«عشق کوفی» ویژه اربعین ۱۴۰۳، در شبکه آی فیلم + زمان پخش نگاه کودکانه و ناب باشد، تفاوتی بین شاعر زن و شاعر مرد وجود ندارد جایزه افسانه دیزنی در دستان «هریسون فورد» رونمایی از تیزر رسمی «قلب رقه» + فیلم زمان اکران «آواتار: آتش و خاکستر» مشخص شد دبیر شورای عالی هنر: صداوسیما دیگر حق ندارد جلوی ساز،‌ گُل بگذارد؟ برنامه‌های «سیدعباس صالحی» برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ سریال «لیلی با من است» با صدای حسن معجونی برای نابینایان توضیح‌دار شد لغو کنسرت «جیسون گیلهام» به دلیل حمایت از خبرنگاران غزه قسمت پنجم سریال «داریوش» منتشر شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) ۶ سینماگر ایرانی در مسیر جشنواره «تورنتو» این ظرفیت زبان فارسی را جدی بگیریم! صداپیشگی شاهرخ خان و پسرانش برای «موفاسا: شیرشاه» مستندسازی زیر سایه تهدید بمباران اسرائیلی صحبت‌های «علیرضا خمسه» درباره توقیف «ملاقات با جادوگر» «بهین سخنْ سخنِ پارسیِّ سلمان است» | در نسبت یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) و زبان و ادب فارسی
سرخط خبرها

لغو کنسرت «جیسون گیلهام» به دلیل حمایت از خبرنگاران غزه

  • کد خبر: ۲۴۵۰۹۸
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
لغو کنسرت «جیسون گیلهام» به دلیل حمایت از خبرنگاران غزه
ارکستر سمفونیک ملبورن اجرای آتی یک پیانیست تحسین شده را پس از اجرای اولین قطعه موسیقی و تقدیم آن به خبرنگاران قربانی در غزه لغو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جیسون گیلهام پیانیست استرالیایی-بریتانیایی قرار بود، روز پنجشنبه همراه با ارکستر سمفونیک در تالار شهر ملبورن قطعاتی از موتزارت و برامس را اجرا کند، اما نام این نوازنده از وبسایت ارکستر سمفونیک ملبورن حذف شده است.

بلیت‌های این اجرا هنوز در دسترس بودند، اما یادداشتی با عنوان «به‌روزرسانی جدیدی از این برنامه به زودی اعلام خواهد شد»، در وبسایت ارکستر سمونیک ملبورن ظاهر شده، ضمن این که حساب این ارکستر در شبه اجتماعی «X» خصوصی و همچنین بخش نظرات در برخی از پست‌های فیس بوک محدود شده است.

به گزارش گاردین، در ایمیلی که برای مخاطبان ارسال شده، ارکستر سمفونیک ملبورن اعلام کرد که گیلهام به دلیل یک سری سخنان مقدماتی که در کنسرت قبلی در روز یکشنبه بیان کرده است، دیگر اجرا نخواهد داشت.

گیلهام در کنسرت قبلی خود تعدادی آهنگ از جمله اولین اجرای جهانی قطعه پنح دقیقه‌ای «Witness» را به روزنامه نگاران غزه تقدیم کرده است و در جمع حاضران در سالن عنوان کرده است: در ۱۰ ماه گذشته، اسرائیل بیش از صد خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده است. تعدادی از این روزنامه‌نگاران برجسته در حالی که با وسایل نقلیه مطبوعاتی مشخص در حال حرکت بودند یا ژاکت‌های مطبوعاتی خود را پوشیده بودند، هدف ترور قرار گرفتند. کشتن خبرنگاران در حقوق بین‌الملل یک جنایت جنگی است و به منظور جلوگیری از مستندسازی و پخش جنایات جنگی به جهان انجام می‌شود.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه به مرگبارترین درگیری برای روزنامه نگاران در تاریخ معاصر تبدیل شده است، به طوری که کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران مستقر در آمریکا حداقل ۱۱۳ مورد شهادت روزنامه نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی را در جنگ غزه ثبت کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->