قیمت امروز انواع موبایل در مشهد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | آیفون ۱۳ حدود ۴۲ میلیون بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار بهترین خودرو‌های چینی موجود در بازار ایران کدام خودروها هستند؟ + معرفی محصولات پرطرفدار رکود بورس یا نجات سرمایه‌ها؟ | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مطالبه مشترک بازرگانان ایرانی و افغانستانی برای حذف «خاک پولی» در مرز دوغارون آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | قیمت بیت کوین در بازار امروز چند؟ (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بررسی قیمت روز خودرو‌های خارجی (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | از کاهش ۹۹ میلیونی تا افزایش ۲۴ میلیونی وارداتی‌ها قیمت پرواز‌های اربعین رکوردشکنی کرد | قیمت بلیت تهران ـ نجف ۱۴میلیون تومان شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان + لینک ثبت‌نام در سامانه سجام قیمت خودرو‌های داخلی باز هم کاهش یافت (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد ۶۰ هزار و ‌۵۰۰ تومان دیوان محاسبات درباره پرداخت مبالغ مرتبط با خرید تضمینی گندم گزارش داد اطلاعات ۹ بانک خصوصی در مشهد و خراسان‌رضوی شفاف نیست جریمه‌های قبلی رانندگی، با نرخ سابق دوبرابر می‌شود کاسبی تازه بنگاه‌های املاک لو رفت! | فعالیت ۵ هزار بنگاه املاک غیرمجاز در تهران قیمت امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) خبر مهم درباره سهام عدالت نوزادان + چگونگی ثبت نام سهم درآمدهای پایدار از بودجه شهرداری مشهد اصلی‌ترین دلایل ناترازی برق کشور چیست؟ | نیاز به سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری برای جبران کمبود برق کشور تداوم نوسان یک درصدی بورس در هفته آینده (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه اول تولید گیاهان دارویی کشور را دارد ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای مسیر نجف در نظر گرفته شده است | پیش‌فروش بیش‌از ۲۴۰ هزار بلیت اتوبوس برای اعزام به مرز‌ها قیمت امروز انواع موبایل (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) رکورد مصرف برق سال گذشته، ۲۸ بار شکسته شد
سرخط خبرها

بهترین خودرو‌های چینی موجود در بازار ایران کدام خودروها هستند؟ + معرفی محصولات پرطرفدار

  • کد خبر: ۲۴۴۲۵۵
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
بهترین خودرو‌های چینی موجود در بازار ایران کدام خودروها هستند؟ + معرفی محصولات پرطرفدار
خودرو‌های چینی طی دو دهه اخیر به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازار خودرو ایران تبدیل شده‌اند، از این رو گروه بزرگی از مشتریان به دنبال یافتن بهترین ماشین چینی در ایران هستند.
به گزارش شهرآرانیوز،  علاوه‌براین، رقابت‌هایی در زمینه بهترین ماشین چینی، زیباترین ماشین چینی، بهترین خودرو چینی در ایران، بهترین ماشین چینی بازار ایران، بهترین خودرو‌های چینی یا بهترین ماشین‌های چینی در ایران همواره در مجلات خودرویی مشاهده شده است.
خودرو‌های چینی از ابتدای ورود خود به بازار ایران تاکنون، حدفاصل بین خودرو‌های داخلی و خودرو‌های وارداتی خارجی را به خود اختصاص داده‌اند. البته رقابت بین این خودرو‌ها با محصولات داخلی و وارداتی نیز مشاهده می‌شود، با این حال خودرو‌های چینی بخش مجزای خود را در بازار ایران تحت سلطه خود دارند.
 
در این مطلب تلاشی برای یافتن بهترین ماشین چینی در ایران خواهیم داشت. باید به این موضوع اشاره کنیم که تنها خودرو‌های در حال تولید به لیست ما راه خواهند یافت، بنابراین خودرو‌های چینی نظیر محصولات بی‌وای‌دی که با توقف عرضه روبرو شده‌اند، در لیست بهترین خودرو‌های چینی قرار نمی‌گیرند.
 

