هواپیمای رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پایگاه «نواتیم» خارج شد بایدن خواستار آزادی تفنگدار سابق آمریکایی ناپدید شده در سوریه شد رویترز: مذاکرات دوحه با مشارکت مصر، اسرائیل، آمریکا و قطر برگزار می‌شود موافقت کمیسیون اقتصادی با برنامه وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت کمیسیون امنیت ملی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور موافقت کرد پزشکیان: دولت وفاق ملی عنوانی صحیح برای دولت چهاردهم است پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر آیت‌الله شبیری زنجانی زلنسکی: به پیشروی در خاک روسیه ادامه می‌دهیم قالیباف اصلاح بودجه ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد محمود عباس: آمریکا مانع به رسمیت شناخته‌شدن فلسطین است چراغ سبز کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر پیشنهادی کار قطع برق در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) کمیسیون انرژی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت را بررسی کرد ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران مطالبه کمیسیون بودجه از وزیر پیشنهادی ارشاد نظر مثبت اعضای کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس به وزرای پیشنهادی اطلاعات و کشور کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی گردشگری مخالفت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: حرم رضوی، میدان خطابه روحانیان پیشرو و جوان باشد | امنیت و آرامش فضای زیارت تحسین‌برانگیز است تعطیلی مشکوک یک پایگاه نظامی در آلمان سقوط ۲ جنگنده میراژ در فرانسه (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) استعلام امنیتی همه وزرای پیشنهادی دولت مثبت بوده است رئیس جمهور اصلاح قانون نظام صنفی را ابلاغ کرد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: حرم رضوی، میدان خطابه روحانیان پیشرو و جوان باشد | امنیت و آرامش فضای زیارت تحسین‌برانگیز است

  • کد خبر: ۲۴۵۱۷۸
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
آیت‌الله علم‌الهدی: حرم رضوی، میدان خطابه روحانیان پیشرو و جوان باشد | امنیت و آرامش فضای زیارت تحسین‌برانگیز است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن قدردانی از کیفیت و تناسب ارائه خدمت به زائران رضوی گفت: آستان قدس می‌تواند با فراهم کردن میدان خطابه برای عالمان دینی جوان در کنار بزرگان این عرصه، آنان را در این مقام ورزیده و ماهر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از معاونین آستان قدس رضوی با تأکید بر فراهم آمدن شرایط زیارت بامعرفت و متعالی برای زائران حرم رضوی، اظهار کرد: کیفیت زیارت از مهم‌ترین مسائلی است که باید در تمامی فعالیت‌های فرهنگی و موضوعات مختلفی که به سبک زندگی رضوی منتهی می‌شود، مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تشکر از زحمات و فعالیت‌های آستان قدس در سال‌های اخیر افزود: خوشبختانه امروز شاهد نظم و استقراری در مدیریت امور آستان قدس رضوی هستیم که در امتداد تلاش‌ها و اقدامات سابق صورت گرفته در این آستان مقدس است؛ این نوع مدیریت موجب شده تا بدون ایجاد کوچک‌ترین مسئله و تحت یک مدیریت واحد، خدمت‌رسانی به مردم و زائران صورت بگیرد.

وجود تناسب در ارائه خدمات به زائران

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی متناسب بودن خدمات متنوع آستان قدس رضوی را یک نقطه قوت و تحسین‌آمیز خواند و گفت: امروز چه در مسئله امنیت و انتظامات و چه نظافت و خدمات وضعیت خوب و متناسبی را شاهد هستیم که روز به روز در حال تقویت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سالانه به جمعیت زائران رضوی افزوده می‌شود، خوشبختانه در کیفیت و میزان خدمت‌رسانی به زائران هیچ اشکال و تفاوتی به چشم نمی‌خورد. 

حرم مطهر رضوی، میدان خطابه عالمان دینی پیشرو باشد

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اهمیت مسئله خطابه و تبلیغات در آستان قدس رضوی تأکید کرد: در گذشته خطابه مشهد نسبت به حوزه علمیه قم امتیاز و برتری داشت که متأسفانه در جریان زمان این امتیاز کمرنگ شد، راه‌حل این موضوع نیز ورود آستان قدس به این عرصه با فراهم کردن میدان خطابه برای عالمان دینی جوان در کنار بزرگان این عرصه است تا آنان را در این مقام ورزیده و ماهر کند.

وی به شناسایی استعداد‌های خوب و جوان در عرصه خطابه مشهد اشاره کرد و افزود: اگر بتوانید روحانیون جو. ان، با استعداد، پیشرو و خوش‌ذوق را در این عرصه پرورش دهید و شناسایی کنید، خطابه در مشهد به برکت آستان قدس توسعه پیدا خواهد کرد و ما این گمشده خود را دوباره پیدا خواهیم کرد.

ضرورت ارائه روایات با رویکرد تحلیلی 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: البته در تربیت و جذب روحانیون باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که ذائقه مردم با گذشته تفاوت پیدا کرده است و دیگر نمی‌توان با بیان صرف روایات مردم را پای منبر جذب کرد، بلکه باید روند خطابه‌ها به سمت تحلیلی شدن حرکت کند.

وی اضافه کرد: روایتی که بر منبر گفته می‌شود چه در مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی باید دارای تحلیل داشته باشد، دیگر نمی‌شود به سبک قدیم منبر رفت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به در پیش بودن دهه آخر صفر و روز‌های اوج مسافر در مشهد و استان، خاطرنشان کرد: امتیاز ارائه خدمت به زائران در دهه پایانی صفر این است که به شکل مردمی انجام می‌شود.

توسعه حرم رضوی متناسب با افزایش زائر

در ابتدای این دیدار، رضا خوراکیان به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای دهه آخر صفر پرداخت و اظهار کرد: همواره تلاش کردیم بتوانیم معارف اهل‌بیت علیه‌السلام را در قلوب زائرین تعمیق ببخشیم تا حس خوبی از تجربه زیارت داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد جمعیت و افزایش سالانه زائران علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، طرح‌های توسعه‌ای حرم مطهر رضوی برای سال‌های آینده متناسب با افزایش میزان زائر پیش‌بینی‌شده که بخشی از آن در حال اجرا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->