توافق سردار آزمون و شباب الاهلی امارات حضور رئیس جمهور منتخب در اردوی تیم ملی کشتی بولی: بازیکن استقلال خوزستان نیستم! سید جلال در پرسپولیس ماندنی شد پایان کار جعفر سلمانی در استقلال فلاح با رنکینگ ۲۸ به سراغ مسابقه اصلی رفت + ویدیو محرومیت شش‌جلسه‌ای مهرداد محمدی تأیید شد رحمتی بیخیال تیم ملی امید شد میزبانی بد پاریسی ها؛ از نبود غذا تا کمبود آب! چپ و راست ویرانگر استقلال| ۱۷ پاس گل رضاییان و جلالی درفصل ۲۳ شروع‌به‌کار رسمی ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | استارت کاروان ایران با مبینا فلاح + عکس ستاره‌های استقلال و پرسپولیس در مس + عکس استقبال ویژه فرانسوی‌ها از کاروان المپیکی‌های فلسطین + عکس ابوالفضل جلالی در استقلال ماندنی شد + عکس واکنش لیونل مسی به اتفاقات بازی آرژانتین و مراکش+ عکس ماجرای گل عجیب آرژانتین در المپیک چه بود؟+ ویدیو شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم استارت رسمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا (جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳) رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد
سرخط خبرها

استارت رسمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا (جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۰۹۸۲
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۵
استارت رسمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا (جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳)
المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا رسما کارش را آغاز خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، المپیک۲۰۲۴ از فردا و به‌صورت رسمی در پایتخت تمدن و قلب اروپا شروع می‌شود. شهر پاریس درحالی میزبان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین رویداد ورزشی جهان است که همه‌چیز طبق انتظار به‌صورت ویژه دنبال می‌شود. مردمان سرزمین خروس‌ها مثل برج ایفل و عطرهایشان همیشه خاص هستند. این ویژگی فرانسوی‌ها در این دوره مسابقات المپیک هم به‌خوبی هویداست و با نگاهی به برنامه‌های درنظرگرفته‌شده برای تورنمنت به‌خوبی می‌توان ردپای آن را دید؛ از افتتاحیه متفاوت و بی‌بدیلی که احتمالا همه علاقه‌مندان را متحیر می‌کند تا مدال‌هایی که با تکه‌های برج ایفل ضرب شده‌اند و شهرداری که قرار است روز افتتاحیه در رود سن شیرجه بزند! همه‌چیز آماده روشن‌شدن مشعل المپیک است تا ورزشکاران بزرگ‌ترین گردهمایی ورزش جهان را این‌بار در قلب اروپا برگزار کنند.

۴۰ ورزشکار و ۸۴ همراه در کاروان ایران!

کاروان ورزشی ایران با نام «خادم‌الرضا (ع)» و شعار «صلح برای کودکان» در این المپیک حاضر خواهد شد؛ کاروانی که با ۴۰ ورزشکار (شامل ۲۹ مرد و ۱۱ زن) و ۸۴ همراه به پاریس می‌رود تا برای بالابردن پرچم سه‌رنگ کشورمان تلاش کند. تعداد ورزشکاران کشورمان درحالی به پایین‌ترین سطح خودش در چهار دوره اخیر المپیک رسیده است که این عدد در مقایسه با دیگرکشور‌های آسیایی هم عدد درخورتوجهی به شمار نمی‌رود. کاروان ایران از لحاظ تعداد ورزشکار در رتبه نهم کشور‌های آسیایی قرار دارد و این در حالی است که ژاپن با ۴۳۲ورزشکار در صدر قرار دارد و چین با ۴۰۰ورزشکار در رده دوم است.

