اعضای کمیسیون‌های شورای ششم شهر مشهد در آخرین سال فعالیت خود مشخص شدند هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) ۲۰‌هزار بنای فرسوده مشهد در انتظار نوسازی شهروند خبرنگار | گلایه شهروند مشهدی از نحوه آبیاری فضای سبز + پاسخ سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: رژیم صهیونیستی در مقابل رسانه جبهه مقاومت کوتاه آمده است در یکصدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۲۳۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید سلیمانی، بولوار کلاهدوز و تقاطع شهدا در مشهد (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) فرصتی تازه برای خدمت به مشهد ارائه خدمات اسکان ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد به زائران از ۹ شهریور آغاز می‌شود کیانی: اکران های شهری مشهد در مناسبت‌های مختلف الگوی دیگر شهرها است بغض شهردار مشهدمقدس در نشست خبری برای جان‌باختگان سیل مشهد + فیلم نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم تا پایان دوره‌اش، از شهردار مشهد حمایت می‌کند ترافیک پرحجم در میدان‌های قائم(عج) و استقلال و خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۱۷۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) نشست خبری شهردار مشهد با اصحاب رسانه | قلندرشریف: هزینه اداره شهر مشهد در هر ماه یک همت است | پروژه‌‌های برزمین‌مانده را به اتمام می‌رسانیم + فیلم حمایت شورای شهر مشهد از گروه‌های جهادی در حاشیه شهر آمادگی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به ۷۰۰‌هزار زائر پیاده امام رضا(ع) مهدی ناصحی: مهم‌ترین اولویت شورای شهر در سال آخر خود پیگیری پروژه‌های برزمین‌مانده مدیریت شهری است در صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ مهدی ناصحی به عنوان رئیس شورای شهر برای سال چهارم انتخاب شد | ترکیب هیئت رئیسه سال چهارم شورای ششم شهر مشهد + فیلم بیش از ۹ هزار تماس اشتباه یا مزاحمت برای آتش‌نشانی مشهد طی یک هفته گذشته (۱۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در یکصدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۳۲۱۰
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
در یکصدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۳)
یکصدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) در تالار شهر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، امروز (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) در یکصدوبیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از عزیزانی که به هیئت‌رئیسه چهارمین دوره سال ششم اعتماد کردند و از زحمات خالصانه هیئت‌رئیسه سال سوم و سال‌های قبل تشکر می‌کنم.

وی افزود: بی‌شک تجربه این عزیزان در ادامه راه کمک‌کار ما خواهد بود، به خصوص استاد عزیزم جناب آقای موحدیان که همیشه به عنوان راهنمای ما در این مسیر حضور داشتند و سهم مثبتی در مدیریت شورای شهر ایفا کردند که امیدواریم در ادامه هم کمک‌حال ما باشند.

ناصحی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران متعهد و اصحاب رسانه کشور و مشهد عنوان کرد: بدون شک انعکاس فعالیت‌های مدیریت شهری بدون مشارکت عالمانه و صادقانه این عزیزان امکان‌پذیر نیست. زمینه و فضای جدیدی در همکاری‌های بین مدیریت شهری و رسانه‌ها شکل خواهد گرفت.

سال پیش رو، سال به نتیجه رسیدن پروژه‌های مدیریت شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه سال چهارم، سال ثمردادن پروژه‌های متعدد ماست، تصریح کرد: این امر با رویکرد مشارکت حداکثری مردم، وحدت حداکثری میان اعضا و حمایت همه‌جانبه از مدیریت شهری ادامه خواهد یافت. تجلی این وحدت و پشتیبانی را به‌سرعت خواهند دید. امیدواریم این یک‌صدایی کمک کند تا مدیریت شهری با قدرت بیشتر و تجهیز منابع انجام پروژه‌ها به وظایف خود عمل کند و ما نیز از این موضوع پشتیبانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیگیری پروژه‌های در دستور کار، پیگیری ارتقای جایگاه و خدمات ما به همکاران خانواده بیش از ۳۰ هزار نفری شهرداری و موضوع مشارکت با سایر دستگاه‌ها و دولت با توجه به تحلیف رئیس‌‌جمهور و تعیین تکلیف مدیران دولت در استان جزو اولویت‌های ما است. باید حداکثر همکاری بین دولت و شورا شکل بگیرد. ما می‌توانیم اتفاقاتی را کنار هم شکل دهیم. اتفاقات هم‌افزا، توسعه‌بخش برای شهر و پیش‌بینی یک آینده روشن برای شهر در گرو همکاری، مشارکت و همدلی خواهد بود.

