کلاهبرداری ۵ میلیاردی در سایت فروش کالا‌های دست دوم پدیده زباله گردی ناقض کرامت انسانی است ایمنی آپارتمان‌ها و ضرورت تغییر در قانون تملک‌ آن‌ها هشدار مهم؛ این خودرو‌ها ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند نجات ۱۰ شهروند از میان دود آتش‌سوزی در تهران|سه آتش‌نشان مصدوم شدند دستگیری سرگرد قلابی با اخاذی ۷۰۰ میلیونی برخورد خودرو پارس و آریسان در بلوار ناصری مشهد حادثه آفرید + تصاویر (۱۱ تیر ۱۴۰۳) فرار نافرجام دختر و پسر عاشق + جزییات دستگیری واریز مرحه چهارم وام بازنشستگان فولاد آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) درخواست بازنشستگان تأمین اجتماعی برای اجرای سریع متناسب‌سازی حقوق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؛ گام بلند دولت سیزدهم که به بار نشست حریق منزل مسکونی در شهرک عسگریه مشهد با یک مصدوم (۱۱ تیر ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در جاده مشهد- تربت حیدریه با هشت مصدوم (۱۱ تیر ۱۴۰۳) ۴ نکته که قبل از مصرف دارو‌های روانپزشکی باید در نظر بگیرید مواد غذایی مفید که به گردش خون کمک می‌کند پیش‌فروش‌ بلیت‌های اربعین ۱۴۰۳ از خرداد آغاز شده است خارج‌کردن تومور یازده‌کیلویی از شکم بیماری در استان فارس + عکس ابتلا به یک بیماری درصورت دیر خوابیدن ثبت ۱۰ هزار و ۴۳۳ ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۴۰۲ اگر تمام روز سر پا باشید، چه بلایی سر بدنتان می‌آید؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پدیده زباله گردی ناقض کرامت انسانی است

  • کد خبر: ۲۳۶۸۷۴
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
پدیده زباله گردی ناقض کرامت انسانی است
معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری گفت:‌ یکی از حق‌های شهروندی حق بر بهداشت عمومی است که نقض این را در پدیده زباله گردی مشاهده می‌کنیم ما معتقدیم پدیده زباله گردی نقض کرامت انسانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری امشب یازدهم تیر ماه ۱۴۰۳ در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: حقوق شهروندی پایه و شالوده آن از سال ۱۹۴۸ با تولد اعلامیه جهانی حقوق بشر شکل گرفته که این موضوع در عرصه بشری تحت عنوان حقوق بشر از آن یاد می‌شود.

معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری افزود: زمانی که حقوق شهروندی در حوزه سرزمینی و دولت‌ها واقع می‌شود به تناسب حقوق داخلی که در کشور‌ها تعریف می‌شود حقوق شهروندی شکل می‌گیرد شهروندی همانطور که از اسمش پیداست زمانی این حقوق مترتب بر شهروند می‌شود که در قالب یک تابعیت یک کشور ظهور و بروز داشته باشد.

پدیده زباله گردی ناقض کرامت انسانی است

وی ادامه داد: حقوق شهروندی مبتنی بر مسئولیت است نه مبتنی بر حق، به عنوان مثال زمانی که قبل از شهری داشته باشیم باید شهروندانی داشته به این شهروندان باید تعهدات و قوانین و مقررات را که بر این شهر حاکم است را بپذیرند اگر نپذیرند این شهر شکل نمی‌گیرد.

جلالیان بیان کرد: هر شهروند برای دریافت حق شهروندی باید یک سری تعهدات و مسئولیت‌هایی را بپذیرد و دولت‌ها موظف به تامین حق شهروندی این افراد است.

معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری گفت: بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی وزارت دادگستری رابط قوه قضاییه با دو قوه دیگر و بالعکس می‌باشد.

وی افزود: در دادگستری معاونتی تحت عنوان معاونت بین الملل و حقوق بشر وجود دارد که یکی از وظایف آن رصد پایش شهروندی در حوزه‌های مختلف است.

جلالیان گفت: یکی از این حق‌های شهروندی حق بر بهداشت عمومی است که نقض این را در پدیده زباله گردی مشاهده می‌کنیم ما معتقدیم پدیده زباله گردی نقض کرامت انسانی است.

معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری ادامه داد: پدیده زباله گردی به مدیریت پسماند در کشور برمی‌گردد که از سال ۱۳۸۳ برای آن قانون نوشته شده و در سال ۱۳۸۴ آیین نامه اجرایی آن تدوین شده است.

وی افزود: جلسه‌ای را با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، فرماندهی فراجا کشور، شهردار تهران و شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران، معاون حقوق عامه داستان کل کشور و دادستان تهران برگزار کردیم و خواهان اجرای قانون مدیریت پسماند شدیم.

جلالیان گفت: آخرین آماری که از مدیریت پسماند داریم حدود ۶۰۰۰ زباله‌گر در تهران داریم که امروز حدود ۴۵۰۰ عدد از آنها جمع آوری شدند.

معاون حقوق بشر و اموربین الملل وزارت دادگستری بیان کرد: با ظرفیت‌هایی که ایجاد شده است برای شهرداری‌ها و مدیریت پسماند دستور گرفتیم که بدون سوال و پرسشی هر کسی که در زباله خشک جمع آوری می‌کند را بازداشت کنند بعد از بازداشت از ایرانی یا غیر ایرانی بودن این فرد اطلاع پیدا می‌کنند اگر ایرانی باشد از آن تعهد میگیرند که دیگر این کار را انجام ندهد و شغل درخور به این فرد داده می‌شود لازم به ذکر است بیش از ۸۰ درصد زباله گرد‌ها ایرانی نیستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->