اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مسئول نظارت بر دندان‌پزشکی استان خبر داد:

استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت درمانی استان در حوزه دندان‌پزشکی طی بحران کرونا/ فهرست مطب‌ها و کلینیک‌های مجاز شنبه اعلام می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۰۰۷
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت درمانی استان در حوزه دندان‌پزشکی طی بحران کرونا/ فهرست مطب‌ها و کلینیک‌های مجاز شنبه اعلام می‌شود
مسئول نظارت بر دندان‌پزشکی استان گفت: طبق پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه بحران کرونا، استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت درمانی استان در حوزه دندان‌پزشکی مجاز اعلام شده است.
سمیرا شاهیان - به‌گزارش شهرآرانیوز، دکتر خسرو شمسیان با بیان این خبر افزود: از تهران بخشنامه‌ای به استان‌ها رسیده است که باتوجه‌به وضعیت فعلی ستاد کرونای هر استان رأسا درباره فعال‌بودن مطب‌ها و کلینیک‌های دندان‌پزشکی تصمیم‌گیری کند.
او ادامه داد: تصمیم‌گیری نظام‌پزشکی دراین‌باره مشروط به این است که تنها از ۳۰ درصد ظرفیت درمانی استان در این حوزه استفاده شود؛ یعنی، اگر ۱۰۰ مطب دندان‌پزشکی در استان داشته باشیم، از این تعداد فقط ۳۰ مطب مجاز به درمان‌های اورژانسی و فوری هستند.
مسئول نظارت بر دندان‌پزشکی استان با‌توجه‌به شرایط فعالیت مطب‌ها و کلینیک‌های دندان‌پزشکی گفت: دندان‌پزشکان متقاضی باید با درج مشخصات فردی و ساعات فعال‌بودن مطبشان در سامانه نظام‌پزشکی ثبت‌نام کنند.
دکتر شمسیان تأکید کرد: مجوز انجام‌دادن درمان در وضعیت شیوع کرونا فقط به پزشکانی داده می‌شود که طبق پروتکلی که نظام‌پزشکی براساس بخشنامه‌های وزارتخانه‌ای منتشر کرده است اصول و مقرراتی را که برای مطب‌ها اعلام شده است کامل رعایت کنند.
او درباره نحوه انتخاب دندان‌پزشکان نیز گفت: ازبین متقاضیان فعالیت، اگر بیش از ۳۰ درصد کل باشند، فقط معادل ۳۰ درصد متخصصان مجاز به درمان خواهند بود و چنانچه تعداد بیشتر از ظرفیت اعلامی شد به‌صورت چرخشی از مطب‌ها استفاده خواهد شد.
مسئول نظارت بر دندان‌پزشکی استان درباره دایربودن کلینیک‌ها توضیح داد: کلینیک‌هایی که تمایل دارند در این‌روز‌ها فعالیت داشته باشند ابتدا باید تأیید شوند؛ به‌علاوه، پروتکلی از وزارتخانه بهداشت ارسال شده که رعایت همه موارد حفاظتی مندرج در آن -در ۱۶ صفحه- چه برای پزشک و چه برای بیمار الزامی است، ضمن اینکه مقرر شده کلینیک‌ها فقط مجاز به انجام‌دادن درمان‌های اورژانسی و فوری هستند.
این مسئول بااشاره‌به بعضی از بند‌هایی که پزشکان و بیماران موظف به رعایت آن‌ها هستند گفت: پزشکان برای انجام‌دادن درمان هر بیمار باید گان -لباس پزشکی مخصوص- جداگانه بپوشند، از شیلد استفاده کنند، ماسکشان را هر دو ساعت تعویض کنند، در مطب در بدو ورود بیمار به او دستکش تحویل دهند و فاصله‌گذاری در محل کلینیک‌ها را هم رعایت کنند. همچنین قید شده است که بیماران تاحدامکان همراهی نداشته باشند و بیماران و مراجعان تب‌سنجی شوند، تا اگر بیماری دارای علائم بود از پذیرش او خودداری شود و پس از ارائه تأییدیه پزشک درمانش کنند.
دکتر شمسیان تأکید کرد: همه دندان‌پزشکان باید تعهد کتبی بدهند که فعال‌بودن مطب‌هایشان منوط به رعایت این پروتکل است و ما هم بازدید‌هایی مکرر خواهیم داشت که ببینیم همه به انجام‌دادن مفاد بند‌های پروتکل پایبند هستند یا نه.
مسئول نظارت بر دندان‌پزشکی استان با بیان اینکه نمی‌دانیم بحران کرونا تا چه زمانی در کشور باقی خواهد ماند گفت: در اوضاع بحران به‌سر می‌بریم و رعایت بعضی از امور بر ما واجب است. اکنون تصمیم این است که دردِ دندانی بیماران به‌طور موقت درمان شود، اما اگر این بحران طولانی شود بدون‌شک تصمیم‌های جدیدی خواهند گرفت.
او اظهار امیدواری کرد که بحران کرونا به‌پایان برسد و افزود: من دعا می‌کنم که با همت مردم و رعایت اصول بهداشتی بتوانیم زودتر این بحران را خاتمه دهیم، اما در این اوضاع خاص، براساس پروتکل‌هایی که از وزارتخانه به استان آمده، فعلا روال فعالیت این‌گونه است؛ اگر بخشنامه جدیدی آمد، اعلام می‌کنیم.
این مسئول درباره معرفی کامل کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز گفت: شنبه پیش‌رو فهرست کامل این مراکز را اعلام خواهیم کرد.
در پایان، مسئول نظارت بر دندان‌پزشکی استان، بیان این توضیح را ضروری دانست که اجرای بخشنامه ها بر پایه پروتکلی که از وزارتخانه‌ها می‌‌رسد در رابطه با کلینیک های دندانپزشکی از طریق واحد نظارت بر دندان‌پزشکی استان و در رابطه با مطب‌ها از سازمان نظام پزشکی قابل پیگیری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->