شمار شهدای غزه از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد سپاه از شهادت یک مستشار ایرانی در سوریه خبرداد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: برنامه های «ظفرقندی» مورد تائید مجلس است شالوده اصلی کابینه دولت چهاردهم مورد تائید مجلس است خروج یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرز‌های کشور (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) حزب اعتدال و توسعه از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور حمایت نمود تاکید معاون اول رئیس جمهور بر خدمت رسانی گسترده به زائران اربعین احمد وحیدی: انسداد مرز برای افزایش امنیت کشور است وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: می‌دانم در کف آموزش‌وپرورش چه اتفاقاتی می‌افتد تجمع نظامیان صهیونیست در خان‌یونس هدف پهپاد قرار گرفت رأی اکثریت اعضای کمیسیون عمران مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حمایت نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی | به «صادق» اعتماد کنیم رئیس جمهور از اتاق دیسپاچینگ ملی برق بازدید کرد سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ۶ تیر ۱۴۰۴ برگزار می‌شود نیرو‌های مقاومت با حمله نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری مقابله کردند معاون‌اول رئیس‌جمهور تسویه بدهی ۴۶ همتی ایران به صندوق بین‌المللی پول را ابلاغ کرد وزیر کشور به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد ترامپ و نتانیاهو درباره آتش‌بس غزه گفت‌وگو کردند ناتو از حمله اوکراین به خاک روسیه حمایت کرد انتقاد تند سخنگوی وزارت خارجه از حمایت آمریکا و غرب از جنایت‌های اسرائیل بازدید و سرکشی رئیس دستگاه قضا از مجتمع قضایی جرائم اقتصادی تهران
سرخط خبرها

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ۶ تیر ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۵۳۵۲
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ۶ تیر ۱۴۰۴ برگزار می‌شود
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۶ تیر سال آینده برگزار می‌شود، گفت: امروز آخرین مهلت استعفای مشمولان ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مصوبه مجلس، دوره شورای اسلامی شهر و روستا سه‌ساله است. قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تصریح می‌کند در صورتی که حوزه انتخابیه‌ای نماینده نداشته باشد، باید انتخابات خود را حتما با یک انتخابات سراسری، انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار کند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: بنابراین با توجه به اینکه اولین انتخابات سراسری پیشِ رو با هماهنگی مجلس و شورای نگهبان، انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۶ تیر ۱۴۰۴ خواهد بود، انتخابات میان‌دوره‌ای تبریز به جهت اینکه آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، تبعا به فرمانداری تبریز و ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اعلام کردیم که آمادگی برگزاری انتخابات را داشته باشند.

وی ادامه داد: قانون بیان می‌کند که چنانچه افراد یا داوطلبانی مشمول ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند، باید ۶ ماه قبل از «ثبت نام»، استعفا کرده و پذیرش استعفا شده باشند. ۶ ماه قبل از پذیرش استعفا در ۲۵ مردادماه است. طبق محاسبات ما، با توجه به موادی که در قانون وجود دارد مثل استعلامات، بررسی صلاحیت‌ها، تشکیل هیأت‌های اجرایی و …، انتهای زمانبندی ۶ ماه قبل از ثبت نام، ۲۵مرداد ۱۴۰۳ است؛ لذا امروز روز آخر استعفا‌ها است.

اسلامی یادآور شد: کسانی که می‌خواهند از حوزه انتخابیه تبریز نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم شوند، تا پایان امروز هم باید استعفا کرده باشند و هم استعفای آنها پذیرفته شده باشد. به محض اینکه زمان ثبت نام را اعلام می‌کنیم، ثبت نام کنند. روز برگزاری انتخابات تیز ۶ تیر ماه ۱۴۰۴ همراه با انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به حضور نام تعدادی از نمایندگان در لیست اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت:قانون ۶ ماه را مبنا قرار داده و لذا اگر کسی مشمول ماده ۳۲ می‌شود و قصد دارد در انتخابات مجلس شرکت کند، می‌بایست امروز استعفا و پذیرش استعفا را داشته باشد، در غیراینصورت در هنگام بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، با مشکل مواجه خواهد شد.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما به کسانی که قصد حضور در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را دارند، این فرصت را مد نظر قرار دهند، چراکه براساس قانون، این فرصت قابل تمدید نخواهد بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->