نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳
سرخط خبرها

اسماعیلی: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان به خدا و آرمان‌های نظام اسلامی و مردم بود

  • کد خبر: ۲۳۴۸۷۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
اسماعیلی: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان به خدا و آرمان‌های نظام اسلامی و مردم بود
رئیس دفتر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی گفت: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان او به خدا و اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم و جوانان ایران بود. او مومن واقعی بود و خدای متعال را هادی و حاکم و معبود خود می‌دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشگاه فردوسی مشهد، عصر امروز (۳۱ خردادماه) میزبان جمع عظیمی از دانشجویان، اساتید و جامعه علمی مشهد و خانواده‌های آنان بود که آمده بودند در آستانه فرارسیدن چهلمین روز شهادت شهید جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی، یاد و خاطره او را گرامی بدارند و از روش و منش او بگویند.

در این مراسم، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر شهید آیت الله رئیسی در دوران تصدی ریاست جمهوری و ریاست قوه قضائیه با اشاره به این که شهید رئیسی عزیز مصداق آیه کریمه «والذین آمنوا و عملو الصالحات سندخلهم جنات تجری من تحت‌ها الانهار» بود، خاطرنشان کرد: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان او به خدا و اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم و جوانان ایران بود. او مومن واقعی بود و خدای متعال را هادی و حاکم و معبود خود می‌دانست.

وی افزود: شهید رئیسی، خود را هر لحظه در محضر خدا و نیازمند حضرت حق می‌دانست و به مکتب انسان ساز اسلام و مذهب حقه جعفری اعتقاد داشت.

اسماعیلی با اشاره به اصرار شهید رئیسی برای عملیاتی کردن و اجرای احکام نورانی اسلام در عرصه جامعه خاطرنشان کرد: آن کسی که پذیرفت در سازمان ملل و در مقابل چشمان جهانیان، قرآن به دست بگیرد و بگوید حقیقت قرآن قابل تحریف و قابل خاموشی نیست، شهید عزیز ما رئیسی بود. او اعتقاد داشت که به آنچه ایمان داریم، باید عمل کنیم.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی به احکام نورانی اسلام باور و اعتقاد داشت و به آن عامل بود. او در بعد فردی و اجتماعی نمونه بود. به ایمان، هدف، نظام، انقلاب، احکام نورانی اسلام و به ویژه به ولایت اعتقاد داشت و به آن عامل بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: شهید رئیسی به جایگاه ولایت، چه برای ائمه معصومین (ع) و چه در غیبت حضرت بقیه الله (عج) برای ولی فقیه جامع الشرایط و امام جامعه باور و اعتقاد داشت و خود را سرباز ولی امر می‌دانست.

اگر کسی اجماع را نپذیرفت، در مسیر شهید رئیسی نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شهید رئیسی یک عنصر اجماع ساز بود. اما کسانی که ادعای ادامه مسیر او را دارند حاضر نیستند اجماع کنند.

وی تاکید کرد: در میان داوطلبان ریاست جمهوری، برخی ادعای امتداد جریان شهید رئیسی را دارند و برخی نیز چنین ادعایی ندارند. آنهایی که چنین ادعایی دارند، باید بدانند شهید رئیسی از خودش گذشت و برای خودش هیچ ادعایی نداشت. ادعا داشت نظام و کشور متعلق به همه است و همه باید بیایند.

وی افزود: شما باید مطالبه گری کنید کاندیدا‌ها اجماع و وحدت داشته باشند و اگر دیدید کسی اجماع را نمی‌پذیرد، بدانید در مسیر شهید رئیسی نیست. مسیر شهید رئیسی به معنای پذیرفتن اجماع برای رسیدن به کاندیدای واحد در جهت امتداد راه شهید رئیسی است.

اسماعیلی تاکید کرد: البته هیچکدام از این افراد شهید رئیسی نخواهند شد و حتی همه آنها با هم نیز شهید رئیسی نخواهند شد. اما در هر حال باید از میان این جمع، یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و هر عزیزی بار این مسئولیت را بر دوش گرفت، همه ما وظیفه داریم کمک کنیم. ما هیچ انتظار و توقعی نداریم و سربلندی نظام و انقلاب و کشور را در دستان مدیران اجرایی آینده کشور می‌دانیم.

شهید رئیسی معتقد به مردمی سازی و کار تحولی بود

پیش از سخنان اسماعیلی، «مسعود میرزایی شهرابی» رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در سخنانی به برخی از خصوصیات رئیس‌جمهور شهید و اقدامات او اشاره کرد.

میرزایی، اقدامات شهید رئیسی را در جهت مردمی سازی و کار تحولی ارزیابی کرد و گفت: بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه‌ها در زمان شهید رئیسی به بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که این، نشان از اعتقاد او به علم و فناوری بود.

وی افزود: مردمی بودن در تمام سطوح، اعتماد به جوانان و کادرسازی برای آینده نظام، از جمله خصوصیات و اقدامات مهم وی بود.

میرزایی احیای شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) را گامی مهم در راستای ارتقای آموزش عالی کشور دانست و خاطرنشان کرد: از جمله دیگر اقدامات مهم شهید رئیسی، اعطای حق قانونی به سمن‌ها برای نقد دولت بود و نقد دولت برای او مهم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->