نکاتی درخصوص مراقبت در منزل برای مبتلایان به تب دنگی آتش سوزی مرگبار در «نیس» فرانسه (۲۸ تیر) گرم‌ترین هفته سال از شنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۳) آغاز می‌شود | گنبد حرارتی چیست؟ مدارس کانکسی با بیش‌از ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری خواهد شد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق قانون انجام می‌شود | صدور احکام بازنشستگان تا استقرار دولت چهاردهم نگاهی به خواص خیار برای بیماران دیابتی زمان‌بندی واریز حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تغییر کرد تشکیل پرونده قضایی برای حادثه تیراندازی منجر به قتل در سقز (۲۸ تیر) دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳) | احتمال رگبار باران و وقوع رعدوبرق در استان طی ۴۸ ساعت آینده مشاهده ۴ پلنگ ایرانی در اصفهان | پایش مستمر و حفاظت گسترده از این گونه کمیاب جانوری ادامه روند کمبود انسولین‌های قلمی در داروخانه‌های مشهد دستگیری آدم‌ربایان خارجی در مشهد + عکس مدیریت حاشیه شهر مشهد با حمایت از روستا‌ها و چرخه تولید محقق می‌شود آیا قبل از خواب می‌توانیم چای بنوشیم یا نه؟ هشدار پلیس فتا: گول پیامک «بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب» را نخورید افزایش هشت‌درصدی تعداد مأموریت‌های اورژانس مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۰ هزار زوج مشهدی در باشگاه همسران «باهم» فروش خودرو دزدی به پلیس! | مأموران کلانتری معراج مشهد به سارقان رودست زدند
سرخط خبرها

فروش خودرو دزدی به پلیس! | مأموران کلانتری معراج مشهد به سارقان رودست زدند

  • کد خبر: ۲۳۹۶۵۳
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
فروش خودرو دزدی به پلیس! | مأموران کلانتری معراج مشهد به سارقان رودست زدند
چند شب بود که وانت مزدا را زیرنظر داشتند. صاحبش آخر‌های هر شب، خودرو را در شهرک نوید مقابل خانه‌اش پارک می‌کرد و بعد از زدن قفل پدال و فرمان به خانه می‌رفت، غافل از اینکه چشمان نگهبان ساختمان در حال ساخت درست در مقابل خانه‌اش، هر شب زاغ سیاه او را دید می‌زند.

به گزارش شهرآرانیوز، نگهبان جوان این پروژه که مدتی راننده این خودرو را زیر نظر گرفته بود، در نهایت موضوع را با دوستان سارقش در میان گذاشت و اطلاعات مهمی به آنها داد. چند شب بعد نیز وقتی راننده ساعت ۱۲ شب خودرویش را مثل همیشه جلو خانه‌اش قفل کرد، ساعت هشت صبح متوجه سرقت آن شد و موضوع را به پلیس اطلاع داد. با پیگیری مأموران کلانتری معراج مشهد، درحالی سارقان دستگیر شدند که قصد داشتند خودرو را به مبلغ ۸ میلیون تومان به مأموران انتظامی بفروشند.

ماجرای این پرونده را مال‌باخته به پلیس اعلام کرده بود. او خودش را ساعت ۸:۳۰ دقیقه چند روز پیش به پاسگاه اسماعیل‌آباد رسانده و خبر سرقت خودرو وانت‌مزدایش را اعلام کرده بود. با تشکیل پرونده و مشخص شدن محل سرقت، این پرونده با دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، به تیم تجسس کلانتری معراج مشهد سپرده شد. در ادامه سرگرد امیررضا فعال، رئیس کلانتری معراج، گروهی از افسران این واحد انتظامی را موظف کرد تا زیرنظر سروان مسعود حسن‌پور به پرونده رسیدگی کنند.

ردزنی دو متهم

مأموران با حضور در محل و بررسی‌های لازم با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، با استفاده از منابع اطلاعاتی خود موفق به کشف خودرو سرقتی در انتهای یکی از کوچه‌های اروند شدند. با پیگیری‌های بعدی سر و کله دو متهم در پرونده پیدا شد که هر دو معتاد بودند و احتمالاً عاملان سرقت بودند.

مأموران کلانتری معراج با نقشه‌ای از پیش‌طراحی شده خود را به جای مال‌خر خودرو جا زده و با متهمان وارد مذاکره شدند. آنها روی مبلغ ۸ میلیون تومان توافق کردند و قرار حضوری را در محل پارک خودرو با یکدیگر گذاشتند.

فرار نافرجام

افسران کلانتری معراج که در واقع برای متهمان تله گذاشته بودند، وقتی متوجه حضور هر دو سارق در محل خودرو سرقتی شدند، ابتدا به عنوان مال‌خر وارد میدان شدند، اما ناگهان یکی از متهمان به هویت حجت، سی و دو ساله، متوجه حضور مأموران شد و تلاش کرد از صحنه بگریزد. مأموران، عملیات تعقیب و گریز را آغاز کردند و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و شلیک تیر هوایی، متهم را وادار به توقف کردند. اما متهم که قصد تسلیم‌شدن در برابر قانون را نداشت با سلاح سرد به مأموران حمله کرد که بلافاصله خلع سلاح شد و در حالی که مقداری زخمی شده بود، دستگیر و مقادیری موادمخدر نیز از او کشف شد.

پایان خماری دو متهم

دیگر متهم این پرونده که مصطفی سی و شش ساله بود نیز دستگیر و همراه خودرو سرقتی به کلانتری معراج منتقل شد. حجت در حالی مدعی بود که از سرقتی بودن خودرو خبر نداشته است که همدستش در اعترافاتش اعلام کرد که به همراه حجت با اطلاعاتی که یکی از دوستانشان در اختیار آنها گذاشته بود ساعت سه صبح به‌سراغ خودرو رفته و، چون می‌دانسته‌اند که راننده کلید قفل پدال و فرمان را درون جاسیگاری خودرو می‌گذارد، به راحتی آن را باز کرده و سرقت کرده‌اند. 

آنها در حالی که خمار بوده‌اند و توانایی باز کردن قطعات خودرو را نداشته‌اند، می‌خواسته‌اند که خودرو را یکجا به مال‌خر بفروشند برای همین خودرو را به زمین‌های بیابانی انتهای خیابان اروند در بولوار توس منتقل کرده که دستگیر شده‌اند. مأموران کلانتری معراج در تماس با مال‌باخته و اعلام کشف خودرو به او، از مالک خودرو خواستند تا برای شکایتش به مقر انتظامی مراجعه کند که مال‌باخته با حضور در کلانتری مشاهده کرد که خودرویش بدون هیچ کم و کسری کشف شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->