سرخط خبرها

جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان

  • کد خبر: ۲۴۰۶۵۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان
سینما‌های کشور و مشهد در اولین ماه تابستان، تحت تأثیر فضای انتخاباتی و ایام عزاداری امام‌حسین(ع)، فروش کمتری را نسبت به خرداد تجربه کردند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا، در ماه تیر، ۲۲۴ هزار و ۹۷۸ مخاطب به تماشای آثار روی پرده در سینما‌های خراسان رضوی نشستند و فروش ۱۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومانی را برای گیشه رقم زدند؛ رقمی که حدود ۴ میلیارد تومان درمقایسه با فروش سینما‌ها در خرداد کمتر است، این درحالی است که در ماه تیر، فیلم‌های جدیدی، چون «یادگار جنوب»، «شور عاشقی» و «روایت ناتمام سیما»، درکنار آثار پرمخاطب «تگزاس ۳» و «مست عشق» پیش روی مخاطبان قرار گرفت. ما طبق روال هرماه وضعیت فروش هرکدام از آثار روی پرده در سینما‌های استان را در گزارشی بررسی کرده ایم که در ادامه پیش روی شما قرار گرفته است.

ثبات در ۵ رتبه بالایی جدول

پنج رتبه اول جدول فروش سینما‌های استان در تیرماه دستخوش تغییر نشده و همان ترتیب ماه خرداد را حفظ کرده اند. بر این اساس، «تگزاس ۳» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با وجود کاهش فروش ۴ میلیارد تومانی همچنان در صدر جدول قرار دارد. این فیلم که از حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی در گروه بازیگرانش بهره گرفته است، بار دیگر ثابت کرد که بازار آثار کمدی در هر شرایطی خریدار دارد.

در رتبه دوم جدول فروش، قسمت دوم فیلم کمدی «خجالت نکش» با نام فرعی «جدایی قنبر از صنم» قرار دارد؛ فیلمی با بازی احمد مهران فر و شبنم مقدمی که افزایش فروش یک میلیاردتومانی را نسبت به ماه خرداد تجربه کرده ولی همچنان نتوانسته است به «تگزاس ۳» نزدیک شود. 

فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و با بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که در روز‌های آغازین اکرانش با استقبال خیلی خوبی روبه رو شده و همه را شگفت زده کرده بود، همچون ماه قبل در رتبه سوم جدول فروش جای دارد. این فیلم در ماه تیر با دراختیار داشتن ۴۳ سالن سینمای استان، بیش از ۱۵ هزار مخاطب را با خود همراه کرده و برشی متفاوت از زندگی و مراودات مولانا و شمس تبریزی را برای آن‌ها به تصویر کشیده است. 

رتبه‌های چهارم و پنجم جدول فروش هم به دو فیلم کمدی «تمساح خونی»، به کارگردانی جواد عزتی و «سال گربه»، به کارگردانی مصطفی تقی زاده اختصاص دارد. این دو فیلم کاهش فروشی ۴۰۰ میلیون تومانی را نسبت به ماه خرداد پشت سر گذاشتند، با این حال جایگاه خود را در بالای جدول حفظ کردند تا درمجموع چهار فیلم از پنج فیلم صدر جدول، کمدی باشد.

رتبه‌های میانی برای آثار اجتماعی

در رتبه‌های ششم تا هشتم جدول فروش، سه اثر اجتماعی قرار گرفته اند. رتبه ششم همچون ماه قبل به فیلم «بی بدن»، ساخته مرتضی علیزاده، سینماگر مشهدی، اختصاص دارد. این فیلم که موضوعی ملتهب را روایت می‌کند، در چهارمین ماه اکرانش، نزدیک به ۵ هزار تماشاگر را با خود همراه کرده است. فیلم «یادگار جنوب» به کارگردانی مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری که اولین بار در چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، در تعقیب «بی بدن» است. 

این فیلم از ۲۰ تیر در سینما‌های خراسان رضوی اکران شده و در مدت یازده روز توانسته است نزدیک به ۳ هزارو ۵۰۰ مخاطب را با خود همراه و به فروش ۲۳۸ میلیون تومانی دست پیدا کند. بی شک یکی از عوامل مؤثر در استقبال از «یادگار جنوب» را می‌توانیم حضور بازیگران چهره ای، چون سحر دولتشاهی، الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی بدانیم. فیلم «عطرآلود»، ساخته هادی مقدم دوست، هم با یک پله سقوط نسبت به ماه خرداد در رتبه هشتم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم که از آثار راه یافته به چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، در ماه تیر فروش ۲۲۵ میلیون تومانی را برای خود ثبت کرده است.

فروش کم آثار دینی

در ماه تیر، مردم امکان تماشای دو اثر دینی در سینما‌های استان را داشتند ولی از این فرصت چندان استفاده نکردند. فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا که اثری رضوی و درباره ارادت به امام رضا (ع) است، از ۲۳ خرداد روی پرده سینما‌ها رفته است. این فیلم با بازی مهران احمدی، بازیگر خراسانی، کاهش فروش ۱۲ میلیون تومانی را نسبت به خرداد تجربه کرده و با فروش ۴۰ میلیون تومانی در رتبه سیزدهم جدول فروش قرار گرفته است. 

فیلم «شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری که داستانی کاملا متناسب با ایام محرم دارد، هم از ۱۳ تیر روی پرده سینما‌های کشور رفته است. بسیاری انتظار داشتند این فیلم که روایتی از کاروان اسرای کربلا را برای مخاطبان به تصویر می‌کشید، حداقل در این ایام با استقبال بیشتری روبه رو شود، اما «شورعاشقی» فقط ۶۲۵ مخاطب را با خود همراه کرد و با فروش ۳۳ میلیون تومانی در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفت.

شکست خورده‌ها

«قلهک»، به کارگردانی مصطفی شایسته، با وجود آنکه اثری کمدی است، از ابتدای اکرانش نتوانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، از این رو خیلی زود با تصمیم عواملش راهی اکران آنلاین شد. این فیلم با فروش ۶۸ میلیون تومانی در رتبه نهم جدول فروش تیرماه قرار دارد. از دیگر فیلم‌های شکست خورده اکران هم می‌توان به «کوچه ژاپنی ها»، «این جمعیت قابل کنترل»، «تاوان» و «نیلگون» اشاره کرد که به ترتیب در رتبه‌های پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و نوزدهم قرار گرفته اند. مجموع فروش این چهار فیلم در ماه تیر حدود ۲۰ میلیون بوده است. 

در رتبه هجدهم جدول هم فیلم «آپاراتچی» که از آثار اکران نوروزی سینماهاست، قرار گرفته است. این فیلم با دراختیار داشتن یک سالن در ماه تیر، شصت مخاطب را با خود همراه کرده است. از دیگر فیلم‌های نوروزی سینما‌ها که اکرانشان هنوز ادامه دارد، می‌توان به «ایلیا، جست وجوی قهرمان» و «آسمان غرب» اشاره کرد که رتبه‌های دهم و دوازدهم جدول فروش تیرماه را به خود اختصاص داده اند.

جدایی قنبر از صنم هم به داد گیشه نرسید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->