پیشنهاد نام‌گذاری تالار شهر مشهد به نام «شهید رئیسی»

ایمان فرهمندی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در تذکری اظهار کرد: یکی از اسطوره‌های خدمت در نظام جمهوری اسلامی که با شهادت از دنیا رفتند، آیت‌الله رئیسی بودند. از اینکه تصویر رئیس‌جمهور جدید را جایگزین کردید، تشکر می‌کنم، اما پیشنهاد من این است که در کنار عکس حضرت امام (ره) تصویر شهید رئیسی را نصب کنید تا به عنوان یک الگو و نمونه خدمت صادقانه به مردم در مقابل چشم و بالای سر هیئت‌رئیسه شورا باشد که این مسیر را ادامه دهیم.

مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در پاسخ گفت: از باب دستورالعمل‌ها و رسم موجود بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف عکس جایگزین شده است. درباره این موضوع در هیئت‌رئیسه بحث شده و تصمیمات خوبی در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی گرفته شده است که به‌سرعت اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساختمان شورای شهر به نام «آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری شده و مقدمات آن در حال انجام است. پیشنهاداتی برای نام‌گذاری تالار شهر به نام شهید رئیسی و جانمایی فضایی برای تندیس مبارک ایشان در نظر گرفته شده است.

شهرداری را با طرح سؤال‌های مختلف، استیضاح و برنامه‌های گوناگون متزلزل نکنید

در ادامه، فاطمه سلیمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در تذکری عنوان کرد: صحبتی با هیئت‌رئیسه دارم و این تذکر اخلاقی را می‌دهم که حرمت موی سفید بزرگ‌تر این شهر را که سعی کرد برای این شورا و شهر بزرگ‌تری کند، حفظ کنید. جناب ناصحی، صحبتی را قبل از انتخابات هیئت‌رئیسه فرمودید و من به عنوان همکار شهرداری، این دغدغه را بیان می‌کنم که سه سال سعی کردیم شورا در آرامش باشد.

وی افزود: الان هم مدیریت شهری نیاز به آرامش دارد و حمایت هیئت‌رئیسه محترم، همان چیزی را که شما قول دادید، می‌خواهیم. من می‌خواهم این پیام واضح برای همه همکارانم در مجموعه شهرداری و مدیریت شهری مبنی بر ادامه همکاری با جناب قلندر صادر شود و شما این مطلب را بیان کنید؛ همکاران ما در مدیریت شهری نیز محکم کار کنند. هر روز شهرداری را با طرح سؤال‌های مختلف، استیضاح و برنامه‌های گوناگون متزلزل نکنید.

سلیمی ادامه داد: استیضاح علمی و تخصصی حق شوراست، نه استیضاح سیاسی. محکم پشت جناب شهردار باشید تا در سال آخر شورا تمام پروژه‌های خود را جمع‌بندی و عملیاتی کنیم. قول‌هایی که می‌دهید و نقد‌هایی را که داشتید، به عنوان نقد و مطالبه‌گری در سال چهارم شورا انجام دهید.

حمایت همه‌جانبه شورا از شهردار با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت

در ادامه، مهدی ناصحی تصریح کرد: امروز در جلسه، تکریم عزیزانی را که حتی یک روز در این شورا زحمت کشیدند، مشاهده کردید. حق استادی حاج‌آقای موحدیان تا ابد بر گردن ما وجود دارد و ما به خودمان اجازه جسارت نمی‌دهیم. در جلسه کاری و جلسه داخلی در روز انتخاب و امروز در بدو جلسه عرض کردم که موضع ما نسبت به این تغییر چیست. ان‌شاءالله همه اعضای شورا با هم کار را پیش خواهیم برد.

