برنامه‌های «سیدعباس صالحی» برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ سریال «لیلی با من است» با صدای حسن معجونی برای نابینایان توضیح‌دار شد لغو کنسرت «جیسون گیلهام» به دلیل حمایت از خبرنگاران غزه قسمت پنجم سریال «داریوش» منتشر شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) 6 سینماگر ایرانی در مسیر جشنواره «تورنتو» صداپیشگی شاهرخ خان و پسرانش برای «موفاسا: شیرشاه» مستندسازی زیر سایه تهدید بمباران اسرائیلی صحبت‌های «علیرضا خمسه» درباره توقیف «ملاقات با جادوگر» «بهین سخنْ سخنِ پارسیِّ سلمان است» | در نسبت یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) و زبان و ادب فارسی بازسازی فیلم «موجودی از باتلاق سیاه» بعد از ۷۰ سال اربعین از پشت لنز دوربین | نکته هایی درباره عکاسی در مسیر زیارتی اربعین «اکنون» جانشین ویژه «کتاب‌باز» شد | برنامه جدید سروش صحت برای فیلیمو صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ هیچ دستگاهی حق و اجازه لغو کنسرت را ندارد | صداوسیما باید همه سازهای موسیقی را نشان دهد گریم متفاوت «محسن قصابیان» در «رویای نیمه شب» + عکس «لالایی» عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی + زمان پخش
سرخط خبرها

صحبت‌های «علیرضا خمسه» درباره توقیف «ملاقات با جادوگر»

  • کد خبر: ۲۴۵۰۴۷
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
صحبت‌های «علیرضا خمسه» درباره توقیف «ملاقات با جادوگر»
«علیرضا خمسه» بازیگر «ملاقات با جادوگر» درباره شباهت نقش خود در این اثر با شخصیت واقعی محمودرضا خاوری سخن گفت

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا خمسه که در فیلم تازه اکران شده «ملاقات با جادوگر» در نقش فردی به نام فرد ظاهرا مذهبی آقای قائدی بازی می‌کند گفت: چند سال پیش منوچهر هادی برای ساخت سریال «نیسان آبی» به من پیشنهاد بازی در نقش حاج‌آقا ستاری، معتمد درستکار محل را داد. انسانی به واقع مذهبی که پاک و یکرنگ بود. زمانی‌که این پیشنهاد را از هادی گرفتم به او گفتم که مردم، من را به عنوان یک کمدین می‌شناسند و تا به حال چنین نقش با این ویژگی‌ها بازی نکرده ام. با این وجود این کار را کردم و با بازخورد خوبی هم از سمت مردم مواجه شدم.

وی افزود: بعضی از کارگردان‌ها دوست دارند نقش‌های جدیدی را از بازیگرانی شبیه به من بگیرند. حمید بهرامیان هم چنین کارگردانی است. او نقش یک مقام عالی‌رتبه کشور که با ریاکاری، تظاهر به انقلابی‌گری می‌کند را به من پیشنهاد کرد. نقشی کاملا جدی و متفاوت که هرگز تجربه اش را نداشتم. وقتی یک کارگردان دست به انتخاب‌هایی خلاف تصویری که در ذهن مردم نقش بسته، می‌زند در حقیقت ساختارشکنی کرده و خلاف مسیر جریان آب را رفته. وقتی فیلم را در کنار نسیم ادبی، امیرمهدی ژوله و حمید بهرامیان در سالن سینما دیدم آقای قائدی را کاملا باور کردم و به نظرم رسید این آدم می‌تواند علیرضا خمسه باشد.

بازیگری فقط ایفای نقش‌های شاد و شنگول نیست

خمسه درباره جذابیت‌های نقش منفی، توضیح داد: بازیگران معمولا از نقش‌های کلیشه‌ای و بی‌خاصیت فرار می‌کنند و دنبال نقش‌هایی چندلایه می‌روند. برای همه بازیگران، حضور در نقش‌های چندلایه جذاب‌تر از نقش‌های معمولی است. بازیگران ایفای نقش‌های متنوع را دوست دارند. این قاعده‌ای است که من هم برای آن استثنایی قائل نشدم. کمااینکه چند سال پیش در سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم نقشی منفی برعهده داشتم یا در سریال «زمین گرم» ساخته سعید نعمت الله نقشی کاملا مذهبی را بازی کردم و....

وی افزود: منظورم این است که برخلاف تصور عموم مردم، در نقش‌های غیرکمدی هم بازی کردم و جالب است بدانید که در نهایت برای ایفای نقشی جدی در فیلم «بیست» بود که موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شدم.

علیرضا خمسه: بازی در نقشی شبیه به خاوری برایم جذاب بود

فیلم «ملاقات با جادوگر» بعد از مدت‌ها توقیف به نمایش درآمد و خاطرم هست اندازه نقشی که بازی کردم بیشتر از آن چیزی است که امروز روی پرده سینما می‌بینیم

خمسه درباره شباهت این نقش با شخصیت واقعی محمودرضا خاوری (متهم پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی که به کانادا گریخت) گفت: آقای قائدی، ویژگی‌های شخصیتی محمودرضا خاوری را دارد. او هم مانند خاوری مدعی به انقلابی گری است، اما اختلاس می‌کند و به کانادا متواری می‌شود. طبعا برای من بازی در این نقش جذاب بود. بازیگری فقط ایفای نقش‌های شاد و شنگول نیست. مثلا بازی در نقش صدام، هیتلر و هر دیکتاتور دیگری، بسیار هیجان‌انگیز است.

وی تاکید کرد: فیلم «ملاقات با جادوگر» بعد از مدت‌ها توقیف به نمایش درآمد و خاطرم هست اندازه نقشی که بازی کردم بیشتر از آن چیزی است که امروز روی پرده سینما می‌بینیم. البته دقیقا به خاطر ندارم چه سکانس‌هایی را بازی کردم که امروز در نسخه نهایی نمی‌بینیم، اما مطمئن هستم که نقشم کوتاه شده است.

بازیگر فیلم‌هایی، چون «روز باشکوه»، «جیب بر‌ها به بهشت نمی‌روند»، «من زمین را دوست دارم» و «معجزه خنده» افزود: بعد از فیلم «ملاقات با جادوگر»، مجموعه تلویزیونی طنز «چوب خط» را با حمید بهرامیان کار کردم و روش کار او را می‌شناسم. آقای بهرامیان کارگردانی جوان و مستعد با آینده‌ای درخشان است. «ملاقات با جادوگر» کمدی سالم و خوش ساختی متفاوت از کمدی‌های امروزی است که پیش‌بینی می‌کنم در گیشه با استقبال خوب مردم روبرو شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->