پیش‌بینی جایگاهی بین ۲۵ تا ۳۰ برای ایران

پیش‌بینی‌های مختلفی از عملکرد ورزشکاران و کشور‌های حاضر در المپیک منتشر شده است و طبق تحلیل Virtual Medal Table) «VMT) در این رقابت‌ها که بر اساس نتایج انفرادی و تیمی در میادین مختلف و همچنین المپیک توکیو بوده است، کاروان ایران با کسب ۹ مدال (چهار طلا، دو نقره و سه برنز) در جایگاهی بین ۲۵ تا ۳۰ قرار خواهد گرفت. براساس همین تحلیل، آمریکا با ۱۲۳ مدال در صدر خواهد ایستاد و چین با ۸۷ و انگلیس با ۶۲مدال عناوین دوم و سوم را کسب می‌کنند. همچنین فرانسه به‌عنوان میزبان با این پیش‌بینی و با ۵۶مدال چهارم می‌شود.

پاداش ۱۸ میلیاردی برای طلای المپیک

براساس وعده‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان به‌عنوان پاداش برای مدال‌های طلای المپیک در نظر گرفته شده است. وزارت ورزش ۸میلیارد و کمیته المپیک هم ۱۰میلیارد برای مدال طلا پاداش می‌دهند و درمجموع برندگان مدال طلا ۱۸میلیارد تومان (حدود ۳۰۰هزار دلار) پاداش می‌گیرند. این پاداش برای مدال نقره درمجموع ۸ و برای مدال برنز هم ۴ میلیارد تومان خواهد بود.

از کاروان شلوغ آمریکا تا تیم‌های تک‌نفره

کاروان ورزشی ایالات متحده آمریکا با ۵۹۲ ورزشکار مثل بیشتر دوره‌ها بیشترین ورزشکار را در این رقابت‌ها دارد و پس از آن فرانسه میزبان با ۵۷۳ و استرالیا با ۴۶۰ ورزشکار در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. این در حالی است که بلیز، لسوتو، مالاوی، مالت، مونتسرات و نائورو هم کشور‌هایی هستند که فقط با یک نماینده در این بازی‌ها حاضر خواهند شد. درمجموع ۲۰۶تیم با ۱۰هزار و ۵۰۰ ورزشکار در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

بریک‌دنس، رشته تازه‌وارد به المپیک

در ادوار اخیر المپیک معمولا رشته‌های ورزشی نوظهوری وجود داشته‌اند که باتوجه به استقبال هواداران یا ماندگار شده‌اند یا برای همیشه از صحنه المپیک کنار رفته‌اند. سال۲۰۲۰ در المپیک توکیو اسکیت‌بورد، صعود ورزشی، دوچرخه‌سواری سبک آزاد بی‌ام‌ایکس و موج‌سواری جزو رشته‌های تازه‌وارد بودند و امسال رشته ورزشی بریک‌دنس با هدف مشارکت بیشتر جوامع و نسل‌های جوان وارد المپیک شده است. این رشته در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود و شانزده نفر در هر بخش به‌صورت انفرادی با هم رقابت خواهند کرد.

فلزات برج ایفل در مدال‌های مسابقات

یکی از کار‌های جذاب و البته خاص این دوره از رقابت‌ها، طراحی مدال‌های ویژه‌ای است که تقریبا نیم کیلوگرم وزن دارند. یک قطعه شش‌ضلعی (نماد هندسی کشور فرانسه) از برج ایفل به وزن هجده گرم روی همه مدال‌های این دوره به کار رفته است تا جلوه خاصی به آن بدهد. بدین‌ترتیب وزن مدال طلا ۵۲۹گرم، نقره ۵۲۵گرم و برنز ۴۵۵گرم خواهد بود.

سلین دیون دوباره می‌خواند

سلین دیون، خواننده کانادایی، قصد دارد پس از مدت‌ها دوری از صحنه به‌دلیل مبارزه با بیماری نادر سندرم شخص سفت، در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اجرای زنده داشته باشد. به نظر می‌رسد سلین دیون در بازی‌های المپیک به صحنه بازگردد و شایعه شده است که در مراسم افتتاحیه روز جمعه حضور خواهد داشت. این اولین اجرای اسطوره پاپ از زمان توقف برنامه تورهایش و دورشدن از کانون توجه پس از تشخیص سندرم فرد سفت در دسامبر۲۰۲۲ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->