وی در خصوص ادامه کار شهردار بیان کرد: ما برای تداوم فعالیت همه‌جانبه مدیریت شهری از هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد. حمایت همه‌جانبه شورا از شهردار با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت و مادامی که تعهدات فی‌مابین ما اجرا شود و از حد انصاف، عدالت و عملکرد شایسته خارج نشویم، این پیوند ادامه خواهد داشت و ضرورتی بر تغییر وجود ندارد.

ناصحی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم اینکه اولویت ما برای سال چهارم سه چیز بیشتر نیست؛ کار، کار و کار که این اتفاق با همکاری همه شما رقم خواهد خورد.

حامی شماره‌یک شهردار فعلی بودم و تا پایان دوره، حمایت خواهم کرد

در بخش دیگری، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: امیدوارم دوستانه‌تر و بهتر بتوانیم سال چهارم را به اتمام برسانیم که بعد وارد سال پنجم شویم. همکار محترم مطالبی را مطرح کردند؛ آرامشی که می‌فرمایید همه ما به دنبالش بودیم، هستیم و خواهیم بود، اما وقتی کسی از صندلی بلند می‌شود و جای خود را به فرد دیگری می‌دهد باید صبور باشد؛ من دارم نصیحت می‌کنم.

وی اضافه کرد: از سال اول دوره ششم تاکنون همه ما نقشی در کمیسیونی داشتیم و انجام وظیفه کردیم. قطعاً از آقای موحدیان که رئیس سه سال شورای شهر بوده، یاد می‌کنیم. من هم ارادت خاصی به ایشان دارم، اما به هر دلیلی این تغییر شکل گرفته است؛ بنابراین سعی کنید اختلافات را کنار بگذارید و این مدت باقی‌مانده را کار کنید. مباحثی که مطرح می‌شود، خوب نیست.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه بعضی از دوستان تمایل دارند مطالبی را در خصوص شهردار مطرح کنند، عنوان کرد: از روز اول دوره ششم، من در استیضاح هیچ‌کدام از شهرداران پای کار نیامدم، همراهی می‌کردم، اما انتهای آن به اتمام نمی‌رسید. در خصوص آقای قلندر هم من حامی شماره‌یک ایشان بودم و تا پایان دوره، حمایت خواهم کرد؛ البته اگر وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند. من هر لحظه ممکن است سؤال کنم، نظر دهم و استیضاح کنم؛ اما در حال حاضر تا پایان دوره حمایت می‌کنیم، شما هم مصادره نکنید.

مصوبات

در ادامه یکصدوبیست‌و‌دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، در دستورکار اول، لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر تصویب شد.

براساس این لایحه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در منطقه‌٢ معبر فرعی شهید مطهری‌شمالی۳۶ واقع در خیابان شهید مطهری‌شمالی با حفظ شماره، به نام «شهید ناصر فاتق»، در منطقه٣ معبر فرعی شهید یوسف‌زاده۲ واقع در خواجه‌ربیع با حفظ شماره به نام «شهید سیداحمد مظلوم»، در منطقه٧ معبر فرعی فدائیان‌اسلام۲۶ واقع در خیابان فدائیان‌اسلام با حفظ شماره به نام «شهید عباسعلی معجونی گل‌خطمی»، همچنین در منطقه١٠ معبر فرعی امامیه۱۷ واقع در قاسم‌آباد با حفظ شماره به نام «شهید محمدحسن عرفانی» و معبر فرعی شاهد۱۶ واقع در بولوار شاهد با حفظ شماره به نام «شهید ابوالفضل فرزادی» نام‌گذاری شود.

در ادامه این جلسه لایحه دو فوریتی مساعدت در تسویه بدهی صدور مجوز و گواهی‌های ساختمانی تا انتهای مهرماه سال ١۴٠٣ تصویب شد.

 براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در درخواست‌های گروه پایانکار ساختمانی که مودی متقاضی بهره‌برداری دائم کاربری طرح منطبق با ضوابط طرح‌های توسعه شهری برای واحد‌هایی که دارای فعالیت با سابقه بهره برداری برای مدت معین اقدام نماید.

قاسم زوکی نژاد معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در خصوص این لایحه اظهار کرد: املاکی که تجاری موقت گرفتند برای دریافت تجاری دائم باید تشویق شوند و در این لایحه مشوقاتی در نظر گرفتیم.

همچنین مجید محمدی مقدم سرپرست اداره کل درآمد‌های عمومی شهرداری مشهد گفت: ١٣ هزار تجاری موقت داریم که باید به سمت تجاری دائم سوق داده شوند. ۴۵ درصد از املاک براساس طرح تفصیلی امکان دریافت تجاری دائم دارند. بخش دیگر این لایحه مربوط به مطالبات پیمانکاران و پروانه پایان کار است. سال گذشته که برای عوارض مسکونی ١۵ درصد تخفیف گذاشتیم، ٣٠٧ میلیارد تومان میزان تخفیف شهرداری بود. در تخفیف ٣٠ درصدی ١٢۶ میلیارد تومان و در تخفیف ٢۵ درصدی ٩١ میلیارد تومان از مردم گرفته نشد، اما در مجموع آورده مالی این تخفیفات سه هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان بوده است.

مجید طهوریان عسکری به عنوان مخالف این مصوبه درخواست داشت به علت وجود تعدد اعداد و ضرایب بر روی این لایحه به صورت یک فوریتی بررسی و یک هفته کار کارشناسی انجام شود، اما با مخالفت اعضا مواجه شد و این مصوبه و ماده واحد رای آورد.

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت به تصویب رسید. 

در راستای اجرای طرح‌های شهری و با توجه به حجم بالای ترافیک عبوری و پیرامونی انتهای خیابان امام زمان (عج) و لزوم ایجاد دسترسی مناسب به منظور توزیع ترافیک بین معابر و با توجه به آسیب‌های ترافیکی، اجتماعی و امنیتی ناشی از بن‌بست بودن معبر یاد شده و همچنین توافق انجام شده با ملک دارای کد نوسازی ۴۵۰-۱۲۵-۵-۱۰ (ملک باقرزاده) بازگشایی انتهای خیابان امام زمان (عج) در دستور تملک و اجرا قرار گرفته است. بر همین اساس با عنایت به پیگیری‌های به عمل آمده و مذاکرات متعدد با متصرفین عرصه در مسیر پلاک ثبتی ١٧٤ اصلی بخش ۱۰ مشهد به مساحت ١٠٦،٤٥ متر مربع با کد نوسازی ۳۲-۱۲۵-۵-۱۰ و عدم حصول نتیجه، شهرداری مشهد مقدس لایحه زیر را پیشنهاد می‌کند. بر همین اساس ضمن معرفی معاون مالی و پشتیبانی و شهردار منطقه ۱۰ به عنوان نمایندگان شهرداری برای ارایه توضیحات لایحه، خواهشمند است موضوع با قید دوفوریت در شورای اسلامی شهر مطرح و تصمیم شورا را به شهرداری
ابلاغ فرمایید.

براساس این لایحه به شهردار مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با توجه به فوریت طرح بازگشایی انتهای خیابان امام زمان (عج) و به منظور جلوگیری از تاخیر و توقف در اجرای طرح مذکور، نسبت به تملک میزان در مسیر ملک با پلاک ثبتی ۱۷۴ اصلی بخش ۱۰ مشهد به مساحت ۱۰۶،۴۵ متر مربع با کدنوسازی ۳۲ - ۱۲۵-۵-۱۰ (عرصه در تصرف آقایان مجید و محمد رحمتی تخم‌مرز و خانم‌ها یگانه، فرزانه، افسانه رحمتی تخم‌مرز و فاطمه بابایی نصوح‌آباد) از طریق اجرای ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مطابق نقشه پوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام کند.

در حال تکمیل/

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->