جک S۵، جک S۵ فیس‌لیفت و KMC X۵، رتبه نخست 

خودرو‌های جک از میانه دهه ۱۳۹۰ به مشتریان ایرانی معرفی شدند و از آن زمان تاکنون، در لیست بهترین ماشین چینی بازار ایران قرار دارند. تاکنون سه نسل از این خودرو به بازار ایران عرضه شده است که شامل جک S۵، جک S۵ فیس‌لیفت و KMC X۵ است. این خودرو توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه شده است و هم‌اکنون بیشترین تمرکز این خودروساز بر تولید و عرضه مدل جدید یعنی KMC X۵ قرار دارد.
 

KMC X۵

دلایل محبوبیت جک S۵ و دو نسل بعدی آن در ایران واضح هستند. این خودرو در مقایسه با خودرو‌های وارداتی قیمت ارزان‌تری دارد، به صورت اقساطی با بازپرداخت بلندمدت عرضه می‌شود، مشخصات فنی آن رضایت‌بخش هستند و در نهایت شبکه گسترده خدمات پس از فروش کرمان موتور در سراسر کشور، خیال مشتری را از بابت تعمیرات راحت نگه می‌دارد؛ بنابراین می‌توان جک S۵ و نسل فعلی آن یعنی KMC X۵ را در لیست بهترین ماشین چینی بازار ایران قرار داد.
 

تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو، نخستین خودرو‌های لوکس چینی

در سال ۱۳۹۶، مشتریان ایرانی با مفهومی به نام خودرو لوکس چینی آشنا شدند. این مفهوم در قالب محصول جدید مدیران خودرو یعنی چری تیگو ۷ به آنها معرفی شد. چری تیگو ۷ یک کراس‌اوور جمع‌وجور با قوای فنی مطلوب، امکانات رفاهی مناسب و البته قیمت رقابتی بود. این خودرو توانست تا رقبای وارداتی و گران‌تر از خود یعنی کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را به چالش بکشد، موضوعی که باعث محبوبیت آن به عنوان بهترین ماشین چینی بازار شد. البته طراحی این خودرو نیز به گونه‌ای بود که باعث می‌شد تا چری تیگو ۷ در لیست زیباترین ماشین چینی نیز قرار گیرد.
 

تیگو ۷ پرو

مدیران‌خودرو طی دهه ۱۴۰۰، نسخه جدید و به‌روز شده این خودرو یعنی تیگو ۷ پرو را به بازار ایران عرضه کرد. هم‌اکنون نیز جدیدترین تیپ آن با نام تیگو ۷ پرو پرمیوم در دسترس مشتریان ایرانی قرار دارد. تیگو ۷ پرو خودرویی با ظاهر جذاب و امکانات رفاهی مناسب است. مشخصات فنی آن نیز برای استفاده کاربران معمولی، رضایت‌بخش ظاهر می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که نسل دوم این خودرو موسوم به فونیکس تیگو ۷ پرو برخلاف نسل اول، دیگر کراس‌اووری اسپرت نیست و خودرویی مناسب استفاده خانواده‌ها محسوب می‌شود. با این حال محبوبیت تیگو ۷ پرو همچنان در بازار فراگیر است، موضوعی که باعث می‌شود تا این خودرو در لیست بهترین ماشین چینی بازار ایران قرار گیرد.
 

هایما S۷ توربوشارژر، نقدترین خودرو بازار

کراس‌اوور‌های جمع‌وجور چینی، ستاره‌های فروش بازار خودرو ایران طی نیمه دوم دهه ۱۳۹۰ بودند. محبوب‌ترین خودرو در این بخش جک S۵ است که ابتدای مقاله به آن پرداختیم. با این حال نماینده ایران‌خودرو یعنی هایما S۷ توربوشارژر نیز جایگاهی در جدول بهترین ماشین چینی در ایران به خود اختصاص می‌دهد.
 

