عملیات مشترک نیروهای مسلح یمن و مقاومت عراق | کشتی رژیم صهیونیستی در بندر حیفا هدف قرار گرفت حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ آغاز مراسم اجتماع هواداران محمدباقر قالیباف در مشهد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس | جلیلی در مشهد: امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید
سرخط خبرها

پوتین حکم پیمان همکاری استراتژیک با کره‌شمالی را امضا کرد + جزئیات

  • کد خبر: ۲۳۴۳۰۹
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
پوتین حکم پیمان همکاری استراتژیک با کره‌شمالی را امضا کرد + جزئیات
رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) پیش از سفر به کره‌شمالی، دستوری را درباره پیمان همکاری استراتژیک با پیونگ‌یانگ امضا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس فرمان مربوطه که امروز در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد، ولادیمیر پوتین پیشنهاد وزارت خارجه روسیه برای امضای توافق‌نامه مشارکت راهبردی با کره‌شمالی را پذیرفت.

در این حکم آمده است: به منظور پذیرش پیشنهاد وزارت امور خارجه روسیه، توافق با نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی فدرال ذی‌نفع، مبنی بر امضای توافق‌نامه مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره‌شمالی انجام شد.

پوتین حکم پیمان همکاری استراتژیک با کره‌شمالی را امضا کرد + جزئیات

این به وزارت امور خارجه روسیه اجازه می‌دهد در جریان مذاکرات امضای معاهده مذکور، تغییراتی در پیش‌نویس خود ایجاد کند که ماهیت اساسی نداشته باشد.

روز دوشنبه یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت که این سند ممکن است در سفر پوتین به پیونگ‌یانگ امضا شود و از جمله مسائل امنیتی را مورد توجه قرار دهد.

براساس گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد وزارت خارجه روسیه برای امضای توافقنامه مشارکت راهبردی با کره‌شمالی را پذیرفت.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به سفر این هفته پوتین به کره‌شمالی و ویتنام گفته بود، توافقنامه ارتباط بین روسیه و کره‌شمالی علیه کشور‌های ثالث نخواهد بود.

اوشاکوف با اشاره به این سفر که سه‌شنبه و چهارشنبه انجام می‌شود، تاکید کرد: پوتین و کیم جونگ اون (رهبر کره‌شمالی) در این مذاکرات درباره مسائل امنیتی و همکاری در زمینه اقتصاد، انرژی و حمل و نقل گفتگو خواهند کرد.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه همچنین در آستانه سفر پوتین به پیونگ‌یانگ تاکید کرد که مسکو از بازنگری در تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی حمایت می‌کند. به گفته او توافقنامه مشارکت روسیه و کره‌شمالی که احتمالا در سفر پوتین به پیونگ‌یانگ امضا خواهد شد، بر مسائل امنیتی متمرکز خواهد بود.

اوشاکوف در ادامه گفت: روسیه برای درک کره‌شمالی از علل و ماهیت بحران اوکراین ارزش قائل است و از حمایت آن از عملیات ویژه نظامی ابراز قدردانی می‌کند. همچنین مذاکرات گسترده و گفتگو‌های غیررسمی بین پوتین و کیم در جریان سفر رئیس‌جمهور به کره‌شمالی برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->