سفر هیات عالی رتبه حماس به ایران برای حضور تحلیف پزشکیان محمد باقر قالیباف با رئیس مجلس مالزی دیدار و گفت و گو کرد شماری از کشورهای اروپایی از اتباع خود خواستند که لبنان را ترک کنند رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش: میدان رزم در حیطه قدرت و استقامت نزاجاست برگزاری استانی انتخابات شوراها محقق خواهد شد؟ نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به محمدرضا عارف تبریک گفت رئیس قوه‌قضائیه: کمک عملیاتی به دولت حائز اهمیت است آلمان خواستار اقدام ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه شد آموزه‌های دفاع مقدس سبب ایجاد دستاوردهای نوین دفاعی در کشور است وزیر کشور: امکان خروج زائران اربعین از‌ مرز دریایی شلمچه وجود دارد پیروزی مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا افزایش تعداد پرواز‌های مشهد-کراچی توقیف نفتکش خارجی حامل نفت قاچاق در خلیج فارس (۸ مرداد ۱۴۰۳) شاخص‌های کارآمدی برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم کویت با انتقال ۲۲ زندانی ایرانی به داخل کشور موافقت کرد درگیری‌های شدید میان نیرو‌های مقاومت و اشغالگران در خان‌یونس معاون نخست وزیر طالبان برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان وارد تهران شد + فیلم ممنوعیت‌های ترافیکی اطراف محل برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تهران + ویدئو نماینده مجلس: حضور مقامات ۸۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری در تهران + ویدئو پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده‌ حجت‌الاسلام سیدابوالفضل بهاءالدینی
سرخط خبرها

برگزاری استانی انتخابات شوراها محقق خواهد شد؟

  • کد خبر: ۲۴۱۷۹۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
برگزاری استانی انتخابات شوراها محقق خواهد شد؟
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون انتخابات شوراها و برگزاری این انتخابات به شکل استانی در کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدصالح جوکار با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد اما با توجه به حادثه ای که اتفاق افتاد و می‌بایست در اسرع وقت انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد فلذا قانون انتخابات ریاست جمهوری نیاز به اصلاح داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس قانون را اصلاح کرد تا شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره فعلی چهار ساله باشند. چراکه زمان لازم را برای برگزاری انتخابات شوراها هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری نداشتیم. فلذا در خرداد ماه سال آینده انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و دوره بعدی شوراها -به خاطر اینکه انتخاباتش همزمان با انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم برگزار شود-، سه ساله خواهد بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، تصریح کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۶ انتخابات مجلس را خواهیم داشت، بلافاصله باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و انتخابات شوراها نیز باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و چون ممکن است فراهم کردن این بستر سخت باشد فلذا در کمیسیون شوراها پیشنهاداتی مطرح شده است از جمله اینکه انتخابات شوراها از حالت همزمانی در سراسر کشور خارج شده و به صورت استانی برگزار شود. این پیشنهاد می تواند مشکل را حل کند.

جوکار گفت: این طرح اکنون در مجلس مطرح است و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها باید در این زمینه تصمیم گرفته و قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اصلاح کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->