تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور: بهترین راه مقابله با تحریم، ناامیدی آمریکا از اجرای آن است یک فرمانده صهیونیست: نابودی حماس ناممکن است | حماس ازگروهی کوچک به یک ارتش تبدیل شده است ابراز رضایت پیونگ یانگ از نتایج سفر پوتین به کره شمالی حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم ضربه سنگین حزب‌الله به اشغالگران | به ۳ پایگاه نظامی حمله موشکی شد تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی + فیلم اقدام کینه‌توزانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پورمحمدی: اقتصاد ایران در ۱۰ سال اخیر دچار افت جدی شده است جلیلی: نقش‌های مهم اجتماعی توسط خانم‌ها انجام می‌شود روسیه: ۵ انبار مهمات اوکراین منهدم شدند حمله موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای مجادله لفظی مشاور فرهنگی پزشکیان با کارشناس میزگرد چه بود؟ + جزئیات سخنگوی ارتش اسرائیل: حماس ازبین‌رفتنی نیست ایران مصادره سهام پالایشگاه ونزوئلا توسط آمریکا را محکوم کرد رسانه‌های صهیونیستی: سخنرانی امشب نصرالله قوی‌ترین سخنرانی او بود قاضی‌زاده هاشمی در بدون تعارف: دولت شهید رئیسی دولت تحول بود+ فیلم برنامه‌های انتخابی ستاد سعید جلیلی در مشهد + جزئیات
سرخط خبرها

روسیه: اوکراین هرگز به ناتو نخواهد پیوست

  • کد خبر: ۲۳۴۴۷۱
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
روسیه: اوکراین هرگز به ناتو نخواهد پیوست
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: شرط ورود اوکراین به سازمان ناتو پیروزی این کشور در جنگ با روسیه است که چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد و بنابراین اوکراین به ناتو نخواهد پیوست.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به سخنان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو که در اظهاراتی گفته بود شرط ورود اوکراین به ناتو، پیروزی این کشور در جنگ با روسیه است، گفت: امیدوارم دبیرکل ناتو تاکنون این موضوع را درک کرده باشد که هرگز چنین اتفاقی به وقوع نخواهد پیوست.

ریابکوف با اشاره به تصمیم اشتباه سران ناتو در سال ۲۰۰۸ برای پذیرفتن عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، تاکید کرد: آیا اعضای ناتو از تاریخ هیچ درسی نمی‌گیرند و حاضرند همان اشتباه را بار دیگر تکرار کنند؟

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهارات خود، یادآوری کرد: اگر آنها از تاریخ درس نگرفته باشند، بار دیگر به خاطر تکرار همان اشتباه ضربه خواهند خورد و این بار متحمل رنج و سختی بیشتری خواهند شد.

گفتنی است که ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان پیش‌تر در گفتگو با «ولفگانگ شوسل» صدراعظم اتریش، گفت: روسیه هرگز عضویت یک کشور همسایه خود در ناتو و اتحادیه اروپا را تحمل نخواهد کرد.

اوربان افزود: بنابراین، شانس عضویت کی‌یف در همان نشست ۲۰۰۸ ناتو در بخارست از بین رفت.

وی اظهار کرد: ما در نشست سران ناتو در بخارست نتوانستیم مذاکرات درباره عضویت اوکراین و گرجستان را با موفقیت تکمیل کنیم و این بدان معنا بود که اوکراین چشم‌انداز عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را از دست داد.

اوربان تصریح کرد: روسیه از آن هنگام تاکنون پیوسته قدرت گرفته است و قابل‌پیش‌بینی بود که مسکو از هرگونه تلاش اوکراین برای ادغام در سازمان‌های غربی جلوگیری خواهد کرد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، کی‌یف خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو شد. دبیرکل ناتو در ماه نوامبر گفت که اوکراین سرانجام به این سازمان نظامی خواهد پیوست، اما تاریخی برای آن مشخص نکرد.

این در حالی است که اعضای ناتو بار‌ها تاکید کرده‌اند تا زمانیکه اوکراین در جنگ به سر می‌برد، امکان عضویت آن در ناتو وجود ندارد.

همچنین سران اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ به رغم مخالفت مجارستان، با آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در این اتحادیه موافقت کردند.

اتحادیه اروپا پیشتر هفت شرط آغاز مذاکرات درباره عضویت اوکراین در این اتحادیه شامل اصلاحات دادگاه قانون اساسی، اصلاحات قوه قضائیه، مبارزه با فساد مالی، مبارزه با پولشویی، اصلاحات ضد الیگارشی، اصلاحات رسانه‌ای و تغییر قوانین مربوط به اقلیت‌های ملی را اعلام کرده بود.

این کشور در چهار حوزه اصلاحات ضروری را انجام داده و اصلاحات در حوزه‌های بهبود وضعیت زبان اقلیت‌ها، تخصیص بودجه برای مبارزه با فساد و پیشرفت در شفافیت لابی‌گری باقی مانده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->