ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

توقف واردات و افزایش مصرف آش و سوپ به دلیل کرونا حبوبات را گران کرد

  • کد خبر: ۲۴۱۷۱
  • ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
توقف واردات و افزایش مصرف آش و سوپ به دلیل کرونا حبوبات را گران کرد
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از افزایش قیمت حبوبات خبر داد و گفت: بازرسان در حال پیگیری و رصد این مسئله هستند، اما بررسی‌های اولیه از ایجاد محدودیت‌های واردات محصولات و از سوی دیگر مصرف بیشتر آش و سوپ در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا حکایت دارد که تقاضای مضاعفی را برای خرید حبوبات به بازار تحمیل کرده است.
سعیده ساجدی‌نیا - مهدی مقدسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با تأکید بر اینکه الگوی عرضه و تقاضا در بازار حبوبات در مدت اخیر تغییر کرده است، گفت: این تغییر الگو در حالی اتفاق افتاده است که تقاضا برای خرید حبوبات به دلیل کرونا بیشتر شد و از آن‎‌طرف اقلامی که از همسایه‌های شمالی همچون قزاقستان و ... وارد می‌شد، در پی بسته‌شدن مرز‌ها به دلیل کرونا متوقف و محدود شد. مسئله‌ای که در بخش عرضه برنج پاکستانی نیز نقش پررنگ‌تری داشت.

تشکیل پرونده برای گران‌فروشان حبوبات
او با اشاره به تنظیم و تشکیل پرونده برای افرادی که اقلام مورد نیاز مردم به‌ویژه حبوبات موجودی انبارهایشان بوده و حالا با قیمت بیشتر بفروش می‌رسانند، اظهار کرد: ملاک برخورد با متخلفان در این حوزه، فاکتور خرید و میزان سود ۳ درصدی عمده‌فروشی و ۱۰ درصدی خرده‌فروشی بوده و مبنای بازرسان تنها فاکتور‌های رسمی است.

هشدار به محتکران خرما: روی دستتان باد می‌کند
مقدسی همچنین به محتکران خرما در آستانه ماه رمضان هم هشدار داد و گفت: همان‎طور که واردات به دلیل کرونا محدود و متوقف شده، صادرات هم دچار همین مسئله است و بنابراین از آنجا که خرما جزو اقلام صادراتی کشور بوده، حالا تولیدکنندگان ناگزیرند محصول خود را در بازار‌های کشور عرضه کنند و بیشتر در مصرف داخلی استفاده می‎شود.
او افزود: در حال حاضر تعدادی از تجار مشهدی بار خرما را آورده‌اند و خوشبختانه نه تنها کمبودی نیست بلکه به میزان فراوان خرما در بازار موجود است و همین فراوانی کاهش قیمت آن را در روز‌های آینده نیز رقم می‌زند، بنابراین افرادی که خرما روی دست محتکران باد می‌کند!

شکر درگیر تغییر قیمت ارز
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی درباره وضعیت شکر نیز به تغییر قیمت ارز اشاره کرد و گفت: با این حال ستاد تنظیم بازار برای نیاز مردم در آستانه ماه رمضان تمهیداتی اندیشیده و بسته‌های معیشتی بزودی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها توزیع می‌شود تا امکان نظارت بیشتر و راحت‌تر برای بازرسان فراهم باشد.

با ۱۲۴ در ارتباط باشید
به گفته مقدسی، اقلام تنظیم‌بازاری با کدملی و ثبت شماره تلفن متقاضی بفروش می‌رسد و به این ترتیب در بازرسی‌ها به صورت رندومی با مشتریان تماس گرفته شده و صحت و سقم کالای فروخته شده را پیگیری خواهیم کرد. با این حال شماره ۱۲۴ هم فعال است و از شهروندان درخواست می‌کنیم اگر کالایی را به قیمت بیشتر خریداری کرده‌اند، گزارش دهند تا پیگیری و برخورد لازم صورت گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->