افشاگری مرجانه گلچین درباره احسان علیخانی و فصل زنانه جوکر زمان تشییع پیکر «فتح الله طاهری» بازیگر پیشکسوت سینما اعلام شد نفیسه روشن و سیاوش خیرابی در «دارچین تلخ» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام جشنواره فیلم‌های کودک‌و‌نوجوان + جزئیات پاریس؛ شهر کتاب‌فروشی‌های جذاب تعطیلی سالن‌های نمایش در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) معادل فارسی «کوییز» چیست؟ + فیلم پریناز ایزدیار در فیلم جدید «سرریز» + عکس ماجرای دستمزد عجیب کیت بلانشت برای فیلم «ارباب حلقه‌ها» تمدید نمایشگاه ویدئوآرت «تاسیان» + جزئیات «واکین فینیکس» یک پروژه سینمایی را به تعطیلی کشاند جایزه آمریکایی ها در دستان «چراغ قرمز طلایی» ایرانی آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) اکران فیلم «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در سینما هویزه مشهد + زمان اعضای هیئت‌مدیره جدید انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران معرفی شدند تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید» درگذشت مجموعه مستند «قصه‌های سنگر ما» ساخته می‌شود
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام جشنواره فیلم‌های کودک‌و‌نوجوان + جزئیات

  • کد خبر: ۲۴۴۲۹۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
آغاز ثبت‌نام جشنواره فیلم‌های کودک‌و‌نوجوان + جزئیات
ثبت‌نام فیلم‌های جشنواره کودک‌ونوجوان از ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک‌ونوجوان با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام فیلم‌های این جشنواره از شنبه (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) گفت: امسال شرایط مناسب‌تری برای شرکت فیلم‌ها در جشنواره فراهم شده است.

مجید زین‌العابدین با اشاره به برگزاری جشنواره سی‌وششم در سه بخش ملی، بین‌المللی و ویژه شامل فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی گفت: بسیاری از فیلم‌سازان کودک و نوجوان در سال‌های قبل درخواست داشتند که علاوه بر شرکت در جشنواره، فرصت اکران مهرماه و بازگشایی مدارس را نیز از دست ندهند؛ بنابراین مقرر شد طبق فراخوان جشنواره، ملاک شرکت آثار در این رویداد سینمایی، عدم اکران آن‌ها تا پایان زمان ثبت‌نام و بازبینی هیئت انتخاب باشد و چنانچه آثاری پس از این تاریخ و هم‌زمان با برگزاری جشنواره در نیمه مهرماه، امکان اکران عمومی یافتند، فرصت حضور در جشنواره از آن‌ها سلب نشود.

زین‌العابدین افزود: هدف جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، رونق سینمای کودک است و این تصمیم در شورای سیاست‌گذاری و ستاد جشنواره، برای کمک و تسهیل به سینمای کودک در فصل اکران گرفته شده است.

دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: این جشنواره را مقصد نهایی سینمای کودک و نوجوان نمی‌دانیم بلکه چراغ راه و نشانه مسیر برای رشد تولیدات سینمایی است، بنابراین هر تصمیمی که به رونق سینمای کودک کمک کند، در خدمت فیلم‌سازان این حوزه قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره سی‌وششم فیلم‌های کودکان و نوجوانان به بخش‌های سه‌گانه جشنواره ۳۶ اشاره کرد و افزود: در جشنواره امسال، در بخش ملی، فیلم‌های سینمایی بلند و فیلم‌های داستانی کوتاه برای دریافت پروانه‌های زرین رقابت می‌کنند و بخش بین‌الملل جشنواره هم شامل فیلم‌های خارجی تولید شده از سال ۲۰۲۳ میلادی به بعد است. بخش سوم نیز شامل بخش ویژه کودکان غزه، نمایش‌های خارج از مسابقه و مرور آثار ایرانی و خارجی را شامل می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره، امسال علاوه بر تسهیل شرکت فیلم‌ها در جشنواره، برای تماشای خانوادگی فیلم‌ها در اصفهان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و خانواده‌های شهر میزبان می‌توانند با هماهنگی شهرداری اصفهان، فیلم‌های ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره را با اتخاذ تسهیلات ویژه در کنار فرزندانشان تماشا کنند.

گفتنی است سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک‌ونوجوان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین و میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->