واحد خاکدان، نقاش ایرانی درگذشت + بیوگرافی (یکم آبان ۱۴۰۴) بازبینی آثار سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، از سوم آبان‌ماه آغاز می‌شود حکایت مثال گویا و برتری رئال زاراگوزا آقای خبرنگار بیهقی مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (جمعه، ۲ آبان ۱۴۰۴) لبخند اسطوره | ماجرای تولد دوباره شخصیت های «شاهنامه» در مجموعه «شاخنامه» اعضای هیئت انتخاب آثار صحنه‌ای سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی معرفی شدند حمایت ۳۷ میلیون دلاری برای ساخت «مخمصه ۲» مایکل مان حمید صفت در سریال بامداد خمار + عکس درگذشت «قاسم مهرنیا»، شاعر و نقال آیین‌های دینی خراسان شمالی + پیام تسلیت وزیر فرهنگ اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب سال ۱۴۰۴ معرفی شدند ماجرای درگیری بادیگارد‌های «کیانو ریوز» هنرپیشه مشهور هالیوود با یک هوادار زن + عکس آغاز به‌کار کانون موسیقی نواحی ایران حضور فیلم «جی کلی» با بازی جورج کلونی در گلن گلوب رونمایی از آلبوم موسیقی «ناز نگه» زنده یاد همایون خرم «ایرانم» علیرضا قربانی در اهواز تمدید شد + جزئیات
سرخط خبرها

روزنامه‌نگاری ایرانی در آستانه یک بزرگراه

  • کد خبر: ۲۴۳۰۳
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
روزنامه‌نگاری ایرانی در آستانه یک بزرگراه
یونس شکرخواه روزنامه نگار
همه رسانه‌ها با همه ژانرهایشان حالا باید قدم در بزرگراهی تازه‌گشوده بگذارند که معلوم نیست چه پیچ‌ها و دره‌ها و ایستگاه‌هایی دارد؛ کووید ۱۹.
روزنامه‌نگاران ایرانی در رسانه‌های چاپی در این مسیر نقطه‌ضعف‌های آشکاری دارند؛ رنجورند به‌خاطر ضربه‌هایی که از دولت‌ها خورده‌اند، از دولت‌هایی که ذره‌ای تاب انتقاد و پرسشگری و رفتار مستند و تحقیقی رسانه‌ها با خودشان را نداشتند، دولت‌هایی که اصرار بر برخورد با رسانه‌ها دا‌شتند، اصرار بر تحمیل سیاست‌های ارتباطی نوشته و نانوشته خود به سیاست‌های رسانه‌های مستقل و حتی به رسانه‌های خودشان که بودجه‌هایشان را تأمین می‌کردند. رسانه‌های چاپی ایرانی رنجورند به‌خاطر خودسانسوری، عدم درک تغییرات محیطی روزنامه‌نگاری و ازدست‌دادن تدریجی مخاطبان و ابتلا به‌درد مزمن لاغری تیراژ. رسانه‌های چاپی ایرانی رنجورند به‌خاطر سونامی رسانه‌های نو که آگهی‌هایشان را تا ساحل آنلاین‌ها برد؛ و هنوز رنجورتر می‌شوند به‌خاطر همین بزرگراه کووید۱۹ که برای پیشروی جهانی خود همه منابع اقتصادی را صاف و فلج کرد و به پستو‌های خانه‌ها راند. حالا رسانه‌های چاپی ایرانی با کپسول‌های کوچکی از اکسیژن در ابتدای این بزرگراه ایستاده‌اند.
استراتژی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای بازنگری در امکانات زیرساختی رسانه‌ای، تأمین محتوای مناسب برای این تغییرات بنیادین در زمینه پارادایم‌ها و گفتمان‌ها و چاره‌جویی برای بی‌اعتمادی مخاطبان، کجا و چگونه باید مدون شود؟ اگر قرار به‌داشتن یک طرح اقدام رسانه‌ای باشد، محور‌های اصلی چنین طرحی چه مواردی باید باشد؟ آیا زمامداران کماکان بر تحمیل بی‌فرجام سیاست‌های ارتباطی خود به سیاست‌های رسانه‌ای اصرار خواهند ورزید؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->