سرخط خبرها

تاریخ و ساعت بازی چلسی و منچسترسیتی | حمله سیتیزن‌ها به استمفوردبریج

  • کد خبر: ۲۴۵۷۳۱
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
تاریخ و ساعت بازی چلسی و منچسترسیتی | حمله سیتیزن‌ها به استمفوردبریج
گل سرسبد بازی‌های هفته اول لیگ برتر جزیره جدال چلسی و منچسترسیتی است و دو تیم مدعی برای شروع خوب فصل جدید چالش دشواری رودرروی هم خواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، مسابقه دو تیم از ساعت ۱۹ یکشنبه، ۲۸ مرداد در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد. مسیری که چلسی در نقل و انتقالات تابستانی در پیش گرفت درست مانند وضعیت یکی دو فصل گذشته بود و حالا با تغییرات زیادی که آبی‌های لندنی داشتند نگرانی از عملکرد آنها در بین هوادارانشان بالاست. در طرف مقابل سیتیزن‌ها هم تابستان موفقی را پشت سر نگذاشتند و آنطور که انتظار می‌رفت فهرست بازیکنان این تیم تقویت نشده است. علاوه بر این ماجرای برگزاری دادگاه تخلفات مالی و احتمال جریمه سنگین آنها روی اردوی این تیم سایه انداخته است.

ترس از دژاوو در چلسی

آبی‌های لندن پس از پشت سر گذاشتن یک تابستان گیج کننده دیگر بیش از هر چیز از تکرار نتایج ناامیدکننده گذشته می‌ترسند و شرایط آنها به شکلی است که اگر نتوانند در همین آغاز لیگ و در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی بگیرند، به سرعت می‌توانند به تیمی بحران‌زده تبدیل شوند.

چلسی در هفته‌های پایانی فصل پیش با هدایت مائوریتسیو پوچتینو روند رو به رشد و خوبی پیدا کرده بود، اما مالکان کم‌صبر این باشگاه ترجیح دادند سکان هدایت تیمشان را از مرد آرژانتینی گرفته و انزو مارسکا، سرمربی سابق لسترسیتی را جانشین او کنند.

آنها همچنین دوباره رو به خرید انبوهی از بازیکنان جدید با قیمت‌های نجومی آوردند، آن هم در شرایطی که بسیاری از استعداد‌های موجود در تیمشان هنوز بلااستفاده مانده‌اند و برخی از آنها در ویترین فروش باشگاه قرار گرفته‌اند.

ترکیب یک سرمربی جدید با تغییر و تحولات زیاد در فهرست بازیکنان، چلسی را بار دیگر به تیمی غیرقابل پیش‌بینی و ناشناخته برای هواداران تبدیل کرده است و این موضوع در کنار عملکرد نه‌چندان خوب آنها در بازی‌های پیش‌فصل نگرانی از تکرار نتایج ضعیف فصل پیش را بیشتر کرده است. آبی‌های لندنی در ۶ بازی پیش‌فصل خود تنها یک برد به دست آوردند و عملکرد دفاعی این تیم هم پراشتباه و متزلزل بود. تکرار این روند در بازی برابر سیتی برای آنها گران تمام خواهد شد و می‌تواند نخستین شکست در فصل جدید را در همان بازی اول پیش چشم هوادارانشان رقم بزند.

سیتی آماده فرار از حاشیه‌ها

شاگردان پپ گواردیولا در حالی آماده شروع فصل جدید لیگ برتر می‌شوند که این تیم با ۱۱۵ مورد اتهام نقض قوانین جوانمردانه مالی روبه‌روست و این موضع می‌تواند به کابوسی برای سیتیزن‌ها در این فصل تبدیل شود. محکومیت آنها حتی در بخشی از موارد اتهامی شاید به قیمت کسر امتیازات فراوان و حتی سقوط به لیگ پایین‌تر تمام شود؛ اما گواردیولا و شاگردانش مصمم هستند که بدون توجه به این موضوع شروع خوبی در فصل جدید داشته باشند و بار حاشیه‌های موجود در تیمشان را تا حد زیادی کم کنند. آنها که در ۴ فصل گذشته قهرمانی لیگ جزیره شده‌اند، چند روز پیش توانستند در سوپرکاپ انگلیس در ضربات پنالتی منچستریونایتد را شکست دهند و حالا برای رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی خود در انگلیس آماده می‌شوند.

البته سیتی در نقل و انتقالات تنها یک خرید بزرگ داشت و ساوینیو را به ترکیب نفراتش اضافه کرد، اما گواردیولا در طرف مقابل شاهد جدا شدن بازیکنانی مانند خوالین آلوارز، ستاره آرژانتینی و همچنین ریاض محرز از تیمش بود. با این حال حفظ دو ستاره در آستانه جدایی، یعنی کوین دی‌بروینه و ادرسون آنها را به ادامه مسیر موفقشان در لیگ امیدوار کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که این آخرین فصل گواردیولا با این باشگاه باشد، موضوعی که می‌تواند انگیزه آنها برای رسیدن دوباره به قهرمانی در آخرین دوره حضور این سرمربی اسپانیایی در تیم را افزایش دهد. به غیر از گواردیولا، این فصل می‌تواند آخرین حضور برناردو سیلوا، دی بروینه و کایل واکر در ترکیب سیتیزن‌ها باشد و با توجه به بالا رفتن سن آنها احتمالا در تابستان آینده این مهره‌های باسابقه هم منچسترسیتی را ترک خواهند کرد. تمام این موارد باعث می‌شود که رسیدن به موفقیت در این فصل برای منچسترسیتی اهمیتی دوچندان پیدا کند. آنها در گام نخست امیدوارند بتوانند برابر چلسی در خانه این حریف به برتری برسند و از همین شورع لیگ برای دیگر مدعیان قهرمانی خط و نشان بکشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->