آغاز حراج سکه‌های ضرب ۸۶ | خریداران تا ساعت ۱۴ ثبت‌سفارش کنند (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) اوج گیری اصلاح قیمتی و زمانی در بورس | روند خروج پول حقیقی از بازار سهام شدت گرفت (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) دلار به کدام سمت‌وسو می‌رود؟ | تب تند طلا و دلار در بازار تأثیر خصوصی‌سازی صنعت خودرو بر قطعه‌سازی خراسان زمان پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری اسفند ماه اعلام شد زنگ خطر مصرف گاز؛ ۶۸۱ میلیون مترمکعب در بخش خانگی (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت طلای جهانی امروز رکورد زد (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) مقصر حادثه اتوبوس دانش‌آموزان کرمانی چه‌کسی بود؟ (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) سکه ۸۰ میلیونی شد (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در کانال ۹۲ هزار تومان آغاز ثبت‌نام تبدیل رایگان خودرو‌های تک‌سوز به دوگانه‌سوز از امروز (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) خروج پول از صنایع بزرگ بورس | منتظر رکوردی جدید از صندوق‌های طلا باشیم؟ (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) آماده باش کامل عملیاتی هلال احمر در پی هشدار هواشناسی از امروز (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) | قیمت سیب‌زمینی کمی کاهش یافت تداوم رکود شدید در بازار مسکن | پیش بینی قیمت مسکن (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) رکوردشکنی نرخ جهانی طلا امروز (۲۲ بهمن ۱۴۰۳) | علت رشد اونس طلا چیست؟ پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳)| دلار صعودی می‌ماند؟ استاندار خراسان رضوی: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت ناترازی انرژی، کلید عبور از چالش است آیا تجربه سال ۹۷ درباره نرخ دلار تکرار می‌شود؟ | ریزش قیمت دلار چقدر محتمل است؟ سرپرست گروه موسیقی بیدل: موسیقی مقامی خراسان نه‌تنها در کشور، بلکه در سطح جهان زبانزد است مصرف ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی در ۲۴ ساعت اخیر (۲۱ بهمن۱۴۰۳) احتمال افزایش زمان معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه قیمت خودرو‌های خارجی در مدار رشد (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) | شاهین اتوماتیک ۹۵۰ میلیون تومان شد تا پایان هفته، ۴ حراج جدید سکه برگزار می‌شود (۲۱ بهمن ۱۴۰۳) زمان عرضه‌اولیه «الکتروماد» تغییر کرد دوئل طلا در برابر بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ بهمن ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت

  • کد خبر: ۲۳۴۵۴۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت
مصرف‌کنندگان خودرو ترجیح می‌دهند به جای محصولات صفرکیلومتر، سراغ خودروهای دست‌دوم با قیمت مشابه بروند.

به گزارش شهرآرانیوز، سورن‌پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفرکیلومتر این دو خودرو را دارند، ترجیح می‌دهند سراغ محصول دست‌دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفرکیلومتر سورن‌پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون‌تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت‌های بازاری نشان می‌دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران‌خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم‌ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست‌دوم خودروسازان خصوصی را که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است، می‌توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول‌و‌حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب‌های خود ذخیره کردند، قصدی برای خرید سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) و شاهین با گیربکس دستی صفرکیلومتر ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ سایر خودرو‌ها به‌خصوص مدل‌های دست‌دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد‌و‌ستد می‌شوند، بروند.

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از متقاضیان دو محصول یادشده، ایران‌خودرو و سایپا را انتخاب نمی‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر‌کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبه‌رو شده است. داده‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران‌خودرو ترجیح می‌دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF۷ بنزینی (ارتقایافته) را انتخاب می‌کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به‌روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف‌کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می‌دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن‌ها و همچنین پلتفرم به‌روزتری بهره می‌برد. این قبیل نظرسنجی‌ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا درمی‌آورد که باید هرچه‌زودتر با محصولات تولیدی روی پلتفرم‌های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه‌تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت‌نام‌کننده برای پژو پارس، اصرار بر تحویل این محصول دارند پس همچنان می‌توانند با همین فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران‌خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می‌شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است؛ بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به‌روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی‌تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می‌شود.

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->