کاهش میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران در تیرماه ۱۴۰۳ پرفروش‌ترین برند‌های گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ | سامسونگ در صدر کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۲۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۲۷ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۶ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۶ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۲۵ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۲۵ تیر) + آموزش ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران چیست؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۲۴ تیر) تحقیقات جدید در مورد تاثیر امواج موبایل و دکل‌های اطراف بر سلامت + راه‌های مقابله اجرای بازی‌های قدیمی ویندوز روی آیفون + دانلود اپلیکیشن UTM SE علت از دسترس خارج شدن ربات همسترکامبت (یکشنبه ۲۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۲۴ تیر) + آموزش آیا داشتن چند اکانت «همستر کامبت» روی یک دستگاه باعث بن‌شدن می‌شود؟ + پاسخ سازندگان بازی بالاخره سازندگان «همستر کامبت» زمان رسمی ایردراپ را اعلام کردند + جزئیات آخرین عکس تلسکوپ «جیمز وب» یک جفت کهکشان در‌هم‌تنیده را نشان می‌دهد + تصویر سال ۲۰۲۵ منتظر اولین المپیک ورزش‌های الکترونیک باشید اتحادیه اروپا اجرای قانون هوش مصنوعی را از ۲۰ روز دیگر آغاز می‌کند کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۲۳ تیر)
سرخط خبرها

چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟

  • کد خبر: ۲۳۸۲۹۵
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟
اینجا دلایلی که استفاده از هدفون بلوتوثی در اندروید تجربه بهتری درمقایسه با iOS به شما می‌دهد آمده است.

به گزارش شهرآرانیوز - با اینکه آیفون و اندروید هرکدام مزایایی دارند، اما همیشه بحث برتری یکی بر دیگری وجود داشته است. یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های اندروید به آیفون، تجربه بلوتوث آن است. اینجا دلایلی که استفاده از هدفون بلوتوث در اندروید تجربه بهتری درمقایسه با iOS به شما می‌دهد آمده است.

پشتیبانی بهتر از کدک

چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟

اندروید درمقایسه با iOS از کدک‌های صوتی بیشتری پشتیبانی می‌کند. کدک‌ها هستند که دستگاه‌های ما را قادر به پخش صدا به صورت بی‌سیم می‌کنند. آن‌ها صدا را فشرده و از حالت فشرده خارج می‌کنند و اجازه می‌دهند صدا از طریق بلوتوث منتقل شود. اندروید در این زمینه از کدک‌های صوتی وسیعی پشتیبانی می‌کند. 

هدفون جدید شما ممکن است از کدک متفاوتی استفاده کند، اما اندروید اکثر آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. این انعطاف‌پذیری به این معنی است که دستگاه‌های اندرویدی با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های صوتی، از هدفون‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هدفون‌های گران‌قیمت، به خوبی کار می‌کنند. علاوه بر این، اندروید به شما امکان می‌دهد کدک صوتی موردنظر خود را انتخاب کنید. اما آیفون‌ها بیشتر به فرمت AAC متکی هستند که می‌تواند کیفیت و سازگاری صدا را محدود کند.  

جفت‌شدن و اتصال سریع‌تر

چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟

غیر از تجربه جفت‌کردن هدفون‌های AirPods یا Beats با آیفون، تجربه جفت‌شدن آیفون بسیار خسته کننده است. باید به صورت دستی وارد تنظیمات شوید و بعد از روشن‌کردن بلوتوث، دستگاه جدید خود را برای جفت‌شدن انتخاب کنید. در اندروید، جفت‌کردن دستگاه‌های بلوتوثی بسیار آسان‌تر است، به‌ویژه در دستگاه‌هایی که از جفت سریع گوگل پشتیبانی می‌کنند.

این فناوری به دیگر سازندگان اجازه می‌دهد تا پنجره‌های پاپ‌آپ مرتبط‌سازی آسان را در دستگاه‌های اندروید نشان دهند. همچنین اندروید به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه هدفون را مستقیماً و بدون جستجو در فروشگاه Play دانلود کنند.

علاوه بر این، Fast Pair دستگاه‌های جفت‌شده شما را با حساب گوگل شما همگام‌سازی می‌کند و امکان جفت‌سازی فوری را در همه دستگاه‌های اندرویدی شما فراهم می‌سازد. غیر از هدفون‌های AirPods، این ویژگی همگام‌سازی در آیفون موجود نیست.

اکوسیستم باز اندروید امکان سازگاری بهتر را فراهم می‌کند

چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟

در اندروید تقریباً می‌توانید از تمام هدفون‌ها و هندزفری‌ها استفاده کنید. اندروید یک اکوسیستم باز است، به این معنی که اکثر هدفون‌های بلوتوثی را پشتیبانی می‌کند. برای مثال می‌توانید از گلکسی بادز با همه ویژگی‌هایش در هر دستگاه اندرویدی استفاده کنید، فقط باید برنامه Galaxy Wearable را دانلود کنید.

متأسفانه این مورد را در iOS نخواهید داشت. البته که از نظر فنی می‌توانید از گلکسی بادز سامسونگ در آیفون استفاده کنید، اما تعدادی از ویژگی‌های آن را نخواهید داشت. ایرپادز را هم می‌توانید با هر دستگاه اندرویدی‌ای جفت کنید و از آن استفاده کنید، اگرچه برخی از ویژگی‌ها مانند سیری در دسترس نخواهند بود.

در مجموع، اندروید در مقایسه با iOS سیستم‌عاملی فراگیرتر است که سازگاری و یکپارچگی بهتری با هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوث ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از هر دستگاهی که می‌خواهید استفاده کنید.

کنترل مستقیم هدفون از تنظیمات بدون بازکردن برنامه

چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟

برخلاف iOS، که اغلب برای دسترسی به ویژگی‌های کامل هدفون خود به برنامه‌های خاصی نیاز دارید، اندروید کنترل آسان را مستقیماً از طریق برنامه تنظیمات ارائه می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید صدا را تنظیم کنید، کدک‌ها را تغییر دهید، حالت‌های لغو نویز را تغییر دهید، و حتی بدون باز کردن برنامه، کنترل‌های لمسی را روی هدفون‌های مختلف سفارشی کنید.

برای مثال، با دستگاه‌هایی که از جفت سریع گوگل پشتیبانی می‌کنند (مانند Pixel Buds Pro) اکثر تنظیمات هدفون شما مستقیماً در تنظیمات ظاهر می‌شوند و به شما امکان می‌دهند در حال حرکت تغییراتی ایجاد کنید. این سطح از یکپارچگی، مدیریت هدفون بلوتوثی شما را آسان‌تر می‌کند.

در حالی که اکوسیستم اپل ممکن است تجربه تمیزتری را برای سری AirPods خود ارائه دهد، تجربه کلی صدای بلوتوثی در اندروید بهتر است. اگر کیفیت صدا، اتصال راحت یا سازگاری دستگاه را اولویت قرار دهید، اندروید قطعا برنده مبارزه است. اندروید ۱۵ قرار است این تجربه را بهتر هم بکند و به شما امکان بدهد با استفاده از Auracast چندین هدفون را به یک دستگاه متصل کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->