اعترافات پدری که پسرش را با کلت به قتل رساند بوق زدن نامتعارف و جریمه یک میلیون تومانی ۱۷۲ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته| هر روز متوسط ۲۵ عملیات! واکنش مردم تهران به ممنوعیت تعزیه خوانی برای امام حسین(ع) تب دنگی به اصفهان رسید (۳۰ تیر ۱۴۰۳) قتل رفیق با فلاسک پر از چای داغ!| قاتل قصاص می‌شود فوت مرد ۳۶ساله بر اثر برق‌گرفتگی در مشهد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) سکته مغزی ۵۰۰ ایرانی در هر شبانه روز درگیری با سارق به قتل انجامید جاده کندوان یکشنبه و سه‌شنبه مسدود است (۳۱ تیر ۱۴۰۳) واژگونی خودرو پیکان در بلوار وکیل آباد مشهد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) ۲ کشته در تصادف دلخراش در مه‌ولات خراسان رضوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) دو خواهر ۱۳ و ۱۴ ساله از طبقه ۱۹ برجی در تهران خودکشی کردند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) برگشت پرواز تهران-رامسر به دلیل شرایط نامساعد جوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گزارشی از آیین ۳۰۰ ساله عزاداری عاشورا در روستای «فدیشه» نیشابور تغذیه با شیرمادر یکی از استراتژی‌های مهم کاهش مرگ و میر کودکان است ابتلا به تب دنگی در تهران تکذیب شد | شناسایی ۱۵۱ بیمار قطعی تب دنگی در کشور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در پیچِ ماه‌های آتی؟! نقش تربیت در ارزش‌گذاری‌های غیرواقعی کودکان | هرکه پولش بیش، احترامش بیشتر؟ ویدئو | قیمت بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد تقاضای رو به رشد عمل زیبایی | فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک نیست
سرخط خبرها

سکته مغزی ۵۰۰ ایرانی در هر شبانه روز

  • کد خبر: ۲۴۰۰۸۱
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
سکته مغزی ۵۰۰ ایرانی در هر شبانه روز
معاون پژوهش سازمان نظام پزشکی گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک‌سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا عزیزی معاون پژوهش سازمان نظام پزشکی و متخصص مغز و اعصاب در یک نشست خبری که در محل انجمن مغز و اعصاب ایران برگزار شد، اظهار کرد: عوامل خطرزای سکته‌های مغزی قابل کنترل هستند که هدف از برگزاری همایش روز جهانی مغز (اول مرداد) آموزش مردم برای کاهش یا حذف عوامل خطرزای هستند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر بیمار پارکینسونی و ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر مبتلا به ام‌اس هستند. باید ورودی این بیماری‌ها را کم کرد.

عزیزی با بیان اینکه شایع‌ترین علت مراجعات به مراکز درمانی سردرد است، گفت: روزانه حدود ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی و یک‌سوم آنان به ناتوانی‌های جسمی مبتلا می‌شوند.

مهم‌ترین اصل درباره بیماری‌های مغزی

محمود معتمدی رئیس انجمن علمی مغز و اعصاب نیز با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی باید کاری کرد رسانه‌ها به صورت مستقیم درگیر شوند، گفت: بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار زیاد هستند، اما می‌توان برخی از بیماری‌ها را در طول سال بیشتر مورد اطلاع‌رسانی قرار داد.

وی افزود: سردردها، صرع و عوامل تشدیدکننده صرع‌ها، سکته‌های مغزی و عوامل خطر و زمان طلایی رسیدگی به سکته‌های مغزی و بیماری زوال عقل از جمله بیماری‌هایی است که امسال بیشتر در مورد آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

معتمدی بیان کرد: مهم‌ترین برنامه همایش روز جهانی مغز با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب است که روز اول مردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش پیشگیری از بیماری‌های مغز و اعصاب چندین پنل از جمله پنل سردردها، پنل سکته‌های مغزی و غیره را در بر دارد.

عضو هیات‌مدیره انجمن بیماری‌های مغز و اعصاب نیز در این نشست با بیان اینکه در ارتباط با بیماری‌های مغزی مهم‌ترین اصل، زمان رسیدگی بیمار مغزی است، گفت: سلامت مغز به این وابسته است که اکسیژن و مواد غذایی به آن برسد، بنابراین بسیار مهم است که بیمار بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->