بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار بهترین خودرو‌های چینی موجود در بازار ایران کدام خودروها هستند؟ + معرفی محصولات پرطرفدار رکود بورس یا نجات سرمایه‌ها؟ | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مطالبه مشترک بازرگانان ایرانی و افغانستانی برای حذف «خاک پولی» در مرز دوغارون آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | قیمت بیت کوین در بازار امروز چند؟ (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بررسی قیمت روز خودرو‌های خارجی (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | از کاهش ۹۹ میلیونی تا افزایش ۲۴ میلیونی وارداتی‌ها قیمت پرواز‌های اربعین رکوردشکنی کرد | قیمت بلیت تهران ـ نجف ۱۴میلیون تومان شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان + لینک ثبت‌نام در سامانه سجام قیمت خودرو‌های داخلی باز هم کاهش یافت (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد ۶۰ هزار و ‌۵۰۰ تومان دیوان محاسبات درباره پرداخت مبالغ مرتبط با خرید تضمینی گندم گزارش داد اطلاعات ۹ بانک خصوصی در مشهد و خراسان‌رضوی شفاف نیست جریمه‌های قبلی رانندگی، با نرخ سابق دوبرابر می‌شود کاسبی تازه بنگاه‌های املاک لو رفت! | فعالیت ۵ هزار بنگاه املاک غیرمجاز در تهران قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) خبر مهم درباره سهام عدالت نوزادان + چگونگی ثبت نام سهم درآمدهای پایدار از بودجه شهرداری مشهد اصلی‌ترین دلایل ناترازی برق کشور چیست؟ | نیاز به سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری برای جبران کمبود برق کشور تداوم نوسان یک درصدی بورس در هفته آینده (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه اول تولید گیاهان دارویی کشور را دارد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای مسیر نجف در نظر گرفته شده است | پیش‌فروش بیش‌از ۲۴۰ هزار بلیت اتوبوس برای اعزام به مرز‌ها قیمت امروز انواع موبایل (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) رکورد مصرف برق سال گذشته، ۲۸ بار شکسته شد سامانه «خودنویس» اجاره‌نامه‌ها را «دست‌نویس» کرد | بازگشت قرارداد‌های کاغذی سه رنگ قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) | خودرو‌ها گران شدند
سرخط خبرها

اطلاعات ۹ بانک خصوصی در مشهد و خراسان‌رضوی شفاف نیست

  • کد خبر: ۲۴۴۱۷۱
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
اطلاعات ۹ بانک خصوصی در مشهد و خراسان‌رضوی شفاف نیست
یکصدونوزدهمین شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی استان امروز، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، با بررسی پنج دستورکار در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در یکصدونوزدهمین شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی، پنج دستورکار مهم در استان مورد بررسی قرار گرفت. در اولین دستورکار این نشست، نبود شفافیت در اطلاعات درآمدی و مصارفی ۹ بانک خصوصی در استان مطرح شد.

صفایی‌نیکو، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌رضوی، طی گزارشی دراین‌باره گفت: این موضوع یک مطالبه‌گری استانی است که سال‌ها مورد بررسی بوده است. ۹ بانک خصوصی ازجمله بانک پاسارگاد، خاورمیانه، گردشگری، کارآفرین، رسالت، سامان، پارسیان، سرمایه و اقتصادنوین طبق برآوردی که شده، ۱۲ درصد منابع استان را دارا هستند اما در واقع آماری به استان نمی‌دهند. نامه‌های متعددی دراین‌باره با بانک مرکزی برای اینکه این شفافیت در بانک‌ها صورت بگیرد، انجام شده است.

استاندار خراسان‌رضوی با حضور در این جلسه، با اشاره به این موضوع تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته، ما نیاز داریم شورای هماهنگی بانک‌ها با کمک بخش خصوصی بسته‌های تشویقی و تنبیهی برای مشارکت یا عدم مشارکت آن‌ها در نظر بگیرد.

یعقوبعلی نظری افزود: مسلما‌ً اگر بانکی در استان فعالیت می‌کند باید با جریان اقتصادی این استان نیز همراه باشد. دستگاه قضایی به صورت عمومی و کلی نمی‌تواند وارد عمل شود. درنظرگرفتن بسته‌های تشویقی و تنبیهی بسیار پراهمیت است و باید طی یک بازه زمانی و سریعاً به نتیجه برسد؛ به طوری که از ابتدای شهریورماه قابل‌اجرا باشد.

دومین دستور جلسه مربوط به حق‌السهم دولت در تأمین اعتبار صندوق توسعه بخش کشاورزی عنوان شد. در این صندوق، ۴۹ درصد سهم دولتی و ۵۱ درصد مربوط به سهم بخش خصوصی است که ضرورت تأمین سهم دولت برای پذیرش سهم بخش خصوصی و ارائه خدمات به کشاورزان موضوع پراهمیت است. این بخش سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی استان، موظف است گزارشی از نحوه تأمین سهم خود در صندوق از محل فروش مولدسازی و اموال شناسایی کند.

