تاثیر منفی گرما می‌تواند بر روی جنین| سکته گرمایی را جدی بگیرید بیش از ۱۰ هزار عدد قرص غیرمجاز در غرب مشهد کشف شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کلید اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد تیم المپیاد زیست شناسی ایران در جهان خوش درخشید + اعضای تیم زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اعلام شد اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خراسان‌رضوی شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت روز عاشورا در کرج (۲۷ تیر) نماینده مجلس: ۸۰ درصد سدهای خراسان‌رضوی خشک شده است قرارگرفتن ۵۲۱ فرزند بی‌سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح «شیرخوارگاه‌های بدون‌ فرزند» در خراسان‌رضوی + فیلم کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان‌رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: سال گذشته، سیر صعودی طلاق در خراسان‌رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد رابطه دوسویه کالبد و منظر شهری با برگزاری مراسم‌های جمعی کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد
سرخط خبرها

مبادله کالا به کالا بین سارقان و زوج مواد فروش

  • کد خبر: ۲۳۹۰۹۴
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
مبادله کالا به کالا بین سارقان و زوج مواد فروش
زن و شوهری که در ازای خرید اجناس سرقتی، به سارقان موادمخدر می‌دادند، دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین نفری که دستگیر شد «مرتضی. الف» بود. مرد چهل و چهار ساله‌ای که خانه‌اش را تبدیل به پاتوقی برای معتادان کرده بود. افرادی که شب و روز نمی‌شناسند، چون روزگارشان همیشه سیاه است. رفت و آمد وقت و بی‌وقت افراد به این پاتوق سیاه صدای اعتراض اهالی محل را بلند کرد، موضوعی که منجر به صدور دستورات ویژه‌ای از سوی سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی استان، شد و با ورود مأموران کلانتری معراج این سرنخ به انهدام یک باند خرید کالا‌های سرقتی و توزیع موادمخدر منجر شد.

افسران کلانتری معراج پیگیری این پرونده را زیر نظر سروان مسعود حسن‌پور آغاز کردند. با شناسایی پاتوق اعتیاد در بولوار توس، مأموران پس از جمع‌آوری اطلاعات و اطمینان از وقوع جرم با هماهنگی وارد این پاتوق شدند و توانستند متهم را که دارای سوابق متعدد سرقت است، به همراه اموال مسروقه هنگام استعمال موادمخدر دستگیر کنند.

هم‌زمان با این دستگیری افسران کلانتری معراج متوجه شدند که یک پراید نقره‌ای درست مقابل این خانه پارک شده است. استعلام پلاک خودرو نشان داد که پراید صبح همان روز از شهرستان گلبهار سرقت شده است. از طرفی متهم دستگیر شده در بخشی از اعترافاتش اعلام کرده بود که صبح همان روز از چناران به مشهد آمده است. مأموران با این ظن که احتمالا این سرقت از سوی این فرد انجام شده است، بازجویی‌های ویژه‌ای انجام دادند و متهم در نهایت به سرقت خودرو از گلبهار اعتراف کرد.

مهم‌ترین قسمت اعتراف این متهم واگذاری خودرو به یک موادفروش در بولوار توس بود که به ازای دریافت کالا‌های سرقتی و حتی خودروها، موادمخدر به او می‌داد. متهم در این باره مدعی شد: «این‌طوری برای ما هم بهتر است، به جای پله کردن ماشین و دردسر فروش قطعات، آن را یکجا به «کبری» می‌دهم و موادمخدر مصرفی‌ام را از او می‌گیرم.»

یک سرنخ مهم

با به دست آمدن این سرنخ سرگرد امیررضا فعال، فرمانده کلانتری معراج مشهد، از همکارانش خواست تا به سراغ فردی که متهم معرفی کرده بروند. تیم رسیدگی‌کننده پرونده با شناسایی آدرس در خیابان آتشکار در بولوار توس، با لباس مبدل پنج بار به سراغ این خانه رفتند و هربار دست پر برگشتند و توانستند از زنی به نام «کبری» مواد تهیه کنند.

هرچند مأموران مطمئن بودند که پشت در‌های بسته این خانه ویلایی خبر‌های مهمی هست، اما از آنجا که تنها یک دست زنانه پول را از آنها گرفته و از سوراخ تعبیه شده روی در موادمخدر را به آنها داده است، نتوانسته بودند سرنخ‌های بیشتری به دست بیاورند. بررسی‌ها نشان داد که مأموران با زوجی روبه‌رو هستند که دارای سوابق متعدد کیفری‌اند.

راز خانه سیاه

مأموران این موضوع را به مقام قضایی اعلام کرده و با دریافت دستورات ویژه قضایی برای بررسی این پاتوق وارد عمل شدند. تیم رسیدگی‌کننده پرونده به قصد ورود به این خانه سیاه، در آن را کوبیدند، اما کسی جواب آنها را نداد، مأموران تلاش داشتند تا در را باز کنند، اما متهمان نه‌تن‌ها در را از پشت با قفل بسته بودند بلکه لولا‌های در را هم تغییر داده بودند تا در رو به کوچه باز شود و کسی نتواند با هل دادن آن را باز کند.

هدف متهمان نیز معدوم‌سازی موادمخدر بود تا مدرکی به دست مأموران نیفتد. با این حال افسران کلانتری معراج با اقدامات فنی و تخصصی‌شان موفق به باز کردن در شدند و هنگامی وارد این لانه سیاه شدند که زن و شوهر درون توالت این واحد مسکونی در حال معدوم‌سازی موادمخدر بودند.

یک کشف بزرگ

با دستگیری این زوج، مقادیری از مواد مخدر برجامانده کشف و به همراه وسایل زیادی از اموال مسروقه بالغ بر بیش از صد قلم لوازم سرقتی شامل پخش، باند، پمپ و موتور کوکر، ابزار‌آلات و... متهمان به کلانتری منتقل شدند. «کبری. ف» و همسرش «مسعود. ر» در حالی قصد داشتند اتهام فروش موادمخدر را به گردن یکدیگر بیندازند که مرد چهل و دو ساله مدعی شد لوازم کشف شده، متعلق به خودش بوده است.

زن چهل ساله نیز درحالی اتهام دادن موادمخدر به سارقان را در ازای دریافت لوازم سرقتی رد می‌کرد که مدارک لازم در این زمینه در دست مأموران بود. در ادامه متهمان برابر دستور مقام قضایی راهی زندان شدند و شناسایی مال‌باختگان و تحویل اموال ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->