طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند
سرخط خبرها

مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟

  • کد خبر: ۲۴۰۳۸۴
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در بحث پوشش پلاک در ۳ ماهه اول امسال در شهر تهران ۵۹ هزار موتورسیکلت اعمال قانون شدند، گفت: مبلغ جریمه جدید تخلف پوشش پلاک ۷۰۰ هزار تومان است.

 به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با اعلام تردد روزانه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر تهران به موضوع پلاک وسایل نقلیه اشاره و اظهار کرد: پلاک هر وسیله نقلیه، شناسنامه آن خودرو محسوب می‌شود و قطعاً باید این پلاک بر روی وسیله نقلیه نصب و خوانا باشد که اگر اتفاقی افتاد و حادثه‌ای روی داد، اعداد این پلاک قابل دیدن و برداشت باشد.

وی افزود: موتورسیکلت‌ها به جهت قدرت مانور بالایی که دارند و تخلفات فراوانی که انجام می‌دهند اقدام به پوشش پلاک می‌کنند؛ بعضاً راکبین موتورسیکلت اقدام به پوشش و مخدوشی پلاک کرده و با پلاک‌های غیرمجاز تردد می‌کنند که انجام این تخلفات از دید پلیس دور نمی‌ماند.

موسوی‌پور ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ از ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ طرحی را با نام طرح ۱۰ در سطح معابر شهر تهران به مرحله اجرا درآورده است که هدف آن ساماندهی تردد موتورسیکلت‌های پایتخت است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این طرح در هر شرایط و حتی در روز‌های تعطیل، مناسبت‌های خاص و در ایام نوروز نیز به مرحله اجرا درآمده است و تعطیل‌بردار هم نیست و یکی از موضوعات بسیار مهمی است که پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با این تخلف را در دستور کار خود قرار داده است تا این قشر از کاربران ترافیکی نیز ساماندهی شود.

موسوی‌پور گفت: نزدیک به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر تهران وجود دارند که فقط روزانه در حال تردد هستند و با قابلیت‌هایی که موتورسیکلت مانند قدرت مانور بالا دارد و خلاف جهت حرکت می‌کنند و در جا دور می‌زنند، به هر حال امکان متوقف کردن آنها یک مقدار برای پلیس سخت است و این تعدادی که با آنها برخورد می‌شود کسانی هستند که در سطح شهر تخلفاتی انجام می‌دهند و ما با بخشی از آنها برخورد می‌کنیم.

وی افزود: در دستور کار ما این موضوع وجود دارد که به صورت علمی، فنی و برخط بتوانیم تخلفات موتورسیکلت‌سواران را در سطح شهر کنترل کرده و برخورد بر خط انجام دهیم و تا رسیدن به آن نقطه فاصله چندانی نداریم و در حال حاضر تخلفات مربوط به پلاک موتورسیبکلت یکی از موضوعات مهم است که بعضاً منجر به انجام جرم‌هایی مانند کیف‌قاپی و ... می‌شود که نشئت گرفته از همین تخلفات پلاک است.

موسوی‌پور گفت: در اجرای طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک موتورسواران در شهر تهران در کنار همکاران خود از همکاران انتظامی و در طرح رفع اثر پوشش پلاک نیز از همکاران شهرداری کمک می‌گیریم که در این طرح با ما مشارکت دارند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ و در شهر تهران حدود ۲۱۲ هزار موتورسیکلت را فقط در بحث تخلفات پلاک اعمال قانون کرده‌ایم که نسبت به سال قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است و در سه ماهه امسال ۵۹ هزار موتورسیکلت نیز در بحث تخلفات پلاک اعمال قانون و ۵۴ هزار موتورسیکلت نیز در این مدت در همان محل رفع اثر پوشش پلاک شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۲۰ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت صرفاً در بحث تخلفات پلاک اعمال قانون شده‌اند و ۳۴ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز به همین دلیل به پارکینگ منتقل شده و همچنین در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۱۸۳ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در مجموع در بحث تخلفات پلاک اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: نرخ جریمه‌های وسایط نقلیه افزایش افزایش یافته و قبلاً ناخوانا بودن پلاک ۶۰ هزار تومان جریمه داشت که در حال حاضر این جریمه ۴۰۰ هزار تومان است و کد جدیدی که اضافه شده است و بحث پوشش پلاک است که استفاده از طلق، انداختن زنجیر و ماسک بر روی پلاک و سایر موضوعات نیز جزء آن است که در این بخش مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای این کد در نظر گرفته شده است که موتورسیکلت‌سواران و رانندگانی که اقدام به انجام این تخلف نمایند اعمال قانون می‌شوند.

موسوی‌پور گفت: تغییر در ارقام پلاک نیز جرم محسوب شده و علاوه بر اعمال قانون برای فرد تشکیل پرونده قضایی داده و به دادسرا معرفی می‌شود.

وی درباره نقاط پرتصادف شهر تهران نیز گفت: بیشترین بحث تصادفات فوتی در شهر تهران در بزرگراه آزادگان ـ اتوبان ساوه ـ پل آیت‌الله سعیدی و بزرگراه امام علی (ع) روی می‌دهد که بیشترین تصادفات منجر به فوت را تشکیل می‌دهند که علت بیشتر این حوادث توقف خودرو‌ها به دلیل پیاده و سوار کردن مسافر است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->