پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم + آمار نهایی آمارها درباره انتخابات ریاست جمهوری در دور اول چه می‌گویند؟ تخلف‌های انتخابات در مشهد چشمگیر نبود از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد: حرکت مدافعان حرم، ایران و منطقه را نجات داد + فیلم اعلام اسامی شهدای حمله اشرار به خودروی صندوق رأی در سیستان‌وبلوچستان (۹ تیر ۱۴۰۳) شرایط دومرحله‌ای‌شدن انتخابات چیست؟ انتخابات «به احتمال بسیار زیاد» به دور دوم کشیده می‌شود | گمانه‌زنی درباره دو نامزد مرحله دوم
سرخط خبرها

سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است

  • کد خبر: ۲۳۵۶۳۱
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است
عضو دولت جو بایدن و سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: زمان آتش بس در غزه و پایان دادن به ناسازگاری حماس فرا رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه گفت: چند هفته پیش، شورای امنیت قطعنامه ۲۷۳۵ را تصویب کرد که در آن از حماس می‌خواست توافق پیشنهادی اسرائیل را بپذیرد و از همه طرف‌ها خواسته بود تا سه مرحله آن توافق را اجرا کنند.

عضو دولت جو بایدن ادعا کرد: متأسفانه، حماس از فراخوان های این شورا طفره رفته و صداهای سراسر جامعه بین المللی را نادیده گرفته است. در واقع، حماس به جای پذیرش این توافق، شروط بیشتری را اضافه کرده است.

گرینفیلد بدون اشاره به حمایت های نظامی آمریکا از اسرائیل گفت: مردم هر روز در حال عذاب هستند. کودکان، زنان و مردان فلسطینی هر روز رنج می برند. از دیدگاه ما، زمان پایان دادن به ناسازگاری حماس، آغاز آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها فرا رسیده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: اطلاعات نشان می دهند که سال گذشت، از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌های سازمان ملل در سال ۲۰۰۵، بیشترین تعداد فلسطینی‌هایی که در کرانه باختری کشته شده اند.

او گفت: ما از افزایش قابل توجه خشونت های مرگبار علیه غیرنظامیان فلسطینی توسط شهرک نشینان در کرانه باختری نگران هستیم و آن را به شدیدترین وجه محکوم می کنیم.

گرینفیلد اضافه کرد: ما از اسرائیل می خواهیم که با هماهنگی مقامات فلسطینی از این حملات جلوگیری کند. ما موضع خود را تکرار می‌کنیم که پیشروی شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری مانعی برای دستیابی به راه‌ کار دو کشوری است.

سفیر آمریکا افزود: علاوه بر این، ما تکرار می‌کنیم که برنامه حمایت اسرائیل از توسعه شهرک‌ها با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و تنها به تضعیف امنیت اسرائیل کمک می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت: علاوه بر این، ما عمیقاً نگران خشونت‌های شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری هستیم.

گرینفیلد در ادامه درباره تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: همچنین ضروری است که تشکیلات خودگردان فلسطین منابع مورد نیاز خود را برای پرداخت حقوق نیروهای امنیتی و به طور گسترده تر، برای حکومت مؤثر داشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: دولت آمریکا به تعامل با دولت اسرائیل ادامه خواهد داد تا درآمدهای کامل تشکیلات خودگردان فلسطین از ترخیص کالا آزاد شود، کاری که کابینه اسرائیل از ۵ آوریل انجام نداده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: همچنین ضروری است که تشکیلات خودگردان فلسطین برای اصلاح خود تلاش کند و این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->