محمدرضا عارف، معاون اول مسعود پزشکیان کیست؟ + بیوگرافی و سوابق محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت مسعود پزشکیان منصوب شد + حکم انتصاب تمجید ارتش عراق از آموزش‌های نظامی افسران عراقی در دوره‌های عالی نظامی در ایران سازمان ملل: خواستار خویشتن‌داری تل‌آویو-بیروت هستیم رهبر معظم انقلاب: انقلاب اسلامی دخالت در امور کشور را به مردم هدیه کرد | خداوند رئیس‌جمهور عزیز جدیدمان را توفیق بدهد اهداف عالی را محقق کند+ فیلم سخنگوی شورای نگهبان: ریاست جمهوری پزشکیان همزمان با تنفیذ آغاز خواهد شد وزیر کشور در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری: دوره ۳۵روزه انتخابات متأثر از فضای اندوه‌بار شهادت رئیس‌جمهور خدوم و همراهانش بود پزشکیان در مراسم تنفیذ: سپاسگزار رهبر معظم انقلاب و خاک پای ملت شریف ایران هستم | قول می‌دهم با تمام وجود به مردم خدمت کنم+ فیلم متن حکم تنفیذ مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران + فیلم به یاد شهید رئیسی؛ از تنفیذ تا شهادت مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی + عکس و فیلم اهدای «شرح نهج‌البلاغه» نوشته رهبرمعظم انقلاب به رئیس جمهور منتخب کار رسمی دولت چهاردهم، امروز پس از تنفیذ توسط رهبر معظم انقلاب، آغاز می‌شود حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا (۷ مرداد ۱۴۰۳) کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در نوار غزه واکنش‌ها به کشتار «مجدل شمس» توسط اسرائیل موشک ضدهوایی "اسرائیل"، علت حادثه مجدل شمس بوده است قالیباف: عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم است حمله حزب‌الله به سامانه پهپادی اسرائیل + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) شمار کشته‌های حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه به ۱۱ نفر رسید دفتر ناتو در اردن مرکز هماهنگی و پشتیبانی از امنیت اسرائیل است
سرخط خبرها

پزشکیان در مراسم تنفیذ: سپاسگزار رهبر معظم انقلاب و خاک پای ملت شریف ایران هستم | قول می‌دهم با تمام وجود به مردم خدمت کنم+ فیلم

  • کد خبر: ۲۴۱۵۳۳
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
پزشکیان در مراسم تنفیذ: سپاسگزار رهبر معظم انقلاب و خاک پای ملت شریف ایران هستم | قول می‌دهم با تمام وجود به مردم خدمت کنم+ فیلم
مسعود پزشکیان پس از برگزاری مراسم تنفیذ به عنوان نهمین رئیس‌‌جمهور جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خود را آغاز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان، رئیس‌ جمهور اسلامی ایران، یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳)، پس از تنفیذ و دریافت حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی که طی مراسمی در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و شهدا به‌ویژه سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: به روان پاک رؤسای دولت شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستم. همچنین سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت مؤثر ملت و رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گشودند.

فیلم کامل صحبت‌های رئیس‌جمهور در مراسم امروز

وی با تأکید بر اینکه همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رأی خود به تغییر، بار سنگینی را در شرایطی خطیر به دوش این حقیر قرار دادند، گفت: آنان که به من یا به نامزد‌های رقیب رأی دادند یا حتی از سر دغدغه‌مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار و تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی به آن از امروز آغاز می‌شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رأی ملت و امضای حکم ریاست‌جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند؛ منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس‌جمهور می‌شود؛ مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، برعهده دارد. آنچه مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید به طرف آن حرکت کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی، ایرانی را تصویر می‌کند که کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی و الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در روابط بین‌الملل است.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما کشوری توسعه‌یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، آزادی‌های مشروع، عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه‌جانبه و پیوستگی مردم و حکومت، برخوردار از سلامت، رفاه، تأمین‌ اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر و تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب، فعال، مسئولیت‌پذیر، ایثارگر، مؤمن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفای ایران و مفتخر به ایرانی‌بودن، دست‌یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل، الهام‌بخش، فعال و مؤثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردم‌سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیش و پویای فکری و اجتماعی و تأثیر بر همگرایی اسلامی و منطق‌هایی بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) و نهایتاً دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

وی عنوان کرد: آنچه چشم‌انداز نظام را بر ما مسئولان مشخص می‌کند، دولت و حکومتی قدرتمند را تصویر می‌کند که بار سنگین رفتن را براساس قانون و چهارچوب‌های قانونی بر دوش ما قرار می‌دهد و ما مسئولیم به این طرف حرکت کنیم. اصول اول دوم و سوم قانون اساسی بر اساس همین چهارچوب‌هایی است که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند. ما تنها با همگرایی و قانون‌گرایی در منظومه حکومت می‌توانیم از بحران‌ها و تنگنا‌های پیش روی کشور گذر کنیم و به امید‌ها و انتظارات حق مردم پاسخ دهیم. جامعه‌ای که همگرا و قانون‌مدار است می‌تواند شاهد قدرتمندترشدن حاکمیت باشد و قدرت‌یابی بیشتر جامعه را آماده کند و نقش مشترک و تعاملی این دو را برای پیشرفت و توسعه کشور رقم بزند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: من و دولت آینده رسالت و مسئولیتمان برای رسیدن به این چشم‌انداز، تعهد به چشم‌اندازی است که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند، سیاست‌های کلی است که ایشان ابلاغ فرمودند و قانون برنامه است که در مناظرات نیز بر آن تأکید کردم.

