۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد شمال سرزمین‌های اشغالی زیر آتش موشک‌های «برکان» و «فلق» حزب‌الله تیراندازی در مراسم عروسی در فرانسه | یک نفر کشته و ۶ تَن زخمی شدند جمهوری‌خواهان آماده انصراف بایدن از انتخابات شوند بایدن حامیان مالی دموکراتش را هم از دست داد رنگ صندوق رأی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تغییر می‌کند گیرم که در کنجی یا بر صدر! اگر سربازی، تو را چه باک از سر دادن؟! دریای اژه مجددا یونان و ترکیه را به جان هم انداخت پخش مستند ویژه‌برنامه‌ی تلویزیونی «سیدالشهدای خدمت» از تلویزیون (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد

  • کد خبر: ۲۳۶۶۱۱
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود گذشت حدود ۹ ماه از جنگ در نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهدافش، مدعی شد که این جنگ تا نابودی حماس ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بنیامین نتانیاهو امروز (یکشنبه) اعلام کرد که جنگ در نوار غزه ادامه دارد.

وی که طی بیش از هشت ماه گذشته در تحقق اهداف اعلامی جنگ غزه اعم از نابودی حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست ناکام بوده است، مدعی شد: ما به جنگ تا تحقق اهداف آن اعم از نابودی حماس و بازگرداندن اسرا و اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد، پایبندیم.

نتانیاهو افزود: نیرو‌های ما در رفح و الشجاعیه و هر مکانی در نوار غزه حضور دارند و ما در زیر و روی زمین در نوار غزه با درگیری سختی مواجه هستیم و گاهی درگیری‌ها تن به تن است.

وی همچنین ادعا کرد: ما به همه کسانی که در اهداف جنگ در غزه تردید دارند، می‌گوییم که هیچ جایگزینی برای پیروزی نیست و نیرو‌های ما بیهوده جانشان را از دست ندادند.

باوجود سنگ‌اندازی‌های مکرر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر توافق آتش بس و تبادل اسرا، وی گفت: هیچ تغییری در مورد توافق پیشنهادی جو بایدن وجود ندارد. حماس تنها مانع بر سر راه آزادی اسرای ماست. فشار سیاسی و نظامی تنها راه بازگرداندن ۱۲۰ اسیر است چه آنهایی که زنده هستند و چه آنهایی که کشته شده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته در سخنانی درباره جنگ علیه نوار غزه گفت که رژیم اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده است.

بایدن افزود: تمرکز روی پایانی پایدار برای این جنگ بوده است. جنگی که همه اسیران صهیونیست را آزاد، امنیت اسرائیل را تضمین، شرایط بهتری را در نوار غزه بدون (به زعم بایدن) قدرت حماس ایجاد می‌کند و زمینه را برای یک راه‌حل سیاسی فراهم می‌کند که آینده بهتری را برای اسرائیلی‌ها و (به زعم بایدن) فلسطینی‌ها به طور یکسان فراهم می‌کند.

چارچوب کلی این طرح از سوی جنبش حماس مورد قبول واقع شد و این جنبش ملاحظات خود در قبال جزئیات آن را به میانجیگران ارسال کرد، اما نتانیاهو با اصرار بر ادامه جنگ علیه نوار غزه، تن به مطالبات و ملاحظات مشروع حماس و مقاومت فلسطین نداد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فشار‌های گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسیران صهیونیست برای امضای توافق آتش بس با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است.

در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند. بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی به خاطر پرونده‌های فساد می‌دانند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->