کدمورس جدید همسترکامبت (دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر راهنمای پدیده «ابَرماه آبی» (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) + زمان و نحوه مشاهده قیمت نینتندو سوئیچ ۲ چقدر خواهد بود؟ زمان احتمالی رونمایی از ایرپاد ۴ اپل مشخص شد کارت‌های امروز راکی ربیت (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر نمایندگان موافق و مخالف ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات، درباره او چه گفتند؟ سامسونگ از گوشی ارزان گلکسی A۰۶ رونمایی کرد + مشخصات و قیمت کارت‌های امروز راکی ربیت (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر چطور بدون رمز عبور وارد شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) شویم؟ چرا هوش مصنوعی «گراک ۲» ایلان ماسک می‌تواند از GPT-4-Turbo بهتر عمل کند؟ تیم دانش‌آموزی ایران مدال برنز المپیاد هوش مصنوعی را کسب کرد کارت‌های امروز راکی ربیت (جمعه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳) + کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر نحوه فعال‌سازی اینترنت رایگان ویژه اربعین ۱۴۰۳ + کد دستوری آموزش دریافت کلید در مینی‌گیم جدید Marge Away همسترکامبت + دانلود اندروید و IOS تاریخ لیست شدن داگز (Dogs) مشخص شد + قیمت اولیه حمایت از نخبگان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی هدیه گوگل به خریداران پیکسل ۹: یک سال اشتراک رایگان جمنای و ۲ ترابایت فضای ابری پیکسل ۹ گوگل معرفی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

راهنمای پدیده «ابَرماه آبی» (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) + زمان و نحوه مشاهده

  • کد خبر: ۲۴۵۹۹۰
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
راهنمای پدیده «ابَرماه آبی» (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) + زمان و نحوه مشاهده
هنوز بارش‌های شهابی برساوُشی کاملا تمام نشده که مردم می‌توانند از یک رویداد نجومی دیگر لذت ببرند: ماه کامل آبی.

شهرآرانیوز؛ این چندشب دلیل خوبی برای خیره‌شدن به آسمان خواهیم داشت، زیرا ماه آبی در آسمان می‌درخشد. در اینجا آنچه باید درباره این رویداد بدانیم آمده است:

«ابرماه آبی» یا «ماه کامل آبی» چیست؟

ماه آبی ربطی به رنگ ماه ندارد، بلکه به فرکانس ماه کامل مربوط می‌شود. دو تعریف از ماه آبی وجود دارد؛ اولین تعریف زمانی است که دو ماه کامل در یک ماه تقویمی وجود دارد. از آنجایی که چرخۀ ماه ۲۹.۵ روز است و میانگین ماه تقویمی ما ۳۰ تا ۳۱ روز است، وجود دو ماه کامل در یک ماه تقویمی بسیار نادر است، اما به گفته ناسا ممکن است هر دو تا سه سال یک‌بار ابَرماه داشته باشیم. حدود ۳ درصد از ماه‌های کامل «ماه آبی» هستند.

«ابرماه‌های آبیِ فصلی» نیز هستند که در آن‌ها یک فصل تقویمی به‌جای سه ماه کامل، چهار ماه کامل دارد. سومین ماه از این چهار ماه کامل را «ابَرماه آبی» می‌گویند که ابَرماه آگوست هم از همین نوع است.

ابَرماه به مدار ماه اشاره دارد که در این ماه کمی به زمین نزدیک می‌شود و به همین دلیل بزرگتر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد. از آنجاکه مدار ماه بیضی‌شکل است، مواقعی وجود دارد که ماه به زمین نزدیک‌تر می‌شود. هنگامی که ماه کامل از نظر فاصله تا زمین به نزدیک‌ترین حالت خود می‌رسد (معروف به حضیض)، این ماه تا ۱۴ درصد بزرگ‌تر و تا حدود ۳۰ درصد درخشان‌تر دیده می‌شود.

قبیله بومی آمریکایی آلگونکوین ماه کامل آگوست را ماه خاویاری هم می‌نامند. آن‌ها ماه کامل را به نام ماهیان خاویاری - نوعی ماهی بزرگ - که در ماه آگوست در دریاچه‌ها فراوان بودند، نام‌گذاری کردند.

راهنمای پدیده «ابَرماه آبی» (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) + زمان و نحوه مشاهده

چگونه و چه زمانی می‌توانیم «ابرماه آبی» آگوست را ببینیم؟

به گفته ناسا، اوج ماه کامل بعدازظهر دوشنبه رخ می‌دهد. البته از یکشنبه تا اوایل چهارشنبه هم می‌توان آن را دید. این ماه با چشم غیرمسلح هم قابل‌مشاهده است، اما با تلسکوپ و دوربین دوچشمی می‌توان جزئیات بیشتری را از آن تماشا کرد.

ابرماه آبی چقدر نادر است؟

به گفته ناسا، ترکیب «ابر ماه» و «ماه آبی» نادر است و زمان بین وقوع آن‌ها کاملاً «نامنظم» است؛ درواقع پدیدآمدن آن می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ سال متفاوت باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->