هلاکت ۲ شرور در ایرانشهر | یک مامور مجروح شد (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) کاهش ساعت کاری ادارات اهواز و خوزستان در روز شنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) آمریکا نهادهای مرتبط با انصارالله و حزب الله را تحریم کرد سقوط یک بمب افکن روسیه + فیلم (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) عارف: معاونین وزرا باید از بین جوانان و زنان انتخاب شوند ابراز امیدواری کاخ سفید برای تکرارنشدن سناریوی حمله ایران به اسرائیل شمار شهدای غزه از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد سپاه از شهادت یک مستشار ایرانی در سوریه خبرداد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: برنامه های «ظفرقندی» مورد تائید مجلس است شالوده اصلی کابینه دولت چهاردهم مورد تائید مجلس است خروج یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرز‌های کشور (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) حزب اعتدال و توسعه از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور حمایت کرد تاکید معاون اول رئیس جمهور بر خدمت رسانی گسترده به زائران اربعین احمد وحیدی: انسداد مرز برای افزایش امنیت کشور است وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: می‌دانم در کف آموزش‌وپرورش چه اتفاقاتی می‌افتد تجمع نظامیان صهیونیست در خان‌یونس هدف پهپاد قرار گرفت رأی اکثریت اعضای کمیسیون عمران مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حمایت نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی | به «صادق» اعتماد کنیم رئیس جمهور از اتاق دیسپاچینگ ملی برق بازدید کرد سخنگوی ستاد انتخابات کشور: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس ۶ تیر ۱۴۰۴ برگزار می‌شود نیرو‌های مقاومت با حمله نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری مقابله کردند
سرخط خبرها

خروج یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرز‌های کشور (۲۵ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۵۴۱۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
خروج یک و نیم میلیون زائر اربعین از مرز‌های کشور (۲۵ مرداد ۱۴۰۳)
رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: آخرین آمار ما از خروج زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره تازه‌ترین آمار تردد‌های زائران از مرز‌های شش‌گانه کشور، گفت: آخرین آمار ما از خروج زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: پارکینگ‌های ما به طور متوسط در مرز‌های شش‌گانه حدود ۵۰ درصد پر شده است و ظرفیت کافی و لازم را تا آخرین روز‌هایی که زائران قصد سفر به کربلا با خودرو‌های شخصی خود را داشته باشند، خواهد داشت و جای نگرانی ندارد. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین در مورد حوادث و موضوع گرمازدگی، گفت: تاکنون ما هیچگونه فوت ناشی از گرمازدگی نه در داخل مرز‌های خودمان و نه در شهر‌های عراق نداشته‌ایم. میر احمدی عنوان کرد: تاکنون ۵ نفر فوتی داشته‌ایم که ۲ نفر در نجف، ۲ نفر در کربلا و یک نفر در ناصریه بوده‌اند. یکی از فوتی‌ها ناشی از تصادف بوده و مابقی ناشی از مسائل دیگر است. وی افزود: تعداد گرمازدگان اربعین حدود ۸۷۰ نفر است که حال همه آنها بهبود یافته است و به طور کامل ترخیص شده‌اند.

حمل و نقل زائران اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه رایگان انجام می‌شود

زئیس ستاد مرکزی اربعین درباره مهمترین توافقات با کشور عراق، گفت: در سایه همکاری‌های کاملی که کشور عراق در همه ابعاد با ما داشته است لذا ما قرارگاه‌های مشترک مدیریت اربعین را تشکیل دادیم. میراحمدی مطرح کرد: وزیر کشور عراق نمایندگان تام الاختیاری را در مرز‌ها مشخص کرده است و این افراد به طور شبانه‌روز در مرز‌ها مستقر هستند تا هرگونه مشکلی پیش آید بلافاصله با گفتگو برطرف شود.

وی اظهار کرد: در سفر دیروز با مسئولین اتحادیه میهنی کردستان عراق هم مذاکراتی را انجام دادیم و قرار شد حمل و نقل زائران اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه به طور رایگان انجام شود. رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: توصیه‌ام این است که زائران به سبب سهولت از مرز‌های تمرچین، باشماق و خسروی تردد داشته باشند، زیرا دمای مرز‌های تمرچین و باشماق حدود ۲۰ درجه از دیگر مرز‌ها کمتر است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->