سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور

  • کد خبر: ۲۳۶۲۸۸
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور
سیگورنی ویور؛ بازیگر آمریکایی جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ را دریافت خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیگورنی ویور به عنوان بازیگری که سه نامزدی اسکار دارد، در هشتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد. ویور اعلام کرده است که این جایزه را به تمام فیلمسازان و همکارانی که در طول سال‌ها با آنها کار کرده تقدیم می‌کند.

آلبرتو باربرا؛ مدیر هنری ونیز با اشاره به این که بازیگران کمی هستند که بتوانند با سیگورنی ویور رقابت کنند، تاکید کرد: «این بازیگر کارش را با تئاتر شروع کرد و با فیلم «بیگانه» ریدلی اسکات، مخاطبان بزرگ سینما را به خود جلب کرد و به سرعت به چهره نمادین دهه ۱۹۸۰ بدل شد. در طول آن دهه، او تصویر بی‌سابقه‌ای از یک قهرمان زن را در ژانر فیلم‌های اکشن خلق کرد و توانست با مدل‌های مردانه که تا آن زمان بر فیلم‌های حماسی و ماجراجویی تسلط داشتند، پیروزمندانه رقابت کند.»

مدیر ونیز همچنین به همکاری ویور با فیلمسازانی، چون جیمز کامرون، پل شریدر، پیتر ویر، مایکل آپتد، رومن پولانسکی، ایوان ریتمن، مایک نیکولز و آنگ لی اشاره کرد و گفت: «شیر طلایی برای یک عمر دستاورد به معنی تجلیل از چهره‌ای است که با پیچیده‌ترین سینمای هنری و فیلم‌هایی که خلق کرده، به شیوه‌ای صریح و بدیع با مردم همراه می‌شود و در عین حال به خود وفادار می‌ماند.»

در سال‌های اخیر، ویور در فصل ۴ سریال موفق فرانسوی «به مدیرم زنگ بزن» که برنده جایزه بین‌المللی امی شد، بازی کرده و در فیلم «سال من سلینجر» فیلیپ فالاردو که افتتاحیه برلین ۲۰۲۰ بود، بر پرده نقره‌ای رفت. فیلم درام «جین را صدا بزن» فیلیس ناگی، «خانه خوب» والاس وولودارکسی، «آواتار: راه آب» جیمز کامرون و «استاد باغبان» پل شریدر از دیگر فیلم‌های اخیر وی در سینما بوده‌اند. او همچنین بازیگر و تهیه کننده اجرایی مینی سریال «گل‌های گمشده آلیس هارت» آمازون بود و به زودی در کمدی سیاه «داست بانی» در کنار مدس میکلسن و «تنگه» با مایلز تلر و آنیا تیلور جوی بازی خواهد کرد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->