اگر ما بپذیریم که به چشم‌انداز عمل کنیم و هم‌قسم شویم که چهارچوب‌های سیاست‌های کلی رهبری را در اجرا عملیاتی کنیم، کشور ما به جایی خواهد رسید که برترین، بهترین و بالاترین خواهد بود.

پزشکیان افزود: این قدرتی است که وجود دارد و ما می‌توانیم به اینجا برسیم و این موضوع جز با همگرایی، وحدت و انسجام ملی امکان‌پذیر نیست و در حقیقت در قرآن خداوند می‌فرمایند که این وحدت و انسجام و چنگ‌زدن به ریسمان خداست که می‌تواند ما را به آنجاکه لیاقت و شایستگی آن را داریم، برساند. آنچه ما را از رفتن بازمی‌دارد و باید مواظب باشیم، هوای نفس است؛ تمام اختلافاتی که وجود دارد به خاطر هوای نفس است؛ چراکه راه که روشن و سیاست مشخص است و اگر ما در چهارچوب این سیاست و آن چشم‌انداز حرکت کنیم، باید در جایی می‌بودیم که الان شایسته و لایق آن هستیم؛ در نتیجه این وحدت و انسجام است که می‌توانند ما را به آن جایگاه اصلی برساند.

وی با بیان اینکه مسئله بعدی، پشتوانه مردمی و رضایت مردمی است، اظهار کرد: معیار اینکه ما درست خدمتگزار خواهیم بود یا نه، این است که آیا مردم از ما راضی خواهند بود یا نه؟ ما باید برای خودمان و مجریان و مسئولان دو نوع رفتار را در قبال مردم بر اساس سیاست‌ها، چشم‌انداز‌ها و برنامه‌ها در نظر بگیریم؛ نخست، من به عنوان مسئول باید با تمام وجود به مردم محبت کنم و عشق بورزم؛ حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرمایند که در مقابل مردم نایست؛ خدمت به مردم باید سرلوحه زندگی ما همه مدیران، مسئولان و وزرایی باشد که ما انتخاب می‌کنیم و ما باید با تمام وجود به مردم عشق بورزیم؛ این رفتار شخصی و باور ماست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در بخش دوم، نوع حکومت و برخورد ما در قضاوت‌ها و عمل‌هاست که حضرت علی(ع) در دستورش به مالک‌اشتر، مردم و خدا را در یک طرف می‌گذارند و مالک و دارودسته و قوم‌وخویش را در یک طرف دیگر قرار می‌دهند و می‌گویند بین این دو با انصاف عمل کن؛ آنچه ما بار‌ها بر آن تأکید کردیم، چه در سلامت شغل و جایگاه و تقسیم منابع مراعات انصاف جزو اصولی است که باید به آن پایبند باشیم و با مردم باید بر اساس انصاف رفتار کنیم و این را سرلوحه زندگی و رفتار خودمان قرار خواهیم داد.

پزشکیان تأکید کرد: در خدمت مقام معظم رهبری، به مردم قول می‌دهیم و تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف و عدالت راه دیگر را نپوییم؛ قول می‌دهیم و وعده می‌دهیم که با تمام وجود به مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم که در راه شهدا و کسانی که برای این کشور زندگی خود را کف دست گذاشتند و در راه این مملکت جان خود را دادند، تا پای جان بایستیم و تلاش کنیم و دست‌ به‌ دست هم دهیم تا بتوانیم عزت و افتخار را به کشور خود بازگردانیم و این جز با اتحاد، قانون‌گرایی و وحدت امکان‌پذیر نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها، مشکلات و غدغه‌های مردم عزیز کشورمان باشیم و اینجا در خدمت مقام معظم رهبری، اعلام می‌کنم که پایبند به این حرف‌ها و گفته‌ها خواهم بود.

وی گفت: در پایان، مجدداً از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنان خواهانم برای پیشبرد سیاست همگرایی و اجماع در حکمرانی، به یاری خداوند دولت وفاق ملی را که به وجود خواهد آمد، کمک کنند و در مسیر پاسخگویی به خواسته‌های به‌حق جامعه متکثر همچنان حمایت خود را از ما دریغ نفرمایند. موفقیت دولت در پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ضرورت تحول و اصلاح امور کشور، توفیق نظام و نشانه دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب است. همچنین از نظام حکمرانی کشور، نخبگان، نهاد‌های مدنی، جریانات سیاسی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهم که دست به دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط و امید و اعتماد امروز مردم برای آینده ایران پایدار و ماندگار بماند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه خاک پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلفی برای ملت باشم، گفت: از رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران که همچنان خالق فرصت‌های نو برای سربلندی ایران هستند، می‌خواهم که مرا یاری کنند تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم و نگرانی‌ها برای ایران را کم کنم؛ من همچنان شریک درد‌های مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.

پزشکیان در پایان اظهار کرد: از شورای محترم نگهبان و سرپرست ریاست‌جمهوری برادرمان آقای مخبر و وزیر کشور که نقش عمده‌ای در برگزاری انتخابات برعهده داشتند، تشکر می‌کنم؛ سپاسگزار شخصیت‌های ملی و جریانات سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب، تحول‌خواه، زنان، جوانان و مردان عزیز در سراسر ایران و ایرانیان خارج از کشور هستم که با حضور مؤثر خود بر میزان مشارکت ملت در انتخابات و ابراز جمهوریت نظام افزودند و مسئولیت جدیدی در برابر همه کارگزاران کشور نهادند. خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار.

 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->