تفویض اختیار در نیم‌یدک‌های گاز مایع به استان

در دستور بعدی مطرح‌شده در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی، تفویض اختیار در نیم‌یدک‌های گاز مایع مطرح شد. عنوان شد از مجموع حدود ۱۰ هزار دستگاه، ۴ هزار دستگاه مخزن حمل گاز مایع در خراسان‌رضوی و استان‌های شرقی فعالیت می‌کنند؛ به‌طوری‌که براساس ضوابطی که تعیین شده، تست‌ها در خراسان‌رضوی انجام می‌شود، اما تست چشمی به همراه داشتن تست‌های انجام‌شده باید به تهران عزیمت کنند.

پیمودن بیش از ۲ هزار کیلومتر بدون هدف رفت‌وبرگشت، استهلاک سرمایه، مصرف سوخت، خارج‌شدن بیش‌از ۱۰ روز از چرخه حمل گاز، تصادفات جاده‌ای و محیط زیست صرفاً برای انجام تست چشمی معقول نیست.

نماینده شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان دراین‌باره گفت: در خصوص مخازن گاز مایع مسلماً امکاناتی که وجود داشته در تهران برای شرکت‌های موضعی بوده، شیوه‌نامه‌ای برای تفویض اختیار صورت گرفته است.

استاندار خراسان‌رضوی دراین‌باره گفت: با توجه به ضرورت و امکانات استان و شیوه‌نامه‌ای که‌ تعیین شده، این مشکل حل می‌شود.

بخش‌نامه اصلاح عناوین شغلی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی و اعتراض تشکل‌های بخش خصوصی به لحاظ عدم انطباق این بخش‌نامه با اسناد بالادستی از دیگر دستورکارهای این جلسه بود که دو پیشنهاد به صورت ملی و استانی ارائه و مصوب شد که توسط اداره کل تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.

ضرورت ایجاد امکان ارسال بیش‌از یک اظهارنامه در ماه برای فرایند ثبت برند در حوزه کسب‌وکار‌های حقیقی و حقوقی و تفویض اختیارات استان ازجمله دستورکار‌های این جلسه بود.

عدم ارسال بیش از یک اظهارنامه در ماه برای اشخاص حقیقی و دو اظهارنامه برای اشخاص حقوقی از جمله موانع این فرایند است. با توجه به اینکه این درخواست‌ها به دفعات رد می‌شود، هزینه‌های مالی و زمانی قابل‌توجهی برای صاحبان کسب‌وکار از محل تأخیر در مسیر فرایند راه‌اندازی واحد‌های بازرگانی و صنعتی دربردارد. محدودیت ثبت یک درخواست در هر ماه حدود یک سال است که اجرایی شده و این اتفاق درتضاد با سرعت‌بخشیدن به راه‌اندازی کسب‌وکار است.

پبشنهادی در این دستور جلسه عنوان شد؛ اینکه با توجه به اینکه لازمه اخذ پروانه‌های بهداشتی داشتن نام تجاری برای هر کدام از محصولات است و تا زمانی که پروانه بهداشتی دریافت نشود امکان ارائه محصول را به بازار ندارند، جهت جلوگیری از توقف تولید و تسریع در راه‌اندازی برای دارندگان جواز تأسیس که دارای پیشرفت فیزیکی قابل‌ملاحظه‌ای هستند که در آستانه بهره‌برداری قرار دارند یا دارندگان پروانه بهره‌برداری امکان ارسال بیش از یک اظهارنامه در ماه برای متقاضی فراهم شود.

ماده ۲۴ اصلاحی قانون معادن و تعیین محدوده‌های مجاز توسط دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان از دیگر دستور کار‌های این جلسه بوده است.

عدم اجرای تبصره یک این ماده قانون، اصلاح قانون معادن و تعیین محدوده‌ها و حریم‌ها توسط برخی متولیان از جمله اداره کل منابع طبیعی استان که این موضوع یکی از موانع جدی توسعه و فعال‌سازی بخش معدن است.

در این دستورکار پیشنهاد شد تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل منابع طبیعی استان ظرف مدت ۲ هفته برای مناطق ممنوعه و شناسایی حریم‌های مورد شناسایی انجام شود.

یعقوبعلی نظری در خصوص این دستورکار تأکید کرد: با توجه به اهمیت معدن و اکتشافات، رفع مشکلات این حوزه برای ما پراهمیت است. متولی امر منابع طبیعی استان باید محدوده مشخص برای فعالیت اکتشافات معادن تعیین کند.

وی افزود: حل این مسئله نیازمند یک رویکرد مشارکتی است و ارگان‌هایی مثل شرکت گاز، شهرداری و سازمان مدیریت باید به یک جمع‌بندی برسند تا این مشکل حل شود. مسلماً تأمین زیرساخت‌ها باید در اولویت باشد، اما نیاز است که یک جمع‌بندی در این خصوص صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->