برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور تقویت هوش مالی فرزندان با تربیت اقتصادی در خانواده ضرب و شتم کارشناسان اورژانس در خراسان‌شمالی + عکس دلیل تاخیر پرواز مشهد - بغداد هواپیمایی سپهران چه بود؟ (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) هتل های نزدیک میدان امیر چخماق یزد ۴ بیماری در کمین زائران اربعین | آماده‌سازی اتاق‌های سرما برای زوار گرمازده فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند سرقت مرگبار طلا‌های زن مسن در چناران خراسان رضوی + عکس ایران یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در میزبانی از پناهندگان علائم بالینی بیماری التهاب یا گاستریت معده چیست؟ بار دیگر کمبود انسولین در داروخانه‌ها سلامتی بیماران دیابتی را نشانه گرفته است ۱۳ پروژه، آماده مولدسازی و تحول در آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی حریق یک خوابگاه دانشجویی در مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زائران اربعین از لباس‌های نخ- پنبه‌ای و کفش‌های راحتی استفاده کنند

  • کد خبر: ۲۴۶۴۸۱
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
زائران اربعین  از لباس‌های نخ- پنبه‌ای و کفش‌های راحتی استفاده کنند
متخصص بیماری‌های داخلی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به مسیر طولانی پیاده روی اربعین، زائران از لباس‌های نخ- پنبه‌ای و کفش‌های راحتی استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین رمضانی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده زائران از وسایل شخصی، رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با پیاده روی اربعین حسینی را مهم برشمرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی که اربعین در آن واقع شده و مسیر طولانی که وجود دارد، یک سالمند دارای بیماری زمینه ای، جوان و کودک متناسب با شرایط سنی که دارند باید موارد متفاوت را رعایت کنند. اما دستور العمل‌های کلی وجود دارد که نیاز است، همه افراد در هرسن آنها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از جمله این دستورالعمل‌ها استفاده از یک کوله پشتی با حداقل بیست کیلو وزن یا کمتر است که فرد بتواند آن را حمل و جابجا کنند. همراه داشتن دو عدد ملحفه نرم، سبک و تمیز جهت استفاده در هنگام استراحت، هم لازم است، چون ممکن است در مسیر راه، ملحفه‌ای در اختیار زائرین قرار بگیرد که افراد دیگر از آن استفاده کرده باشند، لذا برای رعایت نکات بهداشتی بهتر است از ملحفه شخصی خود استفاده کنند. از دیگر وسایل شخصی، حوله نرم و سبک برای زمان استحمام، مسواک و خمیردندان، یک عدد لیوان کوچیک برای مصرف نوشیدنی ها، قاشق و چنگال برای صرف غذا، چسب زخم و دستمال تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.

رمضانی همچنین گفت: زائرینی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشار خون و یا سایر بیماری‌ها هستند باید، داروی مصرفی خود را به اندازه مدت سفر خود، به همراه داشته باشند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند.

وی افزود: با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی اربعین، زائرین باید از لباس‌های نخی و پنبه‌ای و کفش‌های اسپرت، راحت و نرم برای پیاده روی استفاده کنند که بتوانند به راحتی قدم بردارند و با توجه به اینکه پیاده روی زائرین برای اربعین حسینی در فصل گرما قرار دارد، توصیه می‌کنیم صبح زود یا بعد ازظهر که هوا خنک‌تر است، پیاده روی را شروع کنند و در هنگام شب به مسیر راه خود ادامه دهند.

متخصص بیماری‌های داخلی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) با اشاره به برپایی موکب‌ها در مسیر راه زائرین نیز گفت: در مسیر راه پیاده روی زائرین اربعین حسینی، موکب‌های متعدد وجود دارد و انواع نوشیدنی‌ها را در اختیار زائرین قرار می‌دهند لذا، جهت پیشگیری از خستگی و تاول نزدن پاها، بهتر است با طی کردن مسیری اطراق کرده و بعد از استراحت به مسیر خود ادامه دهند، تا دوباره انرژی و توان پیاده روی را به دست آورند. چنانچه زائرین در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر نیاز به طی کردن مسیر داشتند، جهت پیشگیری از گرما زدگی باید از کلاه‌های لبه دار آفتاب گیر، چتر ترجیحا به رنگ سفید برای جذب نشدن گرما و کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->