حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ آغاز مراسم اجتماع هواداران محمدباقر قالیباف در مشهد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس | جلیلی در مشهد: امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم
سرخط خبرها

نگاهی به سفر پوتین به کره شمالی؛ تعمیق روابط استراتژیک + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۲۳۴۲۹۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
نگاهی به سفر پوتین به کره شمالی؛ تعمیق روابط استراتژیک + فیلم و عکس
آکسیوس در گزارشی می‌نویسد، ولادیمیر پوتین امروز (سه‌شنبه) وارد کره شمالی می‌شود تا با کیم جونگ اونگ دیدار کند و به دنبال تعمیق روابط و همکاری‌های نظامی بین دو کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، این نخستین سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کره شمالی پس از گذشت دو دهه است. این رویداد به منزله یک سفر کم سابقه برون مرزی برای پوتین است که به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده و برای بار پنجم زمام امور کشور را به دست گرفته است.

پوتین در جریان سفر ماه گذشته میلادی خود به چین با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود دیدار کرد و دو طرف بر تعمیق روابط استراتژیک توافق و آنچه را که رفتار تهاجمی آمریکا می‌دانستند، محکوم کردند.

پیونگ‌یانگ آماده حضور پوتین

آکسیوس می‌نویسد، روابط مسکو و پیونگ یانگ با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پیچیده شد، اما اخیرا حول یکسری اشتراکات، دوباره محکم شده است.

روابط دو کشور به ویژه پس از سفر رهبر کره شمالی به خاور دور روسیه در سپتامبر ۲۰۲۳ و دیدار با پوتین گسترش یافت. کیم در گذشته نیز سفر‌های مشابهی انجام داده بود، اما دیدار سال گذشته، اولین ملاقات آنها از زمان آغاز حمله به اوکراین بود.

نگاهی به سفر پوتین به کره شمالی؛ تعمیق روابط استراتژیک

رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون از سایت‌های کلیدی نظامی و فناوری مانند جدیدترین فرودگاه فضایی روسیه بازدید کردند و احتمالا مذاکرات تسلیحاتی را که بین دیگر مقامات روسیه و کره شمالی در جریان بود، ادامه دادند.

مدت‌ها پیش از این دیدار، مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند که اطلاعاتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد روسیه میلیون‌ها موشک و گلوله توپخانه را از کره شمالی خریداری کرده است.

شراکت روسیه و کره شمالی به طور قابل توجهی سیاست خارجی ایالات متحده را پیچیده می‌کند.

مقامات آمریکایی بعدا مدعی شدند که از زمان دیدار کیم جونگ اون و پوتین، کره شمالی حدود ۲۶۰ هزار تن مهمات یا مواد مرتبط با مهمات را به روسیه ارسال کرده است.

مشخص نیست که کره شمالی به طور خاص از طریق فروش تسلیحات چیزی بجز ارز و غذا به دست آورده باشد.

نگاهی به سفر پوتین به کره شمالی؛ تعمیق روابط استراتژیک

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در ژانویه گفته بود، کره شمالی خواهان جنگنده، موشک‌های زمین به هوا، خودرو‌های زرهی، تجهیزات یا مواد تولید موشک‌های بالستیک از روسیه است، در حالی که اطلاعات ایالات متحده گفته بود کره شمالی در ازای این کالاها، امتیازات «دیپلماتیک، اقتصادی، و امتیازات نظامی» به دست آورده است.

سایر مقام‌های اطلاعاتی آمریکا نیز گفته بودند که کره شمالی نفت روسیه را به دست آورده و مسکو همچنین به کره شمالی کمک کرده تا اولین پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌ای خود را در اوایل سال جاری میلادی انجام دهد.

نگاهی به سفر پوتین به کره شمالی؛ تعمیق روابط استراتژیک

از آنجایی که روسیه از تسلیحات کره شمالی در میدان نبرد استفاده می‌کند، پیونگ یانگ در حال به دست آو

نگاهی به سفر پوتین به کره شمالی؛ تعمیق روابط استراتژیک

روسیه و کره شمالی تنها یکی از جنبه‌های ائتلاف گسترده‌تر ضدغربی هستند که اخیرا حول حمله روسیه به اوکراین ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->