تعداد بازداشتی‌های کرانه باختری به بیش از ۹۷۰۰ نفر افزایش یافت هنیه تعلیق گفتگو‌ها از سوی حماس را رد کرد ۵۰ هزار و ۴۰۸ شهید و زخمی حاصل هفت سال تجاوز ائتلاف عربستان به یمن باقری: شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ الزام آوری اسرائیل را مجبور به توقف جنگ غزه کند ایران، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه القاهره در غزه را محکوم کرد تاکید بر آتش بس در غزه در نشست شورای امنیت سازمان ملل رسانه های صهیونیستی: نصرالله تهدیدهای خود را شدت بخشیده است نماینده فلسطین در سازمان ملل: جنگ غزه بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است آیا ادارات و بانک‌های لرستان فردا پنجشنبه (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ واکنش جهاد اسلامی به ادعای رژیم صهیونیستی درباره علت بمباران ۲ مدرسه ارمنستان از امضای پیمان صلح با جمهوری آذربایجان حمایت کرد رئیس جمهور منتخب بر اجرای توافقات صورت گرفته با ازبکستان تاکید کرد وزیر ارتباطات با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد+ جزئیات امیر قطر با رئیس‌جمهور منتخب ایران گفتگو کرد ترامپ دوباره مدعی توافق با ایران در صورت رسیدن به رئیس جمهوری شد خدمه نفتکش غرق شده در سواحل عمان مفقود شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) وزیر اطلاعات: دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آمده است گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف
سرخط خبرها

سلاجقه: توافقات ارزشمندی با کشور‌های همسایه برای رفع معضل گردو غبار انجام شد

  • کد خبر: ۲۳۸۴۱۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
سلاجقه: توافقات ارزشمندی با کشور‌های همسایه برای رفع معضل گردو غبار انجام شد
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره همکاری‌های فناورانه و نوآورانه طبق پیمان شانگهای گفت: توافقات ارزشمندی با ترکمنستان و سایر کشور‌های همسایه برای رفع معضل گرد و غبار انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه روز چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقداماتی که در حوزه محیط زیست بر اساس پیمان شانگهای صورت گرفته است، گفت: در حوزه محیط زیست برای توسعه سبز طبق پیمان شانگهای اتفاق‌های بسیار خوبی در دولت سیزدهم رخ داد و دستاورد‌های بسیار عالی برای آن می‌توان تعریف کرد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره همکاری‌های فناورانه و نوآورانه طبق پیمان شانگهای افزود: شرایط کشور‌های عضو شانگهای با یکدیگر متفاوت است ولی در پدیده‌های نوظهور مقرر شد کشور‌های عضو با یکدیگر همکاری داشته باشند که یکی از این مسائل، موضوع رفع مشکل گرد و غبار است.

وی با اشاره به دیپلماسی محیط زیست که در دستور کار دولت شهید رییسی بود، یادآور شد: این دیپلماسی به نتایج ارزنده‌ای خواهد رسید و تبادل کارشناسی با کشور‌های همسایه از جمله عراق و سوریه انجام شده است و پیگیری‌های لازم برای اجرایی شده مصوبات صورت گرفته در دستور کار است.

سلاجقه با اشاره به توافقات انجام شده با ترکمنستان و سایر کشور‌های همسایه برای رفع معضل گرد و غبار تصریح کرد: مقرر شد نقشه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقشه عمل که برای شمال و شمال شرقی کشور درنظر گرفته شده است، با استفاده از داده‌های کشور ترکمنستان این نقشه به‌روز شود تا به صورت میدانی اقدامات لازم را در ترکمنستان انجام دهیم.

عراق و سوریه همکاری لازم را با ایران در حوزه محیط زیست دارند

وزیر دولت سیزدهم درباره اقداماتی که قرار است در عراق و سوریه در حوزه رفع معضل گرد و غبار انجام شود، گفـت: مقرر شد ۴ استان در جمهوری اسلامی و ۴ استان در کشور عراق در خصوص گردو غبار وارد حوزه میدانی شوند تا همراه با روش‌های بیولوژیک، مهندسی و سایر روش‌ها و ظرفیت دو کشور این اقدامات عملی شوند.

سلاجقه ادامه داد: در این حوزه تبادل خوبی توسط کارشناسان دو کشور صورت گرفت ولی تغییرات در دولت سبب شد تا انجام کار با تاخیر مواجه شود و امیدواریم این روند در دولت آینده ادامه یابد.

وی در خصوص همکاری کشور سوریه با ایران در رفع معضل گرد و غبار در این حوزه گفت: سوریه همکاری لازم را با ایران داشته و داد‌های بسیار خوبی در این حوزه اعلام کرده است و مقرر شد که داده‌های در حوزه محیط زیستی بین دو کشور رد و بدل شود. اما فقط منطقه دیرالزور از نظر امنیتی مشکلاتی دارد و فضای تقریبا در این منطقه جنگی است که سبب افزایش گرد وغبار شده و متاسفانه دسترسی لازم به این منطقه وجود ندارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->