فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

اینستاگرام؛ درون یک اپلیکیشن

  • کد خبر: ۲۵۷۹۱
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
اینستاگرام؛ درون یک اپلیکیشن
یونس شکرخواه - استاد ارتباطات
اینستاگرام یک اپلیکیشن ارسال عکس و متن به اینترنت است. قاعده در این اپلیکیشن این است که عکس بر متن اولویت داشته باشد و متن‌های کوتاه یا به‌زبان فتوژورنالیست‌ها، «کپشن‌ها» درباره عکس توضیحاتی بدهند؛ فراتر از آنچه در خود عکس دیده می‌شود. بگذریم که بعضی‌ها عکــــس می‌فرســــــــتند با رمــــانی به‌پیوست!

اینستاگرام علی‌رغم فراگیری هنوز نیاز به کالبدشکافی دارد
اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال۲۰۱۰ به‌بازار عرضه شد و با اتکا به‌عکس، روایت‌های کوتاه، ایموجی و هشتگ، قلمرو ویژه‌ای به‌عنوان شبکه اجتماعی در اینترنت برای خود ایجاد کرد. اینستاگرام توانست صنعت جهانی گران‌قیمت عکاسی را در جیب کاربران جا بدهد: من موبایل دارم، پس عکاس هستم! به‌گمانم اگر از فتوژورنالیست‌ها بپرسید، از همین کار اینستاگرام به‌عنوان ضربه مهلک به عکاسی‌خبری نام خواهند برد.

اینستاگرام کاربران خود را از لحاظ ارتباطات دیداری تربیت کرد، می‌پرسید چطور؟ می‌گویم از طریق آشناسازی کاربران با سلایق یکدیگر و از طریق بیرونی‌سازی مفاهیم ذهنی آن‌ها با سازه‌ای به‌نام عکس؛ عکس‌های غذاها، کفش‌ها، شیرینی‌پزی، بناها، سفر‌ها و سلفی‌ها و... اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط غول اینترنتی فیسبوک خریداری شد و ۵ سال بعد (۲۰۱۷) با فراهم‌آوری استوری و حالت آفلاین، گام‌های خود را بلندتر کرد.

اینستاگرام علاوه بر آپدیت‌های پیوسته از جمله تغییــــر عکس‌های ۶۴۰‌پیکســــــلی‌مربعی به‌عکس‌های ۱۰۸۰پیکسلی، امکان ادیت و فیلتر عکس‌ها و چت و ارسال مستقیم پیام و افزودن لوکیشن و...، امکان آرشیوکردن عکس و همچنین در ادامه با باگ‌گیری و دوستانه سازی پوسته خود بالاخره در سال۲۰۱۸ تلویزیون خود (IGTV) را هم به‌راه انداخت.

اینستاگرام خندان درعین‌حال در کنار پوست‌اندازی‌های خود، قدرت حذف پست‌ها و اکانت‌هایی را که از نظرش مطلوب نباشند، برای خود حفظ کرد.

اینستاگرام که درآمد سرشاری از آگهی دارد، حالا دست همه طرف‌های سوم را از ارتباط میان خود و کاربرانش حذف کرده است؛ نه ترافیک این اپلیکیشن و نه خریدوفروش فالوور و لایک دیگر برای طرف‌سومی‌ها متصور نیست. اینستاگرام این روز‌ها بازار بسیارگرمی هم برای لایوهای خود دست‌وپا کرده است؛ تبی که با شرایط قرنطینه در روز‌های کرونایی هم در جهان و هم در ایران بالا گرفته است: پخش زنده بی‌انت‌ها برای کاربران و صدالبته ذخیره‌سازی این برنامه‌های زنده در بخش IGTV خود به‌عنوان یک دارایی دیجیتال بسیار گران قیمت.

اینستاگرام با درآمد ۱۴میلیارددلاری در پایان سال۲۰۱۹ و با ماهیانه یک‌میلیارد کاربر که برایش به‌صورت رایگان عکس و متن و دانش در سیلوهایش ذخیره می‌کنند، حالا آن‌قدر پروپیمان شده است که خود را در آستانه بزرگ‌ترشدن از فیسبوک بداند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->