هایما S۷ توربوشارژر

هایما S۷ توربوشارژر، نسخه دوم این خودرو در ایران به حساب می‌آید. اکثر نقطه ضعف‌های هایما S۷ نسل اول با موتور تنفس طبیعی در نسخه دوم برطرف شدند. همچنین طراحی این خودرو اندکی تغییر کرد و حس اسپرت به خود گرفت. در نهایت جایگزینی موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژر با پیشرانه تنفس طبیعی قبلی، باعث شد تا هایما S۷ توربوشارژر به یکی از سریع‌ترین خودرو‌ها در رده خودش تبدیل شود. عرضه انبوه این کراس‌اوور از سوی ایران‌خودرو در کنار دسترسی گسترده به خدمات پس از فروش نیز باعث شده است تا هایما S۷ توربوشارژر یک خودرو محبوب و بسیار پرفروش باشد. البته دیگر برادران این خودرو یعنی هایما S۵، هایما ۸S و هایما ۷X نتوانستند محبوبیت بالای هایما S۷ توربوشارژر را تکرار کنند.
 

فونیکس FX، تجربه شتاب به سبک بهترین ماشین چینی در ایران

اگر اهل پرسه زدن در فضای مجازی باشید، حتما ویدیو‌های مرتبط با شتاب‌گیری یک خودرو چینی به نام فونیکس FX را دیده‌اید. این خودرو یک کراس‌اوور جمع‌وجور اسپرت و مجهز از مدیران‌خودرو است که در سایر بازار‌ها با نام چری اومودا ۵ شناخته شده است. هدف از راه‌اندازی برند اومودا، تولید خودرو‌های اسپرت و مد روز برای علاقمندان است. به نظر می‌رسد که فونیکس FX یا همان اومودا ۵ به عنوان اولین محصول این خانواده، موفق شده است تا به هدف تعیین شده دست یابد.
 

فونیکس FX

فونیکس FX برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت، یک خودرو همه‌کاره به حساب می‌آید. این کراس‌اوور به دلیل مزایای مختلفش، در لیست بهترین خودرو‌های چینی بازار ایران قرار می‌گیرد. فونیکس FX چابک و سریع است و هنگام شتاب‌گیری در مسیر مستقیم، به هیچ عنوان شما را ناامید نمی‌کند. امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو نیز بسیار هستند و می‌توانید سطحی از خودمختاری را در کراس‌اوور اسپرت فونیکس تجربه کنید. اختلاف قیمت قابل توجه فونیکس FX در بازار و کارخانه، نشانه‌ای از محبوبیت این خودرو برای مشتریان ایرانی است.
 

دیگنیتی پرستیژ، لذت رانندگی و چابکی

کراس‌اوور‌های کوپه در دهه نخست قرن بیست و یکم ظاهر شدند و به دلیل جذابیت ظاهری خود، به سرعت مورد توجه علاقمندان قرار گرفتند. از جمله محبوب‌ترین کراس‌اوور‌های کوپه بازار می‌توان به بی‌ام‌و X۴ و بی‌ام‌و X۶ اشاره کرد. از آن‌جایی که تمامی مصرف‌کنندگان امکان خرید این دو کراس‌اوور کوپه را نداشتند، نیاز به یک خودرو ارزان‌تر و مونتاژ داخل در این بخش احساس می‌شد. گروه بهمن با همکاری دانگ‌فنگ، دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ را به عنوان گزینه‌های جایگزین وارد بازار کرد. هر دو خودرو را می‌توان در لیست بهترین ماشین چینی بازار ایران قرار داد.
 

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در مقایسه با دیگنیتی پرایم، مشخصات فنی قوی‌تری دارد و هنگام شتاب‌گیری عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد. اکثر خودرو‌های چینی موجود در بازار به پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری مجهز هستند، اما دیگنیتی پرستیژ با تکیه بر موتور دولیتری توربوشارژر خود، خودش را به عنوان کاندید دریافت عنوان بهترین ماشین چینی در ایران معرفی می‌کند. تقاضای بسیار برای خودرو‌های دیگنیتی باعث شده است تا اختلاف قیمت بازار و کارخانه این خودرو‌ها همواره چشمگیر باشد.
 

تیگو ۸ پرومکس، دودیفرانسیل چینی با شهرت بسیار!

