پیش بینی قیمت طلا و دلار (سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۴) جایگزینی کارت سوخت با کارت بانکی از مرداد۱۴۰۴ آغاز می‌شود؟ قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | حاشیه سود ۵۰۰ میلیون تومانی در بازار خودرو یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۴ برای دهک‌های اول تا سوم چه زمانی واریز می‌شود؟ آخرین وضعیت مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ | خانوار‌ها همچنان در انتظارند (۲۳ تیرماه ۱۴۰۴) تعداد قطار‌های اربعین از مشهد به مرز‌های غربی افزایش می‌یابد بررسی قیمت امروز موبایل در مشهد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ چند؟ قیمت دینار عراق رشد کرد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) + جدول لیست کامل نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین ۱۴۰۴ منتشر شد + جدول قیمت‌ها قبض‌های برق اصلاح می‌شود افت تولید فولاد و خودرو و جهش تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۳ هشدار‌های مهم در خصوص تراکنش‌های سامانه‌های پایا، ساتنا و پل بورس برای سومین روز متوالی مثبت شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۳ تیر ۱۴۰۴) هشدار به خریداران طلای آنلاین: طلا‌های تقلبی در کمین شما هستند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم بازنگری در قیمت‌گذاری دستوری و تقویت نظارت اتحادیه‌ها در استان شرایط فروش فوق‌العاده ۶ محصول ایران خودرو ویژه منتخبین ششمین دوره ثبت‌نام اعلام شد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) صعود طلای جهانی به اوج سه هفته‌ای در پی تهدید تعرفه‌ای ترامپ (۲۳ تیرماه ۱۴۰۴) کریدور‌های ترانزیتی ایران، فرصت‌سازی در خراسان رضوی وقت خرید ملک است | کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن یک تصور غیرواقعی است! طلا و سکه در مشهد گران شد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) جهش قیمت در بازار ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | دلار از مرز ۸۹ هزار تومان عبور کرد واردات موز به شرط صادرات سیب + جزئیات صادرات لبنیات ۳۰ درصد افزایش یافت بررسی قیمت جهانی نفت (۲۳ تیر ۱۴۰۴) تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن با کاهش تقاضا قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار مشهد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | خربزه از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان فرار مالیاتی ۱۲۷ شخص حقیقی و حقوقی به مبلغ ۱۰۶ همت در خراسان رضوی کشف و شناسایی شد بررسی وضعیت بازار حبوبات در مشهد و خراسان رضوی | آش گرانی برای نخود و لوبیا وزیر جهاد کشاورزی: هدف‌گذاری برای خودکفایی در گوشت قرمز تا پایان دولت
سرخط خبرها

دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت

  • کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
مصرف‌کنندگان خودرو ترجیح می‌دهند به جای محصولات صفرکیلومتر، سراغ خودروهای دست‌دوم با قیمت مشابه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سورن‌پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفرکیلومتر این دو خودرو را دارند، ترجیح می‌دهند سراغ محصول دست‌دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفرکیلومتر سورن‌پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون‌تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت‌های بازاری نشان می‌دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران‌خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم‌ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست‌دوم خودروسازان خصوصی را که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است، می‌توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول‌و‌حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب‌های خود ذخیره کردند، قصدی برای خرید سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی صفرکیلومتر ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ سایر خودرو‌ها به‌خصوص مدل‌های دست‌دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد‌و‌ستد می‌شوند، بروند.

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان دو محصول یادشده، ایران‌خودرو و سایپا را انتخاب نمی‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر‌کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبه‌رو شده است. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) را انتخاب می‌کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به‌روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می‌دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن‌ها و همچنین پلتفرم به‌روزتری بهره می‌برد. این قبیل نظرسنجی‌ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا درمی‌آورد که باید هرچه‌زودتر با محصولات تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه‌تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت‌نام‌کننده برای پژو پارس، اصرار بر تحویل این محصول دارند پس همچنان می‌توانند با همین فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران‌خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می‌شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است؛ بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به‌روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی‌تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->