به‌شما وجود نخواهد داشت. هنگام باز شدن صفحه‌ی جدید، می‌توانید انتخاب کنید که به‌عنوان مهمان به جلسه ملحق شوید (Join as a Guest) یا پس از وارد شدن در حساب کاربری مایکروسافت (Sign Into Your Skype Account) و استفاده از نام خودتان. 

اگر روی گزینه‌ی Join as a Guest کلیک کنید، باید نام خودتان را نیز وارد کنید در نهایت روی گزینه‌ی Join ضربه بزنید. پس از انجام این کارها، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که دیگر افراد دعوت‌شده به جلسه‌ی ویدئویی، در آن حضور دارند. در این صفحه می‌توانید پیام‌هایتان را در قالب متنی بفرستید یا جلسه‌ی ویدئویی برگزار کنید. در صورتی که بخواهید جلسه‌ی ویدئویی برگزار کنید، باید دسترسی میکروفون و دوربین دستگاه را به اسکایپ بدهید. 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->