سردار فدوی: دستور رهبر انقلاب برای مجازات اسرائیل انجام می‌شود شهادت ۲ خبرنگار دیگر در غزه | تعداد شهدای رسانه به ۱۶۸ نفر رسید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت کشورهای مختلف از مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه قالیباف: حکومت اسلامی با رویکرد عقلانیت به دنبال انسجام است حمله پهپادی اسرائیل به صیدا لبنان | شهادت سامر الحاج، مسئول امنیتی حماس + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت عراق از بیانیه آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه جنایت جدید اسرائیل در خان‌یونس غزه با ۲۵ شهید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) جهاد اسلامی: جنایات اسرائیل علیه اسرا مایه ننگ جامعه بین‌المللی است هاکان فیدان: اسرائیل با تجاوز به یمن، ایران و لبنان بدنبال به آتش‌کشیدن کل منطقه است تاکید بر پاسخ قطعی به حمله اسرائیل در تظاهرات میلیونی یمنی‌ها + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) سردار تنگسیری: در تازه‌ترین تجهیزات موشکی و پهپادی سپاه از هوش مصنوعی استفاده شده است + عکس و فیلم سردار قاآنی: انتقام خون شهید هنیه قطعی‌ است سرلشکر سلامی: نقطه‌زنی در دریا یک نیاز واقعی است آیت الله علم‌الهدی: خبرنگار، رزمنده جبهه جنگ رسانه است | یک خبر می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری کشور را تغییر دهد تداوم آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها برگزاری جلسه صهیونیست‌ها از ترس ایران و حزب‌الله در زیرزمین روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس چگونه خواهد بود؟ عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی در خان یونس آغاز شد (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در دولت پزشکیان حمله پهپادی یمن به یک کشتی در دریای سرخ (۱۹ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت الله علم‌الهدی: خبرنگار، رزمنده جبهه جنگ رسانه است | یک خبر می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری کشور را تغییر دهد

  • کد خبر: ۲۴۴۰۶۵
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
آیت الله علم‌الهدی: خبرنگار، رزمنده جبهه جنگ رسانه است | یک خبر می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری کشور را تغییر دهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان خبرنگاری یک جریان با اهمیت است که باید در مدیریت خود خبرنگار و اهل رسانه دربیاید، به آنان امکانات بدهند و نیاز‌های آنان تأمین شود تا محتاج دشمن و عوامل دیگر نشوند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته که ظهر امروز با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی و گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: در دنیای امروز و در عرصه این نظام و انقلاب، نقش خبرنگار و رسانه، نقش اولویت‌دار به تمام معنا است. دشمن جبهه‌ای تشکیل داده و در این جبهه همه تهاجمات خودش را متوجه اصول و مبانی انقلاب، نظام و اسلام کرده است و آن جبهه، «جبهه رسانه» است.

وی افزود: ما در مقام دفاع از اسلام، نظام و انقلاب باید جبهه رسانه را که با نیرو‌های انقلابی فداکار به نام «خبرنگار» کارگزاری می‌شود، تقویت کرده و به این عزیزان رسیدگی کنیم.

خبرنگار؛ عامل کشف حقایق

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرسال به مناسبت روز خبرنگار درباره خبر و خبرنگار افراد زیادی بحث می‌کنند و مطالبی را می‌گویند که به قول آقایان خبرنگار، دیگر حرف‌ها تکراری شده، مدام تعریف و تمجید می‌کنند و روز خبرنگار با یک سلسله‌شعار می‌گذرد؛ اما در این جایگاه بنا ندارم حرف‌هایی ازاین‌دست بزنم، زیرا در حقیقت، جریان خبرنگاری جریانی است که می‌تواند به‌عنوان نیروی مؤثر در همه سیاست‌گذاری‌ها در همه نظام نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: خبرنگار می‌تواند عامل کشف حقایقی باشد که برای رساندن آن حقایق در تدبیر امور و مدیریت کشور، نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کند که اگر خبر این خبرنگار نباشد، ممکن است در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اشتباهاتی رخ دهد که قابل‌جبران نباشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: شما برادران و خواهران خبرنگار به اهمیت کار خودتان واقف باشید، ممکن است خبری بیاورید که جریان سیاست‌گذاری را در یک نظام تغییر بدهد و اگر بنا شد در این خبر صداقت و صحت رعایت نشود، ببینید بر سرنوشت یک امت و زندگانی اجتماعی و سیاسی مردم چه اثری خواهد شد.

وی با اشاره به آیه ۶ سوره مبارکه حجرات تأکید کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» یعنی اگر خبر نادرستی به شما رسید، در آن تحقیق کنید که نکند شما با مردمی از روی نادانی و بی‌توجهی برخورد کنید و بعد از برخورد خود پشیمان شوید.

خبرنگاری باید به یک تشکل منظم تبدیل شود

امام جمعه مشهد گفت: در مفهوم این آیه، خبرنگار به دو قسم خبرنگار صادق و راستگو و خبرنگار کاذب و دروغ‌گو تقسیم می‌شود؛ اگر خبر دروغ باشد و خبرنگار خبرساز دشمن شد، با دروغ به نفع یک جریان حرف زد و خودش را به دشمن فروخت، ضربه مهلکی که او وارد می‌کند از هر ضربه‌ای سنگین‌تر است. به طور کلی در تشکیلات نظام ما باید جریان خبرنگاری در یک مسیر و تشکل منظم و قوی دربیاید تا خبرنگاران از تمام حقوق و حدود حرفه‌ای برخوردار باشند و تمام ابزار کار در اختیار خبرنگار باشد و اگر در چنین‌شرایطی، خبرنگار خبرساز دشمن شد، او را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه نباید از کنار نیاز‌های خبرنگاران به‌سادگی عبور کنیم، اظهار کرد: جریان خبرنگاری باید در مدیریت خود خبرنگار و اهل رسانه دربیاید، امکانات بدهند و نیاز‌های آنان تأمین شود تا محتاج دشمن و عوامل دیگر نشوند و از طرفی نیز باید دستگاه‌های نظارتی توجه کنند در این جبهه، ستون‌پنجمی به وجود نیاید که از پشت به کشور و انقلاب خنجر بزند. امیدوارم عزیزانی که با اخلاص و جهاد در این عرصه با عشق به خدا فعالیت می‌کنند و همه ظرفیت وجودی‌شان را در استخدام این نظام و انقلاب درآورده‌اند، خداوند قدم‌به‌قدم در همه کارهایشان به آنان اجر شهید بدهد و با شهدا محشور باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->