همایون ارشادی، گوهر خیراندیش و نسرین مقانلو در «DNA» فیلم سینمایی «سودابه» اکران می‌شود + بازیگران برد پیت و سلنا گومز در جمع نامزد‌های جایزه امی نمایش آیینی «خورشید کاروان» در تئاتر شهر مشهد + زمان اجرا حکایت نکیسا و اسب پادشاه کنایه رشیدپور به مجوز مشروط خوانندگان رپ + عکس خالی از ستاره | چرا فصل سوم «سرزمین مادری» افت کرد؟ جشنواره «طراحی نقاشی دیواری ویژه مناطق  مشهد» برگزار می‌شود آسیب‌های استعمار، فساد و گردشگری در کشور‌های درحال توسعه | درباره کتاب «یک وجب خاک» آغاز نمایش «قلب رقه» در مناطق بدون سینما + جزئیات «در آغوش درخت» و یک ذهن مشوش | نگاهی به اولین ساخته سینمایی بابک خواجه‌پاشا «جنا رولندز» بازیگر «زنی تحت‌تاثیر» درگذشت + علت فوت نگاهی به مکتوبات اسارت به مناسبت سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس از تندیس «بیتا فرهی» رونمایی شد + عکس فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۵ و ۲۶ مرداد ۱۴۰۳) + زمان پخش تقدیر از «پدرو آلمودوار»در جشنواره فیلم سن سباستین صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نمایش آیینی «خورشید کاروان» در تئاتر شهر مشهد + زمان اجرا

  • کد خبر: ۲۴۵۳۵۴
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
نمایش آیینی «خورشید کاروان» در تئاتر شهر مشهد + زمان اجرا
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نمایش آیینی «خورشید کاروان» به کارگردانی اصغر لشگری در سالن اصلی تئاتر شهر به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسکندری‌نژاد درباره نمایش خورشید کاروان اظهار کرد: این نمایش با ۴۰ روز تمرین و با همکاری ۶۰ نفر از بازیگران و عوامل اجرایی به موفقیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نمایش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده، تصریح کرد: موضوع نمایش به جریانات بعد از واقعه عاشورا و حرکت کاروان اسرا به سمت شام می‌پردازد که بن مایه آن به داستان دیر و راهب نصرانی پرداخته است.

اسکندری‌نژاد در ادامه بیان کرد: این نمایش با ۴۰ روز تمرین در سالن اصلی تئاتر شهر با ۶۰ نفر از بازیگران و عوامل با موفقیت انجام و از ۱۶ مردادماه روی صحنه است.

وی ادامه داد: پنج نفر از بازیگران این نمایش خانم، ۲۰ نفر کودکان خردسال و چند نفر هم آقایان هستند که بانوان و کودکان خردسال در نقش اسرای کربلا ایفای نقش می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به سنگینی اجرا و ایفای نقش کودکان در این اثر که ۷۵ دقیقه روی صحنه به نمایش در می‌آید، هر روز یک اجرا وجود دارد.

اسکندری‌نژاد همچنین به رایگان بودن اجرا اشاره کرد و در تشریح تامین هزینه‌های این اثر اضافه کرد: برخی از نهادها، موسسات و سازمان‌ها در تامین هزینه‌ها و جمع‌آوری مبلغی برای اجرا کمک کرده‌اند.
نمایش «خورشید کاروان» تا ۳۰ مردادماه هرروز ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد واقع در بوستان ملت به نمایش در خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->