هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ آغاز شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات پورمحمدی: می‌دانستم رأی نمی‌آورم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۳۷۰۴۵
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علم، آینه و پرچمدار جامعه و باعث پیشرفت می‌شود و لذا درون خود دارای سرشت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در جشن نود سالگی دانشگاه تهران و ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران که با حضور جمع سه هزار نفری دانشگاهیان دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه تهران نه تنها حامل خاطرات سیاسی و اجتماعی تاریخ ما، که تاریخ تحول علم در ایران و پیشرو در تحولات ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر جا از علم و دین فاصله گرفتیم نتایج آن دامن گیرمان  شده است، تصریح کرد: با این وجود هیچ اه علم و دین در تداوم و شکل گیری تمدنی ما از هم جدا نبوده است. دانشگاه و حوزه را دو چراغ و پیوند سازگار این دو نهاد می‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علم، آینه و پرچمدار جامعه و باعث پیشرفت می‌شود لذا درون خود دارای سرشت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است.

وی صلح و پیشرفت را خواستگاه علم و مسئولیت اجتماعی را برآیند آن دانست و گفت: بر همین اساس است که دانشجویان و دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین به میدان می‌آیند. بر اساس اطلاعات ۸۰ درصد مدارس و دانشگاه‌های غزه در جنگ اخیر تخریب شده و به شدت آسیب دیده‌اند.   نیرو‌های مقاومت برای برقراری صلح پایدار می‌جنگند و برخی کشور‌های نهاد علم نمی‌توانند و نباید تماشگر چنین صحنه دردناکی باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به حقیقت و حل مسایل جامعه و کشور در گرو علم است. در جامعه مسایل انباشته و پیچیده‌ای داریم که با توجه به نهاد علم می‌توانیم آن را پشت سر بگذاریم. سالهاست از پیچ تاریخی سخن می‌گوییم و این پیچ تاریخی در کشور ما نیز قابل توجه است که دانشگاه در آن یک کنشگر کیفی است.

وی گفت: کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی یا فرسایش اخلاق سیاسی و تشدید شکاف در جامعه اموری نیستند که به راحتی از آن بگذریم.

قالیباف افزود: راه حل مسایلی، چون ترویج مردمداری، اخلاق گرایی سیاسی جز از نهاد علم ممکن نیست؛ لذا در این مسیر نیازمند عقلانیت هستیم. دانشگاه و حوزه لنگرگاه عقلانیت در کشور هستند؛ لذا نظام حکمرانی باید گوش شنوایی در برابر نهاد علم و حوزه داشته باشد.

رییس مجلس افزود: مشکلات و مسایل پیش روی ما نیز جز از طریق پیوند حوزه و دانشگاه حل نمی‌شود. در دستگاه حکمرانی کشور نیز باید به حفظ علم توجه کنیم. آینده و پیشرفت کشور ما در گرو ایران پیشرفته و مومن بر اساس آمیختگی با علم و دین است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق سودای تمدن سازی اسلامی که گام اول آن با انقلاب اسلامی برداشته شد جز با دو بال علم و دین ممکن پذیر نیست. دانشگاه نهادی است عالمانه که با جایگاه مردمی خود می‌تواند در مسیر حکمرانی و نهاد سیاست و علم به تقویت متقابل هم بپردازند نه رقابت با هم.

وی در پایان گفت: به امید روزی که دانشمند، پژوهشگر و  استاد ما جر برای ارتقا و کسب دستاورد‌های جدید از کشور مهاجرت نکنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->