کراس‌اوور‌های چینی از دهه ۱۳۸۰ در ایران حضور دارند، اما وجود یک نقطه ضعف، باعث می‌شد تا این خودرو‌ها نتوانند به عنوان رقبای جدی کراس‌اوور‌های کره‌ای و ژاپنی شناخته شوند. مدیران‌خودرو و چری با عرضه تیگو ۸ پرومکس طی سالیان اخیر، این نقطه ضعف را برطرف کرده‌اند. تیگو ۸ پرومکس یک کراس‌اوور متوسط با سیستم تمام چرخ محرک یا AWD است، موضوعی که باعث می‌شود تا این کراس‌اوور خانوادگی به یک خودرو چابک تبدیل شود.
 

تیگو ۸ پرومکس

تیگو ۸ پرومکس هر آن‌چه مصرف‌کننده ایرانی از یک خودرو روز بازار جهانی نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد. این کراس‌اوور طراحی زیبا و متناسبی دارد، مشخصات فنی آن رضایت‌بخش هستند و در نهایت انبوهی از امکانات ایمنی و رفاهی را در کابین آن خواهید دید. از آن‌جایی که ارائه چنین ترکیبی برای شرکت خودروساز ارزان تمام نمی‌شود، مدیران‌خودرو با فروش اقساطی تیگو ۸ پرومکس موفق شده است تا محبوبیت این خودرو را در ایران دوچندان کند.
 

ام‌وی‌ام X۲۲ و X۲۲ پرو، اقتصادی‌های فراگیر

تمامی خودرو‌های چینی با خودرو‌های وارداتی رقابت نمی‌کنند، بلکه برخی از آنها رقیب خودرو‌های داخلی هستند. یکی از خودرو‌های چینی محبوب و پرفروش بازار که با محصولات ایرانی رقابت می‌کند، ام‌وی‌ام X۲۲ است.
 
تاکنون دو نسل از این خودرو به بازار ایران عرضه شده است که در حال حاضر نسل دوم آن یعنی ام‌وی‌ام X۲۲ پرو توسط مدیران‌خودرو عرضه می‌شود. این خودرو در واقع یک هاچ‌بک کراس است که می‌توان آن را کراس‌اوور جمع‌وجور قلمداد کرد.
 

X۲۲ پرو

ام‌وی‌ام X۲۲ و ام‌وی‌ام X۲۲ پرو به دلایل مختلفی، در لیست بهترین خودرو چینی در ایران قرار می‌گیرند. این خودرو‌ها قیمت مناسبی دارند، به روش اقساطی قابل خریداری هستند، از نظر مشخصات فنی با رقبای ایرانی خود برابری می‌کند، طراحی ظاهری قابل قبولی دارند و در نهایت از نظر امکانات رفاهی و ایمنی مطلوب ظاهر می‌شوند. به همین دلیل است که برخی مصرف‌کنندگان ایرانی ترجیح می‌دهند به جای خرید پژو ۲۰۷، ام‌وی‌ام X۲۲ پرو را خریداری کنند.
 

جمع‌بندی بهترین ماشین چینی در ایران

در مطلبی که خواندید، به بررسی بهترین ماشین چینی در ایران پرداختیم و ماشین‌های چینی مختلف را در رده‌های اقتصادی، میان‌رده و بالارده مورد بررسی قرار دادیم. با این حال باید تذکر دهیم که هزینه نگهداری از خودرو‌های چینی همواره نسبت به خودرو‌های ایرانی بیشتر است؛ بنابراین نباید توقع داشته باشید که نگهداری از خودرو‌های چینی برای شما ارزان‌تر از خودرو‌های ایرانی مرسوم تمام شود. بسیاری از قطعات خودرو‌های چینی وارداتی هستند و همین مساله باعث می‌شود تا هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو‌ها افزایش یابد. در سوی مقابل، خودرو‌های چینی از نظر کیفیت و دوام معمولا عملکرد بهتری نسبت به خودرو‌های ایرانی دارند. با توجه به اینکه روز به روز بر تعداد و تنوع خودرو‌های چینی در بازار ما افزوده می‌شود، شما نیز می‌توانید هم‌اکنون به خرید یک خودرو چینی فکر کنید
منبع: دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->