ابراز نگرانی روسیه از یورش مقام صهیونیستی به مسجد الاقصی اعتراف رسانه عبری به قدرت حزب الله درشلیک ۲۰۰ موشک طی چند دقیقه از پیگیری ثبت آرا در سامانه شفافیت تا جلسات با وزیر اقتصاد و صمت و رأی‌گیری جهت کمیته‌های تخصصی در کمیسیون اقتصادی اظهار نظر صریح و بی پرده یک روانشناس درباره اسکندر مومنی ۲ شهید و ۴ مجروح در حمله اسرائیل به «مرجعیون» لبنان(۲۴ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: معیار ما در تعیین استانداران داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی نیست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد ترکیه شد (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) امضای توافقنامه همکاری جامع روسیه و ایران در آینده‌ای نزدیک هواپیمای رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پایگاه «نواتیم» خارج شد بایدن خواستار آزادی تفنگدار سابق آمریکایی ناپدید شده در سوریه شد رویترز: مذاکرات دوحه با مشارکت مصر، اسرائیل، آمریکا و قطر برگزار می‌شود موافقت کمیسیون اقتصادی با برنامه وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت کمیسیون امنیت ملی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور موافقت کرد پزشکیان: دولت وفاق ملی عنوانی صحیح برای دولت چهاردهم است پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر آیت‌الله شبیری زنجانی زلنسکی: به پیشروی در خاک روسیه ادامه می‌دهیم قالیباف اصلاح بودجه ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد محمود عباس: آمریکا مانع به رسمیت شناخته‌شدن فلسطین است چراغ سبز کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر پیشنهادی کار قطع برق در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان (۲۴ مرداد ۱۴۰۳) کمیسیون انرژی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت را بررسی کرد
سرخط خبرها

از پیگیری ثبت آرا در سامانه شفافیت تا جلسات با وزیر اقتصاد و صمت و رأی‌گیری جهت کمیته‌های تخصصی در کمیسیون اقتصادی

  • کد خبر: ۲۴۵۲۴۱
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
از پیگیری ثبت آرا در سامانه شفافیت تا جلسات با وزیر اقتصاد و صمت و رأی‌گیری جهت کمیته‌های تخصصی در کمیسیون اقتصادی
حرکت به سمت سیستمی شدن رسیدگی‌های مالیاتی و کاهش ارتباط مستقیم مودی با کارکنان سازمان از جمله اتفاقات رو به جلوی چند سال اخیر است.

میثم ظهوریان - شهرآرانیوز؛ در ابتدای شروع به کار مجلس، در نامه ای درخواست قرار دادن رایهایم در سامانه شفافیت داوطلبانه را کرده‌ام. اما نامه در کارتابل یکی از کارکنان هیئت رئیسه مجلس بدون پاسخ مانده است. مسئله را پیگیری می‌کنم و پاسخ این است که در دور جدید هنوز تصمیمی برای فعال بودن این سامانه گرفته نشده است. در صحن نیز این نکته را متذکر می‌شوم که با توجه به ابلاغ قانون و تا زمانی که قانون اجرایی شود، می‌توان سامانه داوطلبانه را فعال نگه داشت.

در انتخابات نمایندگان مجلس در شوراهای مختلف کشور، با رای اعضای کمیسیون اقتصادی به عنوان نماینده مجلس در شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی انتخاب می شوم. 

 انتخاب کمیته‌های مجلس انجام می‌شود. در کمیته پولی، ارزی و بانکی مجلس به عنوان رییس و در کمیته اصلاح ساختار دولت و ساماندهی شرکت‌های دولتی به عنوان دبیر انتخاب می شوم.

در مورد دو موضوع واردات توبوس و واگن‌های خط یک قطار شهری با وزیر صنعت جلسه ای داریم. هر دو موضوع معطل مجوز وزارت است. وزیر در هر دو موضوع قول مساعد می‌دهد. یکی از شرکت‌های قطعه ساز خودرو استان نیز در جلسه حضور دارد. به علت یکی از بخشنامه‌های وزارت صمت برای خرید نهاده از بورس کالا دچار مشکل شده است.

جلسه با رییس و مدیران اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و وزیر اقتصاد از جمله برنامه‌های هفته جاری کمیسیون اقتصادی بود. همچنین همراه با ۴ نفر از نمایندگان جلسه‌ای را با رئیس سازمان مالیاتی داریم. دکتر سبحانیان گزارشی را از پیاده سازی سامانه مودیان رائه می‌کند. در مجموع تیم جوانی در سازمان مالیاتی مستقر شده که توانسته علی رغم برخی از مقاومت‌ها در داخل سازمان تغییرات مناسبی را ایجاد کند. حرکت به سمت سیستمی شدن رسیدگی‌های مالیاتی و کاهش ارتباط مستقیم مودی با کارکنان سازمان از جمله اتفاقات رو به جلوی چند سال اخیر است.

انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و انتخاب برخی از نمایندگان مجلس در شوراهای کشور دستور کار هفته اخیر صحن علنی است. در انتخاب کمیسیون اصل ۹۰ آقای پژمانفر با ۱۵۶ رای از رقیب خود رای بیشتری می‌آورد. موضوع چهارشنبه صحن علنی هم انتخاب اعضای کمیسیون احیای تولید است؛ اما پیامک روابط عمومی مجلس خبر از تعطیل شدن چهارشنبه به دلیل مشکل برق می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->