حضور قطعی ۷۰ هیات و مقام خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکیل ستاد تحلیف رئیس جمهور با حضور قالیباف انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از اقلیم کردستان عراق به کشور (۶ مرداد ۱۴۰۳) سه نظامی صهیونیست در حمله حزب الله زخمی شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هریس» رسما نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد بلینکن و وانگ یی در لائوس دیدار کردند واکنش ترامپ به دیدار هریس با نتانیاهو بیش از ۳۰۰ مهمان خارجی به مراسم تحلیف «پزشکیان» می‌آیند جزئیاتی از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان؛ نهمین رئیس‌جمهور ایران قالیباف از عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم خبر داد اعلام آمادگی مخبر برای حمایت از دولت چهاردهم میزان حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ مشخص شد | کدام سربازان ۱۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرند؟ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش بر اهمیت پدافند هوایی تاکید کرد یک کارشناس سیاسی: سیاست آمریکا در مواجهه با فلسطین تغییری نمی‌کند | رویکرد ضدفلسطینی در دنیا به چالش کشیده شده است | نتانیاهو نگران سقوط خودش است رفاقت برای ایران، برای انقلاب! رژیم صهیونیستی می‌گوید یک پهپاد را بر فراز میدان گازی «کاریش» رهگیری کرده است آخرین جزئیات پرونده فساد در فوتبال | ۱۸ نفر تحت تعقیب قضائی هستند ترامپ دوباره انتقاد کرد | آمریکا مضحکه عام و خاص شده است بایدن و پادشاه اردن درباره آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کردند سخنگوی وزارت دفاع چین: ناتو از درگیری اوکراین نفع می‌برد اوکراین از آمادگی برای مذاکره با روسیه خبرداد
سرخط خبرها

جزئیاتی از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان؛ نهمین رئیس‌جمهور ایران

  • کد خبر: ۲۴۱۴۱۴
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
جزئیاتی از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان؛ نهمین رئیس‌جمهور ایران
سه‌شنبه (۹ مرداد ۱۴۰۳)، مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور نهم، در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس قانون، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب بعداز برگزاری مراسم تنفیذ برگزار خواهد شد که قرار است فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شود.

طبق قانون، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم هم پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضا و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

این مراسم ساعت ۱۶ سه‌شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد؛ بنابراین مجلس در این روز جلسه ندارد و نمایندگان استقبال از هیئت‌های خارجی و سایر امورات برای هماهنگی را دنبال خواهند کرد.

برای این مراسم از مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی دعوت شده است.

مقاماتی از سطوح مختلف اعم از سران کشورها، وزیران امور خارجه، روسای مجالس و فرستاده ویژه کشور‌ها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید شرکت می‌کنند.

انریکه مورا (معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، ژرالدو آلکمین (معاون رئیس‌جمهور برزیل)، ویاچسلاو وولودین (رئیس مجلس دومای دولتی روسیه) در رأس هیئت روسی، رشید مردوف (معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان)، محمد شیاع‌السودانی (نخست‌وزیر عراق)، شهباز شریف (نخست‌وزیر پاکستان) و هیئتی عالی‌رتبه از چین ازجمله مهمانان این مراسم هستند.

طبق اعلام معاونت امنیتی و انتظامی وزیر کشور، روز سه‌شنبه به این مناسبت در تهران تعطیلی نخواهد بود و تنها محدودیت‌های ترافیکی مطرح است.

مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران است که در دومین مرحله از چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، ۸ تیر ۱۴۰۳، با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی دربرابر رقیب خود به پیروزی رسید.

طبق ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف یا سقوط دولت یا تغییر نیمی از وزرا از ابتدای شروع‌به‌کار دولت، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارت‌خانه‌ها را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح‌حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل‌استناد، به مجلس تسلیم کند. رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی هیئت وزیران و ضمائم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند، سپس معرفی‌نامه و مستندات را برای بررسی به کمیسیون یا کمیسیون‌های تخصصی مرتبط ارجاع دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->