بزرگداشتی برای رابرت ردفورد در جشنواره ساندنس پشت‌صحنه سریال «پسران هور» در شبکه یک + زمان پخش «رادیون»؛ بازخوانی عشق و نوستالژی در قالب یک فیلم کوتاه مشهدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ واکنش وزیر ارشاد به حواشی بازداشت بازیگر معروف تیزر فیلم «بچه مردم» هم‌زمان با آغاز اکران رونمایی شد + فیلم فرزاد حسنی: مجری خوب مجری «کم‌خطر» است! گمانه‌زنی‌ها درباره حضور فریبا کوثری در سریال «سلمان فارسی» رقابت فیلم «آه! چه روز‌های خوشی بود!» در جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» سومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران ۱۴۰۴ چگونه گذشت؟ انتشار ۲ کتاب جدید | از «تفکر دلفینی» تا «قدرت عشق» اهمیت داستان «حسنک» از زبان دکتر محمدجعفر یاحقی رضاکیانیان درگیر پرونده قضایی شد | درباره فیلم کوتاه «یادداشت‌های زیرزمینی» ۱۰ فیلم کوتاه برتر از نگاه تماشاگران‌ در دومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران زمان اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد تصویری جالب از الناز شاکردوست در پشت صحنه «کج پیله» + عکس انتشار کتابی تازه درباره ساختار مدها در موسیقی دستگاهی ایران نامزدهای جشنواره «عروسکخونه» اعلام شدند
سرخط خبرها

روزنامه‌نگاری ایرانی در آستانه یک بزرگراه

  • کد خبر: ۲۴۳۰۳
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
روزنامه‌نگاری ایرانی در آستانه یک بزرگراه
یونس شکرخواه روزنامه نگار
همه رسانه‌ها با همه ژانرهایشان حالا باید قدم در بزرگراهی تازه‌گشوده بگذارند که معلوم نیست چه پیچ‌ها و دره‌ها و ایستگاه‌هایی دارد؛ کووید ۱۹.
روزنامه‌نگاران ایرانی در رسانه‌های چاپی در این مسیر نقطه‌ضعف‌های آشکاری دارند؛ رنجورند به‌خاطر ضربه‌هایی که از دولت‌ها خورده‌اند، از دولت‌هایی که ذره‌ای تاب انتقاد و پرسشگری و رفتار مستند و تحقیقی رسانه‌ها با خودشان را نداشتند، دولت‌هایی که اصرار بر برخورد با رسانه‌ها دا‌شتند، اصرار بر تحمیل سیاست‌های ارتباطی نوشته و نانوشته خود به سیاست‌های رسانه‌های مستقل و حتی به رسانه‌های خودشان که بودجه‌هایشان را تأمین می‌کردند. رسانه‌های چاپی ایرانی رنجورند به‌خاطر خودسانسوری، عدم درک تغییرات محیطی روزنامه‌نگاری و ازدست‌دادن تدریجی مخاطبان و ابتلا به‌درد مزمن لاغری تیراژ. رسانه‌های چاپی ایرانی رنجورند به‌خاطر سونامی رسانه‌های نو که آگهی‌هایشان را تا ساحل آنلاین‌ها برد؛ و هنوز رنجورتر می‌شوند به‌خاطر همین بزرگراه کووید۱۹ که برای پیشروی جهانی خود همه منابع اقتصادی را صاف و فلج کرد و به پستو‌های خانه‌ها راند. حالا رسانه‌های چاپی ایرانی با کپسول‌های کوچکی از اکسیژن در ابتدای این بزرگراه ایستاده‌اند.
استراتژی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای بازنگری در امکانات زیرساختی رسانه‌ای، تأمین محتوای مناسب برای این تغییرات بنیادین در زمینه پارادایم‌ها و گفتمان‌ها و چاره‌جویی برای بی‌اعتمادی مخاطبان، کجا و چگونه باید مدون شود؟ اگر قرار به‌داشتن یک طرح اقدام رسانه‌ای باشد، محور‌های اصلی چنین طرحی چه مواردی باید باشد؟ آیا زمامداران کماکان بر تحمیل بی‌فرجام سیاست‌های ارتباطی خود به سیاست‌های رسانه‌ای اصرار خواهند ورزید؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->