وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است رکورد مصرف برق کشور شکسته شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی (۴ مرداد ۱۴۰۳) بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ مرداد ۱۴۰۳) قانون سامان‌دهی مسکن چه تاثیری بر بازار گذاشته است؟ قطع برنامه‌های عادی صداوسیما برای اعلام هشدار نارنجی هواشناسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۱ تا ۲۱ میلیون تومان مشهد نیازمند همدلی برای عبور از اوج مصرف برق قیمت امروز ارز، طلا، سکه، بیت‌کوین (۴ مرداد ۱۴۰۳) | سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد رشد ۶ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته آیا اگر وام بگیریم، یارانه‌مان قطع می‌شود؟ بی‌توجهی بورس به دلار نیما فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک، امروز پنجشنبه (۴ مرداد) برقرار است شرایط خانه دار شدن دهک‌های ۱ تا ۴ آسان شد + جزئیات نرخ جدید جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی اعلام شد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۷ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی ۲۹ میلیون پیام هشدار برای پرمصرف‌های برق ارسال شد | برخی مشترکان بیش از ۳ میلیون پول برق می‌دهند قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است

  • کد خبر: ۲۴۱۱۰۹
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است
در پی اعمال و ابلاغ افزایش قیمت ۶ محصول ایران‌خودرو توسط این شرکت، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر اینکه افزایش قیمت مورد درخواست شرکت‌های خودرویی بوده اما تا این لحظه، هیچگونه مجوزی در خصوص افزایش قیمت‌ها به این شرکت داده نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالیکه شب گذشته (چهارشنبه) مدیران گروه صنعتی ایران‌خودرو در ابلاغیه از افزایش رسمی قیمت شش محصول خود خبر داد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وجاهت قانونی اعمال این افزایش قیمت را رد کرده و به تاکید صریح معاون صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه هنوز وزارت صمت مجوز افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو را ابلاغ نکرده است.

گفتنی است که از دی ماه سال گذشته، مسئولیت ابلاغ و اعلام قیمت محصولات خودروسازان براساس آنچه که سازمان حمایت بررسی و تایید می‌کند، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

در پی ابلاغیه گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با قیمت جدید محصولات این شرکت، احمد اقایی- معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایران‌خودرو درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات در راستای اصلاح و به‌روزرسانی قیمت‌ها را به وزارت صمت اعلام کرده‌اند که این درخواست در حال بررسی است و تشریفات قانونی آن بایستی انجام شود؛ بنابراین تا این لحظه هیچ ابلاغ رسمی به ایران‌خودرو یا سایپا در رابطه با افزایش قیمت این خودروسازان در سال جاری که ناشی از محاسبات و هزینه‌ها و... باشد نداشتیم و در حقیقت، هنوز مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد.

خودروسازان مونتاژی افزایش قیمت نداشته‌اند؛ تغییر بر مبنای حقوق گمرکی اتفاق افتاده است 

وی در رابطه با افزایش قیمت اعمال شده در محصولات خودروسازان مونتاژی که منجر به اعتراض مشتریان نیز شده است، شفاف‌سازی کرد: موضوع به ٢۴ دی ماه سال گذشته مربوط می‌شود که به دلیل تغییرات در حقوق گمرکی مورد درخواست قرار گرفته بود؛ بنابراین ما بر مبنای آن، تغییرات را براساس تغییر حقوق ورودی اعلام کردیم. 

آقایی خاطرنشان کرد: بنابراین هیچگونه افزایش قیمتی ایجاد نشده و صرفاً اگر تغییر قیمتی هم بوده است، از جهت تغییر حقوق ورودی بوده که به تصویب هیات وزیران رسیده است. تغییرات قیمتی که بطور مثال محصولات گروه صنعتی یکی از خودروسازان مونتاژی (مدیران‌خودرو) اعمال کرده است، تنها ناشی از تغییرحقوق ورودی و حقوق گمرکی بوده که خودروساز به گمرک اعلام کرده و آن میزان تغییر که مصوبه و مورد تایید هیأت دولت بوده، بر روی قیمت خودرو محاسبه و اعمال شده است؛ بنابراین افزایش قیمت ناشی از دستمزد و سایر موارد اعمال نشده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->